Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 1.5 Dci informacje na temat sillnika.


Jacek-J129

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum :).

<--->

Jako że powiększyła mi się rodzina, przyszedł czas na zmianę auta. Z początku pod uwagę brałem Xsarę Picasso, jednak po dłuższych poszukiwaniach trafił mi się ładny Scenic II.

<--->

Razem z żoną postanowiliśmy go kupić.

<--->

Oczywiście po zakupie wklepałem sobie w sieć silnik 1.5 Dci a dokładniej 74 kW, czyli 101 KM jednostkę. Powiem szczerze że po przeczytaniu opini, użytkowników, czytaniu poratli (niby opiniotwórczych) doszedłem do wniosku że 1.5 Dci to szmelc i należy z nim jak najszybciej uciekać.

<--->

Szczególnie jeżeli chodzi o osprzęt silnika firmy Delphi.

<--->

Oczywiście szybko wskoczyłem do garażu aby zobaczyć na jakim systemie pracuje mój silnik i jak to w życiu bywa oczywiście mam tam wtryski Delphi, zresztą jak reszta systemu paliwowego :).

<--->

Auto na dzień dzisiejszy ma przebieg 153 tys. km, jest to udokumentowany przebieg. Poprzedni sprzedający coś tam robił przy jednym wtrysku bo rzekomo się "zawieszał".

<--->

Jakie są Wasze opinie na temat tych jednostek ?. Chodzi mi o rzetelne opinie tych którzy jeżdzą tym na codzień :).

<--->

Osobiście świetnie mi się podróżuje tym autem, dużo konfortu, bardzo cichy silnik, ale jakoś nie wyobrażam sobie pakowania tam masy pieniędzy na wtryski.

<--->

Mój model pochodzi z 2003 roku.

<--->

Obecnie jestem po wymianie wszystkich filtrów łącznie z paliwowym, oraz oleju. Rozrząd poprzedni właściciel robił 20 tys. km temu więc ok.

<--->

Jedyne co mogę zrobić to lać dobrej jakości ON i jeździć :) - też tak robię.

<--->

Teraz druga część tematu - odnośnie kilku informacji na temat silnika.

<--->

Czy w 1.5 Dci o mocy 74kW jest koło dwumasowe ? (brak jednoznaczych informacji).

<--->

Jak jest z odpalaniem zimą ? Powinien zakręcić od razu czy kręci trochę dłużej ?. Jedna opinia mojego mechanika mówi że ten typ tak ma że kręci dłużej niż ine.

<--->

Pozdrawiam i liczę na sensowną rozmowę. :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 – zbędne przerwy między wierszami Krzychu

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na dzień dzisiejszy ma przebieg 153 tys. km, jest to udokumentowany przebieg.

Na pierwszy ogień zastanów się nad wymianą panewek, koszt około 600 zł, a masz spokojną głowę.

Potem wymiana oleju co 10 max 15 tys km.

Olej syntetyk 5W40.

Szczególnie jeżeli chodzi o osprzęt silnika firmy Delphi.

Delphi najbardziej awaryjne jest w silnika o mocy do 90 KM, w mocniejszych problemy z pompą i wtryskami nie zdarzały się za często.

Tankuj oczywiście na sprawdzonych stacjach i zmieniaj filtr paliwa co ok. 20 tyś km.

Do tankowania lej olej 2T (np. ELF Moto 2 Off Road) w stosunku 1:200 (250 ml oleju na 50 l paliwa), przedłuży on żywotność pompy i wtrysków.

Warto wyciągnąć pompę paliwa z baku i zobaczyć co tam w środku siedzi.

Niektórzy profilaktycznie wymieniają łożyska w pompie na trwalsze i to wtedy pozwala o niej zapomnieć na dłuższy czas.

Czy w 1.5 Dci o mocy 74kW jest koło dwumasowe ? (brak jednoznaczych informacji).

Nie ma.

Jak jest z odpalaniem zimą ? Powinien zakręcić od razu czy kręci trochę dłużej ?. Jedna opinia mojego mechanika mówi że ten typ tak ma że kręci dłużej niż ine.

Podgrzeje świece żarowe i odpali.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rzetelną odpowiedź.

Cieszę się że problem wtrysków w wersji 74kW został poprawiony :).

Co do panewek - być może masz rację, ale tak się zastanawiam czy warto przy stosunkowo tak niewielkim przebiegu rozbierać silnik.

Wcześniej miałem że tak powiem starsze auta, i tam przy przebiegu 300 tys. nie było mowy o robieniu wału czy wymianie panewek, stąd moje lekkie ździwienie.

Rocznie robię do 10 tys. km, tak więc mam nadzieje że po stosowaniu się do podstawowych zasad trochę tym pojeżdzę.

Również dobrą informacją jest to że nie posiada dwumasy.

Jakby coś ktoś więcej jeszcze wiedział to będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z pompą i wtryskami jest mniejszy, ale też występuje.

Panewki w 1,5 dCi to istna loteria, jednym wytrzymują 300 tyś km, a innym przekręcają się po 120 tyś km.

Dlatego warto wymienić panewki profilaktycznie, wtedy unikamy dużych kosztów w przypadku ich przekręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!