Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaczyna brać olej powód?


n1gdy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie więc zakładam nowy temat a mianowicie: jakieś 3-4 miesiące temu padło mi turbo które puściło ok. 2 l oleju w dolot. Oczywiście auto do warsztatu i tam regeneracja turbo z gwarancją na 2 lata bez limitu kilometrów, dodatkowo czyszczenie całego układu dolotowego łącznie z interculerem. Również czyszczenie egr-u, wymiana wszystkich filtrów i oleju standardowo 5W40. Olej zalany na 3/4 bagnetu i tak jeździłem. Zrobiłem jakieś 7000 km gdzie zauważyłem, że z bagnetu zaczynają znikać kreski oleju. W chwili obecnej jak miałem od początku 4 zostały 2. Gdzieś olej musiał pójść. Żywotność silnika nadal jest bardzo dobra zbiera się szybko, kopa ma nadal nic nie dymi przy przyspieszaniu. W silniku jedyne miejsce zabrudzone olejem to przy tym grzybku z przewodem co gasi silnik i przy termostacie. Reszta sucha. Płyn borygo w zbiorniczku czysty. Odma idąca od turbo do odmy oleju też sucha bez oleju jedynie czuć z niej tak jakby spaliny. Przy uruchomionym silniku odkręconym korku lekki dymek o zapachu spalin. Dodam iż przed awarią turbo co wymianę oleju czyli co 20000 km nie brał ani grama oleju. Silnik F9Q800 1.9 DCI 120 km przebieg 250 tys.

Proszę o porady i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczął spalać olej, więc postawiłem do mechanika żeby coś z tym zrobił (mam do niego pełne zaufanie). Zadzwonił i powiedział że silnik się skończył, teraz nie pamiętam co on powiedział. Coś w stylu że duże krawędzie na garach (dokładnie nie powtórzę) i czwarta panewka była już mocno przycierana, jak to powiedział cud że się nie obróciła. Więc diagnoza, wymiana silnika (nie wiadomo na jaki i w jakim stanie) lub kapitalny remont silnika, zdecydowałem się na całkowity remont, Koszt to 4,5 tys. razem z nowym rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak mi mechanik potwierdzi taki scenariusz to zostaje to gówno tylko sprzedać.

 

Dodano: 05 paź 2015 - 14:32

Przyglądając się silnikowi zauważyłem, że przy termostacie dwa dolne przewody tj. z lewej i prawej strony są mocno zaolejone powód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dwie rzeczy

Stan zaworu odmy - otwórz tę puszkę i zobacz czy w środku jest cała membrana. Jeżeli jest podziurawiona to lepiej wywal ją całkiem bo zostanie zassana do turbo. Pytanie czy razem z wymianą turbiny ktoś to sprawdził bo zawór odmy powienien być wymieniony razem z nią obowiązkowo !!

Sprawdź odpływ odmy olejowej. Lubi się zatykać. Jeżeli jest zatkany, efekt jest miedzy innymi taki, że oleju zaczyna ubywać. Możesz mieć też zatkaną samą odmę. Płukanie jej nie pomoga kompletnie. Najlepiej wymienić na nową.

 

Przy tym przebiegu do remontu oczywiście bliżej niż do nowości ale jeżeli jest prawdziwy to powinien jeszcze pociągnąć trochę kilometrów. Chyba, że ktoś w nim wymieniał olej co 30 tys jak książka pisze to powodzenia...

Edytowane przez TheOktik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stało 4 dni, dzisiaj miałem wstawić do warsztatu i... na bagnecie są 4 kreski oleju. Wytarłem bagnet i... to samo, nadal 4. Auto stało w tym samym miejscu co zawsze. Czyżby był jakiś przewód lub miejsce w którym może być coś przytkane i olej nie spływa do misy olejowej?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem olej na bagnecie i znowu jedna kreska do minimum. Odpaliłem silnik, pracował jakieś 15 minut, przed zgaszeniem wyjąłem bagnet to był cały w oleju i z korka lekko pluł olej. Zgasiłem silnik i teraz czekam z 2-3h, żeby sprawdzić ponownie poziom oleju.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem silnik, pracował jakieś 15 minut, przed zgaszeniem wyjąłem bagnet to był cały w oleju i z korka lekko pluł olej.

Przecież to normalne, że cały bagnet będzie w oleju podczas pracy silnika i będzie trochę silnik pluł olejem. Zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie jakie kreski masz na myśli, czy na desce czy na bagnecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!