Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światło stopu prawe


Astreuz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jako że jestem posiadaczem renault megane I (1997 r.) od bodajże 2 tygodni, chciałbym zapytać jak można się dostać do światła stopu prawego? Tylko ono nie działa więc obstawiam, że trzeba wymienić żarówkę i będzie ok, no i inne światło (podświetlenie przycisków szyb) ale to już nie jest takie bardzo potrzebne do wymiany jak to aczkolwiek także czekam na jakąś podpowiedź dot. tego podświetlenia. Jest to oczywiście hatchback.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwierasz bagażnik i po lewej oraz prawej stronie masz plastikowe klapki, pod którymi znajdują się żarówki. Przyciski od szyb po prostu delikatnie podważasz czymś aż wyjdą.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem żarówkę, zamieniałem z innymi, nic to nie dało. Światło ani myśli się zaświecić, natomiast gdy zaświecę wszystkie możliwe światła, to widzę że wszystkie działają oprócz właśnie stopu, który działa tylko na środku oraz na lewej stronie.

Co do przycisku od szyb, czy tam trzeba kombinować jakoś z kablami i wtyczkami, czy jest szybki dostęp jak np. w schowku czy na podsufitce pasażera (lampy)?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik w dłoń i sprawdź czy żarówka stopu dostaje napięcie?

Jak nie to trzeba szukać gdzie ginie?

Zacznij od sprawdzenia dogięcia blaszek w gnieździe żarówki.

Może głupie, ale na pewno dobrze włożyłeś żarówkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przycisku od szyb, czy tam trzeba kombinować jakoś z kablami i wtyczkami, czy jest szybki dostęp jak np. w schowku czy na sufitce pasażera (lampy)?

Jak wyciągniesz go podważając to odpinasz wtyczkę i masz przycisk w ręku. W nim są żarówki z takimi dłuższymi nóżkami, ja ich niestety nie znalazłem w żadnych sklepie tradycyjnym, kupiłem dokładnie te http://www.sklep.monster.pl/12V-ZAROWKA-CLEAR-30mA-8-00x3-18mm%284,40147,45275%29.aspx i działają choć mają delikatnie krótsze nóżki niż te co były wcześniej, ale dało się je tam zamontować. Swoją drogą takie same żarówki są w podświetleniu oryginalnego wyświetlacza do radia, to tak na przyszłość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety panowie i tu się historia kończy. Nie mam miernika do sprawdzenia czy jest napięcie. Włożyć wydaje mi się, że dobrze włożyłem - włożyłem i przekręciłem w prawo, aby nie dało się jej wyjąć, to chyba dobrze prawda? Zresztą są takie same dwie żarówki i podmieniałem je, na pewno działają, ponieważ gdy włączę wszystkie możliwe światła, to 3 lampki na dole się świecą, jedna u góry w kierunkowskazie także. Co do podświetlenia szyby to muszę jutro to obczaić, od razu będę musiał kupować żarówki od schowka i od bagażnika, to zapytam też o tą od szyb o ile uda mi się ją wyciągnąć nie rozwalając całego przycisku. Jeżeli chodzi o radio to nie wiem czy ja mam oryginalne, ponieważ ja mam zamontowane blaupunkt stokcholm cd53 czy coś takiego i widać, że można je spokojnie wyjąć gdyż nie jest tam zbyt dobrze zamocowane, wystarczy je pchnąć do deski i radio działa bez konieczności przekręcania kluczyka na zapłon.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bez miernika niewiele zdziałasz, ewentualnie możesz sobie sam zmontować z dwóch kabelków i żaróweczki na 12V do sprawdzania czy w ogóle jest napięcie. Sprawdź dobrze ten cały zestaw z żarówkami w tylnej lampie jak i kostkę przyłączeniową. Zobacz czy nic nie jest upalone, być może gdzieś kabel się przetarł, czy styki we wtyczce się nie pochowały bo to częsta przypadłość, przez którą w lampach może się robić też dyskoteka (brak masy).

Z radiem chodziło mi o to, że jakbyś miał oryginalne Renault, które jest Philipsa, to przy zegarku i temperaturze masz od niego wyświetlacz. Tam są takie same żarówki jak w przyciskach od szyb. Skoro nie masz oryginalnego to i sprawa z radiem nieistotna.

Jeszcze co do przycisków to jak boisz się, że coś uszkodzisz to możesz też po prostu odkręcić cały ten element z kieszenią co masz na drzwiach, trzyma się na paru torxach, 3 minuty i zdjęte, a wtedy to już w ogóle masz dostęp do tych przycisków idealny. Pamiętaj tylko, że musisz też zdjąć maskownicę głośnika i jego także odkręcić w tej sytuacji bo nie wyjmiesz tego całego elementu. Sam przycisk trzyma się nie tyle na zatrzaskach co na sprężynujących plastikach, więc ciężko coś tam ułamać choć delikatność zawsze wskazana. Żeby dostać się do środka tej całej obudowy przycisku, gdzie siedzi żarówka, musisz delikatnie podważyć z lewej i prawej strony sam element, który przyciskasz operując szybą. Obudowa ma z dwóch stron malutkie wypustki, które wchodzą z kolei do otworków w tej, nazwijmy to, pokrywce przycisku. Podważasz, do góry i oczom Twoim ukaże się wnętrze, gdzie już chyba sobie poradzisz z wymianą żarówki.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że kostka od stopu którą miałbym sprawdzić znajduje się tam głębiej za pedałem stopu? Widziałem tą kostkę, ale nie patrzyłem czy coś z nią jest nie tak. Jednak okazało się, że mój ojciec ma taki miernik,także pożyczę sobie i zobaczę.

Żeby dostać się do środka tej całej obudowy przycisku, gdzie siedzi żarówka, musisz delikatnie podważyć z lewej i prawej strony sam element,

Rozumiem, że nie trzeba za bardzo tego pociągnąć do góry, gdyż tam od razu jest wtyczka razem z kablami tak jak to ma miejsce w innych żarówkach w samochodzie tak?

I od razu jak jesteśmy w temacie elektryki, zamierzam powoli kupić TrueCam A7 do tego samochodu, kolega mi podpowiadał, że można kupić taką ładowarkę i ją po prostu zamiast zapalniczki umieścić tam, i kolejne pytanie nasuwa się: czy rzeczywiście się tak da? Czy nie spowoduje to awarii elektryki w całym samochodzie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, chodzi o wtyczkę/kostkę, która znajduje się w samej lampie.

Przycisk od szyb to szczerze nie pamiętam niestety jak długi jest kabel idący do wtyczki, czy aby nie jest za krótki, aby wyciągnąć przycisk górą bez zdejmowania całej kieszeni drzwi. Ja wymieniałem żarówki przy okazji zmiany głośników, więc i tak ściągałem tę kieszeń więc zrobiłem za jednym zamachem. Co do podważania to chyba mnie źle zrozumiałeś, ja pisałem już o działaniach jak wyciągniesz ten przycisk z drzwi, jego potem trzeba dalej rozebrać żeby dostać się do żarówki. Tutaj masz dokładnie opisane jak wymienić żarówkę :) http://megane-cabrio.pl/naprawa-podswietlenia-przyciskow-od-szyb-w-megane/

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej i wszystko wiadomo :) Chciałbym tylko zapytać jeszcze o tą zapalniczkę i podłączenie pod nią tego rejestratora, czy po podłączeniu w to gniazdo nie nastąpi awaria elektryki w całym samochodzie lub coś się nie stanie? Jest to mój 1 samochód, więc proszę o wyrozumiałość w odpisywaniu na podane przeze mnie pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gniazda zapalniczki samochodowej podłączysz ładowarkę do telefonu, tableta, laptopa, lodówkę turystyczną, wiatraczek w gorące dni i co tam jeszcze dusza zapragnie, w tym ładowarkę/zasilanie do wideorejestratora. Gniazdo jest chronione bezpiecznikiem, więc rozwalić może co najwyżej jego. Jedyna niedogodność taka, że tutaj jeden bezpiecznik odpowiada za zapalniczkę, radio i podświetlenie zegarka w samochodzie, więc wszystkie te elementy padają w przypadku przepalenia bezpiecznika.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej dzięki wielkie za odpowiedź, okazało się z tym światłem, że podczas montowania żarówki w jakiś sposób blaszka przy żarówce się zgięła i dlatego nie zapalało się światło stopu. Mam jeszcze jeden problem, ale obawiam się że jest on bardziej złożony. Otóż chodzi o to, że jak wiadomo głośniki znajdują się w drzwiach z przodu oraz z tyłu za siedzeniami. Odkryłem, iż od zakupu auta jeden głośnik koło kierowcy po prostu nie działa, nie wiem gdzie może leżeć przyczyna, obawiam się, że to już gdzieś dalej w kablach i trzeba będzie coś lutować. I jeżeli ktoś posiada jakieś zdjęcie gdzie jakie płyny się znajdują w megance, to byłbym bardzo wdzięczny :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!