Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na zimnym silniku


gyhikpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z renią 1.6 8v 1997 LPG. Na zimnym silniku samochód gaśnie. Dzieje się tak po wciśnięciu sprzęgła ( dojezdzie do skrzyżowania czy zatrzymaniu). Obroty spadają i muszę cały czas gazować żeby je utrzymać. Po kilku kilkunastu minutach jest ok , chociaż też obroty spadają praktycznie do zera ale juz nie gaśnie. Na gazie i benzynie jest to samo. Wymieniłem świecie, przewody, wyczyściłem krokowiec. Proszę o pomoc ;)

 

A i po włączeniu zapłonu świeci się kontrolka z zygzakiem, nie wiem czy to ma znaczenie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma jakieś boleści, skoro wyskakuje błąd, warto podłączyć pod komputer i dowiedzieć się co to jest.

Podejrzane mogą być: cewki, czujnik temperatury, brudna przepustnica.

Krokowiec chodzi płynnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam zupełnie co innego, uwalony wężyk idący do czujnika podciśnienia (czy tam map sensora bo różnie to nazywają), ewentualnie sam czujnik niedomaga już. Kiedyś miałem podobne cyrki, na ciepłym było lepiej bo jak się okazało nadłamany wężyk nagrzewał się, robił plastyczny i przez to zazwyczaj nieco zasklepiała się dziura, a auto lepiej chodziło. Warto to sprawdzić dla pewności ;) Ten czujnik powoduje uruchomienie się kontrolki EKG silnika.

Czujnik temperatury kolego znajduje się na obudowie termostatu. Dochodzą do niej dwie wtyczki, biała i brązowa bodajże. Jeden czujnik podaje temperaturę do sterownika silnika, a drugi do wskaźnika na desce rozdzielczej. Nie pamiętam niestety, który jest który, chyba bialy idzie do kompa i to on może mieć jedynie ewentualne znaczenie dla działania silnika. Najłatwiej zmierzyć mu oporność. Według Sam Naprawiam zakres oporności powinien wynosić mniej wiecej od 60 do 1250Ω, im mniejsza oporność tym wyższa temperatura. Na zimnym powinien więc wskazywać gdzieś tę duża oporność.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobny problem, po odpaleniu auto gaśnie. Muszę trzymać go na obrotach 1500 do 2000, jak puszcze gaz gasśnie od razu, jak się zagrzeje to jest ok. W moim przypadku auto zamiast na cztery pali na trzy cylindry i to jest przyczyną, kompresja na pierwszym cylindrze od rozrządu wynosi tylko 6 atmosfer a na trzech pozostałych nie całe 13 atmosfer. mam do wybory dwie opcje, remont silnika za 2500 zł lub wymienić silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam miałem podobny problem ze swoją meganka, mam tylko parę pytań:

1.Jak odpalasz samochód jakie masz obroty?

2. Czy jak odpalasz silnik pracuje równo czy trzęsie budą i obroty spadają?

3. Czy samochód zawsze gaśnie jak wrzucasz luz albo wciśniesz sprzęgło?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!