Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Metaliczny klekot z silnika


CaG0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem z moją Meganką 1.6 8v 260tyś przebiegu. Z silnika dobiega metaliczny klekot (chodzi coś jak diesel tylko z dodatkowym stukiem typowo metalicznym). Zawory były regulowane u mechanika, choć ten stwierdził że niektóre były "za ciasno" ustawione i je poluzował (jak dla mnie to troche dziwne bo poprzedni właściciel twierdził że ich nie ruszał :?:). Dodatkowo silnikowi jak by brakowało mocy, ale przy takim przebiegu to chyba jest w normie. Silnik nie bierze oleju, przejechałem nim ~1000km i ubyło tyle co nic, olej to półsyntetyk 10w40. Jednak według mnie dużo pali, w cyklu mieszanym ~11L gazu. Dodam że ostatnio odłączałem po kolei swiece na włączonym silniku ale klekot nie ustawał po odlączeniu którejś ze swiec. Wspomne tylko jeszcze że jak jest zimny to obroty falują i przygasa na luzie, ale to sprawa chyba dla gazownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie te silniki (1.6 8V) mają to do siebie, że kultura pracy jest słaba i wiele z nich trochę klekocze jak Diesle. Wsłuchaj się czasem na ulicy jak widzisz te meganki, często tak pracują w nich silniki. Ja mam to samo, u mnie klekot (metaliczne stukanie) jest efektem wytartego już trochę wałka rozrządu. Być może u Ciebie także wałek ma najlepsze dni za sobą i stąd taki efekt. Regulacja zaworów nic nie pomaga, a dźwięk specjalnie nie zmienia się przy rozgrzanym silniku.

Najlepiej nagraj ten dźwięk i go wrzuć tutaj :)

Co do spalania to mój silnik (90KM) w trasie spala 7l gazu, w mieście około 11l, więc mieszany wyjdzie pewnie z 9.5l. Podstawa w gazie to świece. Trochę zużytych świec nie czuje się na benzynie. Zapłon gazu wymaga jednak potężnej iskry, a więc o wiele szybciej pojawiają się problemy z jazdą na tym paliwie. Dlatego brakuje mu mocy tylko na gazie czy na benzynie też? Mocno słabe świece objawiają się ostatecznie taką "turbo dziurą". W pewnym zakresie obrotów możesz pchać pedał gazu do podłogi, a on i tak będzie się rozpędzał własnym, ślimaczym tempem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro nagram klekot i umieszcze tutaj nagranie. Co do mocy to nie zauważyłem wiekszej różnicy miedzy gazem a benzyną (choć na benzynie go nie cisne bo zimny i szkoda benzynki, jutro przejeżdzę dzień na benzynie i zobaczę czy bedzie jakaś różnica)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest zimny to obroty falują i przygasa na luzie

Tutaj dodam jeszcze (masz sekwencję, tak?), że w moim przypadku taki objaw spowodowany był zbyt niską temperaturą dla automatycznego przełączenia z benzyny na lpg. Regulacja tego parametru spowodowała zlikwidowanie problemu. Generalnie auto przełącza się na gaz z chwilą jak wskazówka temperatury na desce rozdzielczej po raz pierwszy drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest nagranie. Dzisaj kolega zwrocil mi uwage ze megane kopci i rzeczywiscie nie widzialem dzis na drodze kogos kto mocniej by dymil. Dodatkowo przy pierwszym odpalaniu trzeba go troche pokrecic 1-2s, czy to moga byc padajace wtryski? Co do gazu to przelacza sie jak wskazowka lekko drgnie a falowanie ustaje jak wskazowka temperatury jest na srodku skali, jednak po dluzszej jezdzie gdy silnik sie nagrzeje i chwile postoi potem ostygnie tak ze wskazowka prawie lezy to mimo tego ze temp jest niska to falowanie nie wystepuje.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To porzez nagranie, bo mikrofon byl przy samym motorze. Normalnie w srodku nawet tego nie słychac, dopiero jak sie wysiadzie.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zainteresuj się wałkiem rozrządu, jak wspominałem, dźwięk jest identyczny jak u mnie i w moim przypadku to efekt trochę wytartego wałka. Taka moja porada, szczególnie jeśli regulacja zaworów nawet trochę nie wyeliminowała tego dźwięku, ale może ktoś tutaj będzie miał inne podejrzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz sie ile moze kosztowac wymiana walka ew calej glowicy?

Czemu chcesz wymieniać całą głowice? Chyba, że masz pękniętą. Jak nie to zdemontuj ją zrób nowe gniazda zaworowe, nowe prowadnice, nowe zawory, nowe gumki zaworowe i wsio pewnie będzie to kosztować ze 2 tyś. ale chciałeś wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpierw muszę dorwać jakiś manometr i ogarnąć jak to się robi (tj na zimnym czy ciepłym silniku, z tego co słyszałem to są jeszcze dwie metody na sucho i z olejem, jak ktoś wie coś na ten temat to prosił bym o podzielenie się). Może w weekend uda mi się to zrobić. A z tym dymieniem i problemem z odpalaniem na zimno, myślicie że to mogą być wtryski czy może tak ma być z tym przebiegiem?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jakiś manometr, tylko to już musi być konkretny sprzęt do pomiaru kompresji.

Przed pomiarem kompresji muszą być wyregulowane zawory na zimnym silniku, oraz dobrze naładowany akumulator.

Jeżeli zimne auto dobrze odpala, to pomiar kompresji na zimno można sobie odpuścić.

Pomiar kompresji wykonuje się na ciepłym silniku.

Zwykle wystarcza zagrzanie auta do połowy skali zegara, odczekanie 10 min i można wykonywać pomiar.

Przed pomiarem trzeba odciąć dopływ paliwa do wtryskiwaczy.

W chwili pomiaru przepustnica musi być całkowicie otwarta, a świece wykręcone ze wszystkich cylindrów.

Robi się pomiar na sucho, a następnie z olejem (wpuszcza się do cylindra ok. 5-10 ml oleju przed pomiarem, odczekuje około 30 sek i można mierzyć).

Pomiar trzeba wykonać szybko, żeby silnik za mocno nie ostygł.

A z tym dymieniem i problemem z odpalaniem na zimno, myślicie że to mogą byc wtryski czy może tak ma być z tym przebiegiem?

Możliwe, że to uszczelniacze na zaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!