Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze sprzęgłem i obrotami


voytecc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Parę pytań...

 

1. Sprzęgło bardzo mocno chodzi (chyba był wymieniany pedał sprzęgła świadczy o tym napis na nim scenic namalowany białym pisakiem)

Dodatkowo wsteczny trzeba wbijać bardzo powoli bo skrzynia zgrzyta

Czy to wina pedału nie z tego modelu?

Czy pompa sprzęgła do wymiany ?

Jakim olejem jest zasilana pompa i czy może jego byłoby trzeba wymienić?

Czy sprzęgło do wymiany?

2. Wariują mi obroty ...są bardzo wysokie utrzymują się na 2000 obrotów nie raz falują 1800-2000 od czego zacząć ?

Czyścić krokowiec czy przepustnicę wpierw?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na to, że chyba sprzęgło nie rozłącza do końca skrzyni z silnikiem.

W tym roczniku sprzęgło chyba jeszcze jest na linkę, a nie hydrauliczne.

2. Wariują mi obroty ...są bardzo wysokie utzymują się na 2000 obrotów nie raz falują 1800-2000 od czego zacząć ?

Czyścić krokowiec czy przepustnicę wpierw?

Najlepiej obie czynności od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane/Scenic i PhII z silnikiem 1,4/16V miały sprzęgło na lince.

Spróbuj podciągnąć na lince, jak się nie poprawi to obawiam się, że sprzęgło do wymiany.

Sprawdź jeszcze środkową poduszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie parę sprostowań do tematu

 

1. Sprzęgło jeśli wcisnę do samoego końca max w podłogę nic nie zgrzyta.... pytanie tylko czemy tak ciężko chodzi może ktoś zna odpowiedź?

2. Obroty na zimnym silniku są w normie dopiero kiedy auto się rozgrzeje to szaleją , krokowca sprawdzałem przez odpięcie wtyczki i działa , co może być winą tych obrotów? Wiem już na pewno że przepustnica łapie lewe powietrze przez stare uszczelki ale czy tylko one są winą i gdzie je dostać ? na alleg nie ma a w serwisie u mnie nie mają wszystkich poza tym to chyba nie jedyna przyczyna wysokich obrotów bo występują tylko po rozgrzaniu silnika

 

Proszę o dalsze rady

Edytowane przez voytecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło jest "na lince", możliwe ze linka ze starości, braku smarowania ciężko chodzi. Druga sprawa, docisk, tarcza sprzędła, mogą już być tak wyrobione, że nie następuje prawidłowe wysprzęglenie silnika. Trudno na odległość ocenić.

Średnicę oringów przepustnicy masz na forum, poszukaj. Dziwne, że serwis twierdzi, że nie ma. U mnie takie części są na zamówienie realizowane góra w dwa dni. Jeszcze nie miałem przypadku, żeby był jakikolwiek problem z częściami. Jakieś ekstra części, które trzeba sprowadzać z Francji i wtedy trzeba czekać tydzień czy dwa, ale o-ringi przepustnicy nie są takimi częściami

Jeżeli po zmianie o-ringów dalej będzie problem z wysokimi obrotami na gorącym silniku to problem może być związany z nieszczelnością kolektora dolotowego, albo któryś z czujników świruje przy wysokiej temperaturze.

Polecam lekturę forum, jest bardzo dużo tematów o falujących i/lub wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Ma problem ze sprzęgłem, rano jak auto jest zimne to strasznie sprzęgło skacze przy ruszaniu, jak się rozgrzeje silnik już jest spokój, a co ciekawe występuje to tylko wtedy gdy najpierw ruszę do tyłu, ruszając potem do przodu sprzęgło skacze, ale gdy jadę od razu do przodu to ta sytuacja niema miejsca. Czyżby sprzęgło się kończyło ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!