Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze sprzęgłem i obrotami


voytecc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Parę pytań...

 

1. Sprzęgło bardzo mocno chodzi (chyba był wymieniany pedał sprzęgła świadczy o tym napis na nim scenic namalowany białym pisakiem)

Dodatkowo wsteczny trzeba wbijać bardzo powoli bo skrzynia zgrzyta

Czy to wina pedału nie z tego modelu?

Czy pompa sprzęgła do wymiany ?

Jakim olejem jest zasilana pompa i czy może jego byłoby trzeba wymienić?

Czy sprzęgło do wymiany?

2. Wariują mi obroty ...są bardzo wysokie utrzymują się na 2000 obrotów nie raz falują 1800-2000 od czego zacząć ?

Czyścić krokowiec czy przepustnicę wpierw?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na to, że chyba sprzęgło nie rozłącza do końca skrzyni z silnikiem.

W tym roczniku sprzęgło chyba jeszcze jest na linkę, a nie hydrauliczne.

2. Wariują mi obroty ...są bardzo wysokie utzymują się na 2000 obrotów nie raz falują 1800-2000 od czego zacząć ?

Czyścić krokowiec czy przepustnicę wpierw?

Najlepiej obie czynności od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane/Scenic i PhII z silnikiem 1,4/16V miały sprzęgło na lince.

Spróbuj podciągnąć na lince, jak się nie poprawi to obawiam się, że sprzęgło do wymiany.

Sprawdź jeszcze środkową poduszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie parę sprostowań do tematu

 

1. Sprzęgło jeśli wcisnę do samoego końca max w podłogę nic nie zgrzyta.... pytanie tylko czemy tak ciężko chodzi może ktoś zna odpowiedź?

2. Obroty na zimnym silniku są w normie dopiero kiedy auto się rozgrzeje to szaleją , krokowca sprawdzałem przez odpięcie wtyczki i działa , co może być winą tych obrotów? Wiem już na pewno że przepustnica łapie lewe powietrze przez stare uszczelki ale czy tylko one są winą i gdzie je dostać ? na alleg nie ma a w serwisie u mnie nie mają wszystkich poza tym to chyba nie jedyna przyczyna wysokich obrotów bo występują tylko po rozgrzaniu silnika

 

Proszę o dalsze rady

Edytowane przez voytecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło jest "na lince", możliwe ze linka ze starości, braku smarowania ciężko chodzi. Druga sprawa, docisk, tarcza sprzędła, mogą już być tak wyrobione, że nie następuje prawidłowe wysprzęglenie silnika. Trudno na odległość ocenić.

Średnicę oringów przepustnicy masz na forum, poszukaj. Dziwne, że serwis twierdzi, że nie ma. U mnie takie części są na zamówienie realizowane góra w dwa dni. Jeszcze nie miałem przypadku, żeby był jakikolwiek problem z częściami. Jakieś ekstra części, które trzeba sprowadzać z Francji i wtedy trzeba czekać tydzień czy dwa, ale o-ringi przepustnicy nie są takimi częściami

Jeżeli po zmianie o-ringów dalej będzie problem z wysokimi obrotami na gorącym silniku to problem może być związany z nieszczelnością kolektora dolotowego, albo któryś z czujników świruje przy wysokiej temperaturze.

Polecam lekturę forum, jest bardzo dużo tematów o falujących i/lub wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Ma problem ze sprzęgłem, rano jak auto jest zimne to strasznie sprzęgło skacze przy ruszaniu, jak się rozgrzeje silnik już jest spokój, a co ciekawe występuje to tylko wtedy gdy najpierw ruszę do tyłu, ruszając potem do przodu sprzęgło skacze, ale gdy jadę od razu do przodu to ta sytuacja niema miejsca. Czyżby sprzęgło się kończyło ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!