Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II - proszę o opinie


semcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

szukam właśnie swojego pierwszego Reniaka - będzie to rodzinny Scenic II bo nie dość, ze sie podoba zonie, to miesci sie w mozliwosciach finansowych. Szukam benzyny - chyba 1.6 16v bo szukam czegos oszczednego a niekoniecznie dynamicznego. Znalazlem w internecie takie ogloszenie - gosc twierdzi, ze stan idealny i nie walniety (niby lakier oryginalny etc), ale jeszcze nie widzialem osobiscie - mam tam ok 120km. Jak myslicie? Warto? A jesli warto, to znacie jakies dobre warsztaty w okolicach, zeby go tam sprawdzic? Z gory dziekuje za pomoc!

 

Link: http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-1-6-ID6ybjkz.html

 

Pozdrawiam,

G

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że lato mieliśmy upalne i słoneczne, ale zieleń w otoczeniu to już przeszłość ;) Zatem jeżeli jest taki wspaniały to dlaczego jeszcze się nie sprzedał? Do rzeczy:

-cena do opłat;

-na kołach radzę nie wracać, tablic nie pokazuje i śmiem twierdzić że może być to zakup "na Niemca" a tablice mogą być nieważne/podrobione i żebyś się w koszty nie wpakował. Wspomniane wątpliwości podpowiadają mi że gość nie prowadzi działalności, czyli faktury nie dostaniesz a podpiszesz fikcyjną umowę z Wolfgangiem, Helmutem lub Ullim;

-ESP/ASR raczej nie ma;

-podgrzewanych przednich foteli też nie byłbym pewny;

-różnica w spalaniu 1,6 16V a 2,0 16V nie będzie wielka, w ubezpieczeniu także (jako podpowiedź na następne poszukiwania);

-gość zawsze będzie twierdził że idealny...

 

Na twoim miejscu szukałbym w okolicach domu (max. do 50 km.) żeby móc bez specjalnych nakładów i marnowania czasu podjechać i obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, rozumiem. Czyli gość coś kombinuje. Odpuszczam to auto chyba, zwłaszcza, że potwierdziły się przypuszczenia co do zakupu samochodu "Na Niemca". Szukam zatem dalej. Skorzystam z waszej wiedzy i uprzejmości i proszę popatrzcie na auta poniżej:

Pierwszy - właściwie ma co chcę - jasna tapicerka, klima (no szkoda, że nie automat), poduchy x 6, chyba jest ASR/ESP (jest jakiś wyłącznik). Tempomatu w tym przedziale cenowym chyba nie znajdę (mam ok 12tys). Auto jest na polskich blachach, ładne, wygląda na zadbane, ale... ja jako laik pewnie nie wszystko widzę ;)

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-bdb-stan-klima-129tys-przebiegu-komfort-bez-wkladu-finansowego-ID6ycP2z.html#dc30862ad2

 

Drugi - podobne wyposażenie jak pierwszy plus halogeny i naklejka apple (+ 10 do lansu) ;) Obawiam się jednak, że też będzie "Na Niemca", choć tutaj opłaty w cenie.

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-ID6ybTHT.html#dc30862ad2

 

Dzięki za pomoc!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy - do sprawdzenia przód oraz tylny zderzak. Ujęcia auta robione, by za wiele nie było widać. Nie wiem dlaczego tablica jest zamazana - czyżby auto stało na poprzedniego właściciela?

Tym drugim przypadku warto poprosić o zdjęcia przed naprawą auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr 1, ładny ale:

-alusy poszły na allegro;

-skóra z plastikowego byka (jak w większości tego wyposażenia);

-ESP/ASR jest;

-oryginalny dywanik kierowcy pewnie już dziurawy był, ciekawe dlaczego, mój wózek ma 190000 km. i dywaniki bez przetarć;

-jakieś szramy na tylnym zderzaku (dokładnie na listwach po lewej), przyjrzeć się dokładnie;

 

Nr 2:

-klapa chyba jest OK, ja na niej nie widzę nic czego moje samochody by nie miały ;)

-wgnieciony lewy prób pod środkowym słupkiem;

-brak listew i naklejek na pasie przednim pod maską;

-brak osłony przegubu prawej wycieraczki, ramię podginane więc pewnie niedługo już do wymiany;

-trochę ubogo z wyposażenia.

 

Nr 3:

-ROK PRODUKCJI 2004 a OPISANY JAKO 2005 <czerwona> dla sprzedawcy;

-wycieraczki dziwnie ustawione, pewnie zdejmowane podszybie do jakichś napraw, niechlujnie założone;

-ASR/ESP nie ma (jak będzie gadał że to wersja bez włącznika to powiedz żeby spadał na drzewo);

-strasznie wymęczony fotel kierowcy;

-do obejrzenia podłoga przed drugi rzędem siedzeń, może to zdjęcie a może odbarwiona wykładzina;

-nawigacja może być mała, lepszą kupisz w markecie;

-radio z mp3 może, ale bierz poprawkę;

-ładnie zielono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za opinie, są one dla mnie niezwykle cenne, bo mimo iż troche poczytałem, to mam zerowe doświadczenie z tym modelem.

Nr 2 i 3 z poprzedniego posta chyba sobie odpuszczę na razie. Auto z pierwszego linka chciałbym jutro obejrzeć - zobaczymy, co to takiego jest :)

Ponieważ chciałem zobaczyć jak najwięcej jutro, to wyszukałem jeszcze kilka ogłoszeń w okolicach. Zerknijcie proszę na te ogłoszenia i zobaczcie, czy widzicie jakieś wady.

Pierwszy egzemplarz, to 2 litry, a cena jakaś podejrzanie niska? Moze mi sie wydaje?

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-2-0-16v-xenon-navi-parki-handsfree-ksiazka-serwisowa-ID6yc9z9.html#0d90943188

 

Drugi wygląda ładnie, jest zielono ;) i w ogóle. Polskie tablice, mniej problemów z rejstracją.

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-bdb-stan-klima-129tys-przebiegu-komfort-bez-wkladu-finansowego-ID6ycP2z.html#0d90943188

 

Trzecie auto też na polskich blachach, nieco gorzej wyposażone i pas przedni podejrzanie czysty (?):

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-klimatyzacja-zarejestrowany-zadbany-ID6y5nlX.html#0d90943188

 

Czwarty - znowu niemiec i ja po zdjęciach jakos mało widzę, ale może nie wiem, gdzie patrzeć...

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-renault-scenic-1-6-16v-privielege-luxe-super-stan-z-niemiec-ID6ycFtp.html#0d90943188

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc w zakupie Scenica. Mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda się uniknąć wpadki. Czy macie jakieś rady na co zwracać uwagę przy oglądaniu tych aut? Mają jakieś newralgiczne miejsca/słabe punkty?

Pozdrawiam,

G

Edytowane przez semcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr 1:

-brak osłony przegubu prawej wycieraczki;

-na jednym ze zdjęć ładnie świeci się SERVICE, na innym już nie, ciekawostka i byłbym ostrożny;

-na tych tablicach bym nie wracał, ciekawe dlaczego nie ma eksportowych (z czerwonym paskiem) lub nawet tymczasowych ( z żółtym), może się przepisy zmieniły, ale nie sądzę;

-tempomatu brak;

-ASR/ESP możliwe że jest, trudno stwierdzić ze zdjęć.

 

Nr 2:

-ASR/ESP jest :blink:

-golizna totalna

 

Nr 3 już się o niego pytałeś.

 

Nr 4:

-brak osłony przegubu prawej wycieraczki;

-ASR/ESP nie widać wyłącznika;

-trochę zielono;

-nie zdziw się że od Johanna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

na wstępie dzięki za wszelkie wskazówki i pomoc - wiedziałem na co patrzeć i o co pytać dzisiaj. Oglądałem mnóstwo tragicznych przystanków i dwa Sceniki dzisiaj. Jeden to ten niebieski, o którym pisaliście, że alusy poszły na allegro - środek był w strasznym stanie tak naprawdę - wszystko powycierane, poobdrapywane. Do tego gość nie chciał się zgodzić na sprawdzenie auta w ASO ("bo oni wynajdują rzeczy i wydziwiają"), a z silnika wydobywał się dziwny zgrzyto-świst (możliwe, że rolka paska, możliwe, że alternator, albo rozrząd). Po pierwszym odpaleniu zaraz zgasł, dopiero za drugim razem zaskoczył. Umowa na Hansa. Odpuściłem nawet bez jazdy - szkoda czasu.

 

Drugie auto, to nr 4 z ostatniego zestawienia. Z zewnątrz ładny - nie bity raczej (mierzyłem dość dokładnie - grubość lakieru ok) bez otarć, obić, czy braków (poza osłoną wycieraczki - ale to jest nagminne - dlaczego?). Środek trochę gorzej, 134 tys na liczniku, ale dość mocno zużyta gałka zmiany biegów, uchwyty w drzwiach z przodu (nie klamki, tylko te do zamykania drzwi), oraz panel środkowy (ta część z klimą etc). Fotele wysiadziane mocno z przodu, lekko z tyłu. W sumie się tego spodziewałem, bo mamy Megankę w pracy i też styrany po 150tys. Plastiki jak będą razić, to po kolei wymienię, a siedzenia... cóż... Silnik chodził łądnie, jazda odbyta, wszystko działa (podgrzewanie foteli, klima, ASR/ESP jest, itd) oprócz czujnika parkowania - obiecał naprawić. Żadnych problemów z wizytą na kontroli w ASO (umówiona na poniedziałek), faktura na auto, opłaty porobione. PROBLEM - jeden kluczyk i do tego połamany - WTF? Kupił z jednym niby - ok, powiedzmy, że się zgubił. Ale dlaczego druga karta połamana? Często się tak dzieje? Do tego Hands-free, więc dorobienie pewnie kosztuje...

 

Co o tym sądzicie? Myślałem, żeby się potargować a propos tych kluczyków, ew tego, co znajdzie ASO (oczywiście, jeśli wrak, to nie wezmę :)), ale ile to auto realnie może być warte?

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam!

G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie jestem pewien - uwierzyłem do tym, jak wygląda nasz poolcar w pracy. Meganka po 150tys wygląda gorzej, więc pomyślałem, że Renault tak mają. Może się mylę? Być może z tym przebiegiem wyjdzie co i jak w ASO. Osobiście mam 10 letnie auto w dieselu, które ma dopiero ok 180tys, a jeżdżę sporo - tylko do pracy mam ponad 30km w jedną stronę, a jeszcze inne wyjazdy etc. Zawsze podchodziłem do przebiegów ostrożnie, ale te mniejsze mnie jakoś nie szokowały - większość znajomych w 12 lat by 130tyś nie zrobiła... Mylę się? Na pewno nie chcę jakoś na siłę usprawiedliwiać tego przebiegu - po prostu przedstawiam swoje rozumowanie na podstawie jedynego Renault, które znam. Do tego wszystkie oglądane przeze mnie Sceniki miały widoczne zużycie tych właśnie elementów. Rozumiem, że przy normalnym użytkowaniu nie powinno tak być?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!