Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria sprężarki + przedmuchy


Hitolf-Adler

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Szkoda, że witam się z Wami w takich okolicznościach, ale widocznie tak musiało być. Niedawno przesiadłem się z Alfy 156 (wiecie co się o nich mówi ;-)) na 1.9 litrową diesel-owską Megankę II CC. Generalnie to mój pierwszy samochód w dieslu i byłem bardzo zadowolony. Spalanie rzędu 6 litrów nijak nie miało się do moich 14 w 2.0 litrowej benzynowej Alfie - także profit.

W CC silnik pracował od początku idealnie: żadnych stuków, gwizdów, szmerów etc. Czuć było tylko, że delikatnie cenzura olej (nie dymiło nic ani z pod maski ani z rury). Owe cenzura oleju przejawiało się tak, że na zakrętach po pewnym czasie czujnik oleju zgłaszał jego za niski poziom (na prostej wszystko się wyrównywało). Pewnego magicznego dnia postanowiłem dolać oleju i popełniłem przy tym 3 podstawowe błędy: 1. dolałem go na nie do końca wychłodzony motor, 2. dolałem go na oko, nie mierzyłem ile powinno go być, 3. pochlapałem olejem okolice korka (no nie miałem lejka cholera). Zaledwie kilka minut później po przejechaniu może 15 kilometrów zacząłem czuć specyficzny zapach palonej ropy/oleju a sprężarka zaczęła szumieć jak elektrownia wiatrowa pod Kozią Wólką. Chwilę później sprężarka zmarła i samochód zmuliło do potęgi. Zjechałem na najbliższą stację i zobaczyłem plamy po oleju z prawej strony silnika oraz pod wtryskami w okolicach odmy. Z początku pomyślałem, że to może być spowodowane tym rozlaniem oleju o którym wspominam wyżej. Jednak wydawało mi się go znacznie za dużo... Dodam jeszcze, że przed dojechaniem do domu cały ten olej który wlałem uciekł i samochód na zakrętach znowu zaczął krzyczeć o dolanie oleju. Ponadto za samochodem ciągnęła się sporej wielkości chmura białego dymu.

 

Dzisiaj odstawiłem samochód na warsztat i po wstępnej diagnozie stwierdzono na bank uszkodzenie turbo spowodowane niewłaściwym jego smarowaniem. Na forach sugerują, że zbyt duża ilość oleju albo zatyka odmę albo zatyka wężyk odprowadzania oleju z turbo. Teraz pozostaje pytanie.

Bo przedmuchy małe czy duże to domena każdego silnika. Dla mnie przedmuch to taki, który wywala korek z wlewu paliwa :)))))

Pytanie do Was. Jak Wy to widzicie, jaka może być przyczyna i co ew. do sprawdzenia i wymiany. Na remont silnika (bo pewnie to usłyszę) namówić się nie dam, bo taką diagnozę postawić najłatwiej i najłatwiej też na niej zarobić. Na pewno turbo do regeneracji to już wiem. Pytanie co zrobić by sytuacja się nie powtórzyła.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź kompresję, powie to coś o stanie silnika.

Warto też zdjąć miskę oleju i sprawdzić w jakim stanie są panewki, jak OK, to wymienić dla pewności pompę oleju.

Na przyszłość po prostu sprawdzać stan oleju i wymieniać go co 10 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź drożnośc odmy i stan membrany.

Opisane w tym temacie:

http://megane.com.pl/topic/34934-glowna-przyczyna-uszkodzenia-turbo/

2. Zdejmij miskę olejową i sprawdź czy nie ma tam takiej "smoły". Jak jest to wyczyść, żeby pompa nie zasysała tego świnstwa.

3. Po sprawdzeniu odmy, wyczyszczeniu miski i wlaniu nowego oleju sprawdź ciśnienie oleju. Często ciśnenie jest za małe (ale na tyle duże że czujnik nie pokazuje zbyt niskiego ciśnienia) i od tego zaczynają się wszystkie problemy z turbiną i panewkami. Tylko dobry mechanik to sprawdza. Partacze wymieniają turbo i czekają na następną wizytę.

4. Sprawdź szczelność układu dolotowego. U siebie miałem dziury od kamieni w intercoolerze i nieszczelność w wężu dochodzącego do IC. Auto normalnie jeździło. Miało tylko trochę większą turbodziurę. Turbina dopompowała odpowiednio więcej powietrza aby utrzymać ciśnienie, ale było to dla niej większym wysiłkiem i obroty części ruchomych też były większe niż powinny być. Przy takiej jeździe w końcu by się upomniała o swoje. Po wymianie turbiny bez usnięcia tych nieszczelności nowa turbina też da o sobie znać.

 

Polecam poczytać bloga:

http://autazfrancji.blogspot.com/2015/07/witam-z-uwagi-na-to-ze-ciagle-podsyacie.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!