Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chyba za niskie obroty


Piotrekglowno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukałem na forum ale nie znalazłem dokładnej odpowiedzi. Mam pytanie odnośnie obrotów na biegu jałowym. Moja megi ma obroty w granicach 500 jak jest ciepła i lekko one falują. Czy to może być silniczek krokowy czy coś innego, dziwne jest to że silnikiem wcale nie trzęsie może troszkę nie równo pracuje. Dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem wolnych obrotów a mianowicie , gdy odpalam silnik a jest jeszcze zimny wszystko jest cacy ssanie działa poprawnie w miare rozgrzewania się silnika obroty utrzymują się w granicach 700 obr, ale gdy silnik już osiągnie właściwą temperaturę obroty spadają do 500 co to może byc za przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dokładnie tak samo jak u RENO. Mam pytanko czy długo tak już jeździsz z tymi obrotami bo ja swoje autko dopiero kupiłem i jestem ciekaw czy podczas dłuższej eksploatacji nic się nie popsuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Instrukcja WKŁ Renault Megane mówi o biegu jałowym 750+/- 50 obr/min. dla silników 1,4 i 1,6 16v;

Wskaźnik obrotów nie jest liniowy (skala 5,10 x 100 obr./min);

następna kreska po 5 to jest 800 obr./min. ; odczytane 550 obr/min to może być 650;

moje jałowe (nagrzane) są poniżej kreski (ponad "5") - około 700;

mechanik z serwisu mówi ,że obroty jałowego dla minimalnego spalania są niestabilne i ledwo podtrzymują pracę silnika.Na jałowych obroty "pływają"- ale bez przesady (ledwo słyszalnie). A na zimnym silniku obroty jałowe powinny być około 1000 obr/min.

 

[ Dodano: 2008-04-27, 01:31 ]

... ale warto sprawdzić filtr paliwa, powietrza, silnik krokowy b.jałowego.

Ten silnik ma jak "maluch" wiele rzeczy trzeba kontrolować powyżej 100kkm.

Świece po dystansie przejechanym jednorazowo minimum 50 km (stan elektrod)

Filtr paliwa co 15kkm. Warto podłączyć się pod komputer diagnostyczny - pokaże błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

u mnie wyszlo bład czujnika położenia wału wymienilem czujnik bo nieraz nie moglem zapalic na gorcym a ostano jak dam na luz to gasnie i oboty sa w ok 500 ale nieraz bylo ok

bo wymianie bylo dobrze przez 2 dni obroty byly idelane nie spadały ponizej 700 a teraz znowu to samo gasnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!