Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwiżdżący alternator


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów !

Dałem do regeneracji alternator Bosch od mojej Megane I z 2002r. W zasadzie nic się nie działo ale kupiłem 13 letni wóz więc co można to sprawdzam. Wymienili mi oba łożyska, kółko pasowe i komutator ( regulator napięcia ze szczotkami został stary bo cena regeneracji doszła do 470 zł a za 236 zł. można kupić od ręki regenerowany alternator).

Po zamontowaniu i odpaleniu słychać w tylnej części alternatora gwizd którego wcześniej nie było i słychać go nawet w kabinie. Na gwizd łożyska to raczej nie pasuje więc zakładałem że to stare szczotki z nowym komutatorem się docierają. Przejechałem 600 km a gwiżdże nadal.

Czy to mogą tak gwizdać docierające się szczotki ? Jest to dość denerwujące bo tego przed regeneracją nie było.

Pozdrawiam wszystkich !

Grzegorz

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Poeksperymentowałem dzisiaj z tym gwiżdżącym alternatorem i okazuje się że jak odłączę wtyczkę od uzwojenia wzbudzającego to tego gwizdu nie ma.

Widać że nie jest to jakieś mechaniczne tarcie tylko jakiś efekt elektryczno-akustyczny jeśli tak to można nazwać. Szczególnie to słychać przy niskich obrotach. Nie mam pojęcia czy jakiś luz na uzwojeniu może taki efekt powodować ? Chyba będę zmuszony odwiedzić serwis gdzie robili regenerację.

 

Pozdrawiam !

Grzegorz

 

Dodano: 09 mar 2016 - 18:58

Ten gwizd pochodził z tyłu alternatora. W końcu zabrałem się sam za ten alternator i go rozebrałem. Trochę dziwnie wyglądało to łożysko z tyłu alternatora. Niby były wstawione obydwa nowe ale na oko wyglądało na stare. Obydwa były polskiej produkcji, więc musieli je wymienić podczas "regeneracji" ale to tylne wstawili używane. Miałem już kupione nowe i to tylne wymieniłem. Po zamontowaniu alternatora cisza i żadnego gwizdu podczas pracy już nie słychać! Trochę mylące było to, że jak odłączałem wtyczkę od wzbudzenia to było cicho ale wtedy nie działały żadne siły na wałek i łożysko pracowało jakby na luzie. Wniosek jest prosty... to co można to trzeba samemu zrobić, bo na uczciwość nie zawsze można liczyć.

 

Pozdrawiam !

Grzegorz

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!