Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
SP3BGJ

Megane I phI Gwiżdżący alternator

Recommended Posts

Witam Kolegów !

Dałem do regeneracji alternator Bosch od mojej Megane I z 2002r. W zasadzie nic się nie działo ale kupiłem 13 letni wóz więc co można to sprawdzam. Wymienili mi oba łożyska, kółko pasowe i komutator ( regulator napięcia ze szczotkami został stary bo cena regeneracji doszła do 470 zł a za 236 zł. można kupić od ręki regenerowany alternator).

Po zamontowaniu i odpaleniu słychać w tylnej części alternatora gwizd którego wcześniej nie było i słychać go nawet w kabinie. Na gwizd łożyska to raczej nie pasuje więc zakładałem że to stare szczotki z nowym komutatorem się docierają. Przejechałem 600 km a gwiżdże nadal.

Czy to mogą tak gwizdać docierające się szczotki ? Jest to dość denerwujące bo tego przed regeneracją nie było.

Pozdrawiam wszystkich !

Grzegorz

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oddaj na gwarancji, coś z nim musi być nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poeksperymentowałem dzisiaj z tym gwiżdżącym alternatorem i okazuje się że jak odłączę wtyczkę od uzwojenia wzbudzającego to tego gwizdu nie ma.

Widać że nie jest to jakieś mechaniczne tarcie tylko jakiś efekt elektryczno-akustyczny jeśli tak to można nazwać. Szczególnie to słychać przy niskich obrotach. Nie mam pojęcia czy jakiś luz na uzwojeniu może taki efekt powodować ? Chyba będę zmuszony odwiedzić serwis gdzie robili regenerację.

 

Pozdrawiam !

Grzegorz

 

Dodano: 09 mar 2016 - 18:58

Ten gwizd pochodził z tyłu alternatora. W końcu zabrałem się sam za ten alternator i go rozebrałem. Trochę dziwnie wyglądało to łożysko z tyłu alternatora. Niby były wstawione obydwa nowe ale na oko wyglądało na stare. Obydwa były polskiej produkcji, więc musieli je wymienić podczas "regeneracji" ale to tylne wstawili używane. Miałem już kupione nowe i to tylne wymieniłem. Po zamontowaniu alternatora cisza i żadnego gwizdu podczas pracy już nie słychać! Trochę mylące było to, że jak odłączałem wtyczkę od wzbudzenia to było cicho ale wtedy nie działały żadne siły na wałek i łożysko pracowało jakby na luzie. Wniosek jest prosty... to co można to trzeba samemu zrobić, bo na uczciwość nie zawsze można liczyć.

 

Pozdrawiam !

Grzegorz

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...