Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwarcie , rozładowany aku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Generalnie temat elektryki w scenicu a mianowicie rozładowany (podczas jazdy) do zera akumulator:

Auto przejechało w deszczu jakieś 2 h zaczęły palić się kontrolki od automatycznej skrzyni, to zjazd na pobocze wyłączenie silnika. Odpalenie auta i nic - zdechło. No to sprawdzenie bezpieczników na nadkolu spalony bezpiecznik od świec, grzałek taki brązowy lewy górny róg skrzynki bodajże 70 A, no to wymiana. Odpalenie nic. No jako że auto stało na autostradzie to laweta. Podjeżdżamy do warsztatu, pan ładuje akumulator z takiego dużego urządzenia, sprawdza ładowanie, sprawdza stan akumulatora - wszystko ok. No to auto wraca z nieudanej próby wyjazdu na wakacje do domu, rodzina pakuje się do pociągu i tyle co z jeżdżenia autem. Podłączyłem prostownik naładowałem jak trzeba, teraz trzeci dzień jeżdżę tym szrotem i odpala od pierwszego, chyba się przestraszył, bo chciałem go na złom oddać. Nadmienię, że akumulator całą noc ładowałem na wszelki wypadek przed wyjazdem, żeby wszystko było ładnie, oleju do silnika dolałem, linkę gazu na deszczu, mrozie, chłodzie wymieniłem przed wyjazdem. Wcześniej działy się podobne numery, podginane wszystkie styki w skrzynce na nadkolu, grzałki nurnikowe mechanik wyłączył z komputera żeby nie obciążały a tu co teraz moim zdaniem zwarcie jakieś - nie wiem jak tego szukać. Mam miernik cęgowy prądu stałego posprawdzam ładowanie, ale to chyba woda musi się gdzieś dostawać bo żeby bezpiecznik 70A spalić. Po przyjedzie tego złomu jak lewy kierunek włączałem to migał z zegarami na zmianę - generalnie dziwna sprawa. Gdzie szukać zwarcia czy może baraku masy, ale jak deszcz to raczej zwarcia jakieś. Co myślicie jakieś wskazówki co rozpruć, elektryk ze mnie marny ale trzeba to naprawić !

 

Z klima na alternatorze 40 A. Znalazłem natomiast z tyłu auta wtyczkę od haka, cała zardzewiała, jeden z pinów aż zielony. Czy to mogło być powodem rozładowania akumulatora podczas jazdy, woda i syf mogla się tam nabić przy dużej prędkości a widzę że i klapki od zamykania wtyku brak tylko czy to mogło by spowodować rozładowanie akumulatora ?

 

Oj jeszcze jedno, godzina na przekręconym na 1 kluczyku i światła bez włączonego silnika, akumulator trup ładuje się teraz, akumulator 77Ah

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dodam tak :

świece żarowe odłączyłem,

grzałki nurnikowe - nurkowe odkręciłem zasilanie,

 

bezpiecznik 70 A( nr 11 z tego schematu z linka ) górny lewy i jak się palił tak się pali.

 

przekręcamy kluczyk grzejemy świece do tego momentu ok bezpiecznik cały ,

Po odpaleniu silnika plask bezpiecznik idzie w diabły.

Co na tym obwodzie jeszcze jest czego nie napisali na schemacie ?

Edytowane przez Wojtek-Ka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A to jest na tej linii podłączone , jak go sprawdzić , jak pomierzyć bo nie mam pojęcia ?

masz może jakieś schematy co z czym połączone w tej skrzynce i do czego idzie, pasacie b4 nigdy tyle kasy i wysiłku w naprawy nie włożyłem a to 10 lat równicy w motoryzacji

 

w tym roku wymiana :

komplet zawieszenie , sprężyny amory ... wahacze tuleje... sprężarka klimy, końcówki drążków , naprawy zamków drzwi , klamek , wlewu paliwa ,

nowy pasek wielokolorowy zerwał się i wkręcił we wszystko co się dało

pompa paliwa teraz jeszcze wali olejem napędowym i śmierdzi

 

to jest tylko ten rok to jest skarbonka

poleje ropą i spale :)

 

Dodano: 04 gru 2015 - 21:59

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=7990

 

tu są przekaźniki tylko szukam jeszcze co gdzie jest podłączone bo widzę ze bezpiecznik 70A zabezpiecza grzałki nurkowe i świece żarowe, ale widać ze jeszcze na przekaźniku jest podpięty czujnik wysokości npm, to może i coś jeszcze tam będzie wpięte ?

 

Dodano: 12 gru 2015 - 18:13

Witam ponownie.

No to bylem u mechanika pierwszy znaleziony temat to uszkodzony komputer nie steruje świecami.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!