Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z układem chłodzenia silnika.


marcin_robert

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 1.6 8V LPG

Problem wygląda następująco:

 

- wymiana uszczelki 10 000 km wcześniej, płukanie układu chłodzenia, chodzi dobrze, nie kopci, nie pobiera oleju.

- po pewnym czasie w układzie chłodzenia pojawia się powoli brązowe masło(maź) w płynie chłodzącym.

- płukanie układu, zalany nowy płyn.

- po pewnym czasie znów zaczyna wychodzi brązowe masło, aż pewnego dnia zaczyna wywalać płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.

- płukanie układu nic nie pomaga, gdy silni nabiera temperatury zaczyna wyrzucać płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.

- po wyjęciu termostatu wszystko działa prawidłowo.

 

W czym leży przyczyna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, była splanowana i sprawdzona. A może ja źle odpowietrzam układ chłodzenia?

Robię to następująco:

Odkręcam odpowietrzniki na chłodnicy i wężu nagrzewnicy, gdy pojawi się w nich płyn zakręcam je. Gdy poziom płynu wskazuje na zbiorniczku pomiędzy min a max odpalam samochód i utrzymuje 2500 obrotów ( nie zakręcam korka na zbiorniczek wyrównawczy). Gdy temperatura płynu wzrośnie to wywala płyn.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- po pewnym czasie znów zaczyna wychodzi brązowe masło,

To może sugerować kontakt płynu z olejem.

Odkręcam odpowietrzniki na chłodnicy i wężu nagrzewnicy, gdy pojawi się w nich płyn zakręcam je. Gdy poziom płynu wskazuje na zbiorniczku pomiędzy min a max odpalam samochód i utrzymuje 2500 obrotów ( nie zakręcam korka na zbiorniczek wyrównawczy). Gdy temperatura płynu wzrośnie to wywala płyn.

Pytanie - czy to się dzieje po wyjęciu termostatu?

U mnie jest trochę inaczej, mam odpowietrznik tylko na obudowie termostatu. Przy napełnianiu układu postępuję w podobny sposób, ale silnik nagrzewam na wolnych obrotach (trwa to trochę dłużej). Jak temperatura wzrośnie w pobliże tej przy której powinien otworzyć się termostat wykręcam odpowietrznik na tyle aby wypuścić ewentualny pęcherz powietrza. Jak się pokaże płyn zakręcam odpowietrznik i to wystarczy, żeby otworzył się termostat, a jak już termostat się otworzy, to układ sam się odpowietrzy do końca.

Na miejscu kolegi, silnik nagrzewałbym na wolnych obrotach i w momencie jak płyn zacząłby się podnosić w zbiorniku wyrównawczym odkręciłbym odpowietrznik na wężu do nagrzewnicy na tyle, aby sprawdzić czy tam jest powietrze i ewentualnie bym go wypuścił. W tym momencie poziom w zbiorniku wyrównawczym powinien opaść. Jeżeli po zakręceniu odpowietrznika poziom zacząłby ponownie róść, to operację bym powtórzył. Jeżeli kilkakrotnie przeprowadzona taka próba nie daje pozytywnego rezultatu, to wg mnie należy liczyć się z przedmuchem do układu chłodzenia.

Pytanie czy meganka jest zagazowana, bo to też może powodować podobne objawy (nieszczelny reduktor).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód posiada instalacje lpg lecz po ominięciu reduktora objawy takie same. Wywala płyn przez zbiorniczek gdy termostat założony. Na wskaźniku temperatura na połowie zakresu i płyn zaczyna wywalać.

 

co myślicie o takim testerze: http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-tanio-i5612739520.html ? zdaje swoje zadanie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tester to coś a la moja butelka. Mam obawy, że jak wywala płyn, to mogą być kłopoty z przeprowadzeniem testu, bo wcześniej przed otwarciem termostatu może wywalić płyn testowy, nim zdąży się zabarwić. Nie robiłem takim przyrządem testu, stąd moje wątpliwości. Test z butelką ma ta przewagę, że wywalany płyn gromadzi się w butelce, a po otwarciu się termostatu powinien wrócić z powrotem do układu chłodzenia. A bąbelkowanie w butelce świadczy o obecności przedmuchu.

Ale jak dochodzi do wyrzucania płynu przed otwarciem termostatu, to przedmuch jest pewniakiem.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!