Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z układem chłodzenia silnika.


marcin_robert

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 1.6 8V LPG

Problem wygląda następująco:

 

- wymiana uszczelki 10 000 km wcześniej, płukanie układu chłodzenia, chodzi dobrze, nie kopci, nie pobiera oleju.

- po pewnym czasie w układzie chłodzenia pojawia się powoli brązowe masło(maź) w płynie chłodzącym.

- płukanie układu, zalany nowy płyn.

- po pewnym czasie znów zaczyna wychodzi brązowe masło, aż pewnego dnia zaczyna wywalać płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.

- płukanie układu nic nie pomaga, gdy silni nabiera temperatury zaczyna wyrzucać płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.

- po wyjęciu termostatu wszystko działa prawidłowo.

 

W czym leży przyczyna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, była splanowana i sprawdzona. A może ja źle odpowietrzam układ chłodzenia?

Robię to następująco:

Odkręcam odpowietrzniki na chłodnicy i wężu nagrzewnicy, gdy pojawi się w nich płyn zakręcam je. Gdy poziom płynu wskazuje na zbiorniczku pomiędzy min a max odpalam samochód i utrzymuje 2500 obrotów ( nie zakręcam korka na zbiorniczek wyrównawczy). Gdy temperatura płynu wzrośnie to wywala płyn.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- po pewnym czasie znów zaczyna wychodzi brązowe masło,

To może sugerować kontakt płynu z olejem.

Odkręcam odpowietrzniki na chłodnicy i wężu nagrzewnicy, gdy pojawi się w nich płyn zakręcam je. Gdy poziom płynu wskazuje na zbiorniczku pomiędzy min a max odpalam samochód i utrzymuje 2500 obrotów ( nie zakręcam korka na zbiorniczek wyrównawczy). Gdy temperatura płynu wzrośnie to wywala płyn.

Pytanie - czy to się dzieje po wyjęciu termostatu?

U mnie jest trochę inaczej, mam odpowietrznik tylko na obudowie termostatu. Przy napełnianiu układu postępuję w podobny sposób, ale silnik nagrzewam na wolnych obrotach (trwa to trochę dłużej). Jak temperatura wzrośnie w pobliże tej przy której powinien otworzyć się termostat wykręcam odpowietrznik na tyle aby wypuścić ewentualny pęcherz powietrza. Jak się pokaże płyn zakręcam odpowietrznik i to wystarczy, żeby otworzył się termostat, a jak już termostat się otworzy, to układ sam się odpowietrzy do końca.

Na miejscu kolegi, silnik nagrzewałbym na wolnych obrotach i w momencie jak płyn zacząłby się podnosić w zbiorniku wyrównawczym odkręciłbym odpowietrznik na wężu do nagrzewnicy na tyle, aby sprawdzić czy tam jest powietrze i ewentualnie bym go wypuścił. W tym momencie poziom w zbiorniku wyrównawczym powinien opaść. Jeżeli po zakręceniu odpowietrznika poziom zacząłby ponownie róść, to operację bym powtórzył. Jeżeli kilkakrotnie przeprowadzona taka próba nie daje pozytywnego rezultatu, to wg mnie należy liczyć się z przedmuchem do układu chłodzenia.

Pytanie czy meganka jest zagazowana, bo to też może powodować podobne objawy (nieszczelny reduktor).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód posiada instalacje lpg lecz po ominięciu reduktora objawy takie same. Wywala płyn przez zbiorniczek gdy termostat założony. Na wskaźniku temperatura na połowie zakresu i płyn zaczyna wywalać.

 

co myślicie o takim testerze: http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-tanio-i5612739520.html ? zdaje swoje zadanie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tester to coś a la moja butelka. Mam obawy, że jak wywala płyn, to mogą być kłopoty z przeprowadzeniem testu, bo wcześniej przed otwarciem termostatu może wywalić płyn testowy, nim zdąży się zabarwić. Nie robiłem takim przyrządem testu, stąd moje wątpliwości. Test z butelką ma ta przewagę, że wywalany płyn gromadzi się w butelce, a po otwarciu się termostatu powinien wrócić z powrotem do układu chłodzenia. A bąbelkowanie w butelce świadczy o obecności przedmuchu.

Ale jak dochodzi do wyrzucania płynu przed otwarciem termostatu, to przedmuch jest pewniakiem.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!