Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana klima ręczna > klima automatyczna


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

W moim aucie jest nastepujący problem. Mam w aucie klimatronic i kiedy temperatura zewnętrzna jest bardzo niska, komputer potrafi sam się przeprogramować, a konkretnie zmienia się ustawienie z klimatyzacji automatycznej na klimatyzację manualną. Po tej zmianie nie załącza mi się sprężarka z poziomu panelu sterowania we wnętrzu czyli defacto nie działa mi klimatyzacja (za pomocą CLIPA czy innego komputera można wymusić działanie sprężarki).

Dzieje się tak bardzo często- praktycznie za każdym razem, kiedy temperatura zewnętrzna spadnie poniżej -5 stopni i auto nie jest garażowane. W nocy komputer przemarza i na drugi dzień klima nie działa. Może wydawać się to śmieszne, ale tak niestety jest. Jedynym znanym przeze mnie rozwiązaniem jest podpięcie pod CLIPA i zmiana w ustawieniach typu klimatyzacji z ręcznej na automatyczną. Dopiero wtedy sprężarkę da się załączyć z poziomu panelu sterowania we wnętrzu i można cieszyć się pełnosprawną klimą. Z człowiekiem od CLIPA żegnamy się nawet powiedzeniem: do następnego mrozu :)Podobo usterka bardzo częsta w megankach i lagunach.

 

Pytanie moje brzmi: Czy dam radę przestawić tryb działania klimatyzacji z ręcznej na automatyczną za pomocą np ddt2000? Już 3 razy byłem na CLIPIE tylko z powodu tej klimatyzacji i za każdym razem 50zł znikało z portfela, a pracy jest na 10 kliknięć myszką. Chcę kupić jakiś kabel z programem np. ddt2000 żeby samemu z tym się uporać. Mam ELM237 ale w sumie on tylko pogląda dane i usuwa błędy. Jak będę zmuszony to kupię CLIPA i zwróci mi się po dwóch zimach- ale niechciałbym wydawać niepotrzebnie pieniedzy.

 

Moze jest możliwość zrobienia tego za pomocą ELM (tak jak zmiana języka) poprzez wpisanie odpowiednich komend? Jestem w stanie nawet zapłacić jeśli ktoś z forumowiczów da radę podać mi sekwencję, którą trzeba wpisać :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez matpio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ddt2000 nie gada z megane II, komendy w elm327 to wiedza tajemna i trzeba mocno przekopać internet żeby coś sensownego znaleźć, a i tak jest ryzyko - nie polecam. jedyny sensowny "kabel" to clip.

 

nie rozumiem jak wygląda ta zmiana u Ciebie z klimatyzacji automatycznej na ręczną... znika napis AUTO z wyświetlacza i możesz tylko regulować ręcznie? nie spotkałem się (u siebie) z czymś takim nigdy.

Edytowane przez EnD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana jest tylko i wyłącznie w sterowniku komputera. Przy wejściu w odpowiednie miejsce w CLIPIE (nie znam się więc nie wiem gdzie człowiek od CLIPa wchodził) jest możliwy wybór: klimatyzacja automatyczna/ klimatyzacja manualna.

Na panelu sterowania w środku samochodu nic się nie zmienia. Wszystko działa tzn. regulowanie ręczne, ustawianie temperatury i kliknięcie AUTO też działa i utrzymuje zadaną temperaturę. Nawet widać, że czasami chce włączyć klimę bo zapala się kontrolka AC, ale fizycznie sprężarka się nie załącza. Ręcznie tez mogę nacisnąć na przycisk AC i pojawi się odpowiednia kontrolka, ale w rzeczywistości sprężarka się nie załącza.

Przy zmianie w wyżej wspomnianym CLIPie na klimatyzację automatyczną zmienia się tylko to, że sprężarka zaczyna działać. Magiczne auto ;)

 

A co do ELM to pokładam w nim nadzieje. Zmiana języka kiedyś była możliwa tylko za pomocą CLIPa. Mądry człowiek znalazł możliwość zrobienia tego przez ELM. Podobnie z aktywacją tempomatu. Też da się zrobić ELM. Zmiana interwału wymiany oleju- też ELM da radę. Mam nadzieje, że da się "aktywować climatronic" przez ELM :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to, że sprężarka się nie włącza przy takich mrozach to raczej normalne. Nawet przy manualnej klimie. Próbowałeś czekać aż mróz puści, żeby sprawdzić, czy wszystko samo nie wróci do normy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już wszystkiego. Mam to auto prawie dwa lata i znam je od podszewki. Kilma się nie włączy nawet jakbym poczekał do lata i +25stopni w cieniu. Już kilka razy to przerabiałem. Na diagnostykę problemu wydałem chyba 300zł- sprawdziłem każdy element od panelu, czujnika ciśnienia, czujnika temperatury po samą sprężarkę i dopiero specjalista od renault (działa w okolicach Wrocławia i jest "bogiem" na forum laguny. Ludzie jeżdzą do niego nawet po 200km bo tylko on sobie radzi z tymi autami) powiedział , że zna tą usterkę i zrobi mi to w 5 minut za 50zł. Muszę za każdym razem jechać na CLIPa i zmieniać ustawienia. Mówi, że są auta, które mają wadliwy komputer i przez mróz potrafi się przestawić na manualną klimatyzację i nie włączy sprężarki za nic w świecie. Nawet przy +30 stopniach. Zawsze mi mówi, że po mrozie znów się spotkamy :)

 

Także diagnostykę klimy mam już za sobą i znam problem. Pytanie jest tylko takie, czy mogę zmienić te ustawienia tylko CLIPem czy jest na to jakiś inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się ELMem. Akurat w MII można nim bardzo dużo zrobić tylko soft odpowiedni potrzebny, używam MaxiEcu który chyba wyciska z niego co się da. Przełączałem to u siebie po przerobieniu klimy z manuala na cilmatronic. Raz też mi się samo przestawiło na manualną.

Tyle że to chyba było po całkowitym rozładowaniu aku, choinka na desce, jakieś komunikaty przypadkowe że niby usterki jakieś są no i to się przestawiło. Zauważyłem że coś nie gra, bo po wduszeniu ac na panelu zapalała się lampka od ogrzewania szyby jeśli dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

joobyy nie mam niestety za bardzo co opisywać, gdyż komend elm-a do tej konfiguracji nie znam. Zmianę robiłem za pomocą płatnego oprogramowania o nazwie MaxiEcu. Komend możesz poszukać w bazie programu DDT2000 ale łatwo nie będzie i nie ma pewności że akurat to będzie i zadziała w MII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!