Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana klima ręczna > klima automatyczna


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

W moim aucie jest nastepujący problem. Mam w aucie klimatronic i kiedy temperatura zewnętrzna jest bardzo niska, komputer potrafi sam się przeprogramować, a konkretnie zmienia się ustawienie z klimatyzacji automatycznej na klimatyzację manualną. Po tej zmianie nie załącza mi się sprężarka z poziomu panelu sterowania we wnętrzu czyli defacto nie działa mi klimatyzacja (za pomocą CLIPA czy innego komputera można wymusić działanie sprężarki).

Dzieje się tak bardzo często- praktycznie za każdym razem, kiedy temperatura zewnętrzna spadnie poniżej -5 stopni i auto nie jest garażowane. W nocy komputer przemarza i na drugi dzień klima nie działa. Może wydawać się to śmieszne, ale tak niestety jest. Jedynym znanym przeze mnie rozwiązaniem jest podpięcie pod CLIPA i zmiana w ustawieniach typu klimatyzacji z ręcznej na automatyczną. Dopiero wtedy sprężarkę da się załączyć z poziomu panelu sterowania we wnętrzu i można cieszyć się pełnosprawną klimą. Z człowiekiem od CLIPA żegnamy się nawet powiedzeniem: do następnego mrozu :)Podobo usterka bardzo częsta w megankach i lagunach.

 

Pytanie moje brzmi: Czy dam radę przestawić tryb działania klimatyzacji z ręcznej na automatyczną za pomocą np ddt2000? Już 3 razy byłem na CLIPIE tylko z powodu tej klimatyzacji i za każdym razem 50zł znikało z portfela, a pracy jest na 10 kliknięć myszką. Chcę kupić jakiś kabel z programem np. ddt2000 żeby samemu z tym się uporać. Mam ELM237 ale w sumie on tylko pogląda dane i usuwa błędy. Jak będę zmuszony to kupię CLIPA i zwróci mi się po dwóch zimach- ale niechciałbym wydawać niepotrzebnie pieniedzy.

 

Moze jest możliwość zrobienia tego za pomocą ELM (tak jak zmiana języka) poprzez wpisanie odpowiednich komend? Jestem w stanie nawet zapłacić jeśli ktoś z forumowiczów da radę podać mi sekwencję, którą trzeba wpisać :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez matpio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ddt2000 nie gada z megane II, komendy w elm327 to wiedza tajemna i trzeba mocno przekopać internet żeby coś sensownego znaleźć, a i tak jest ryzyko - nie polecam. jedyny sensowny "kabel" to clip.

 

nie rozumiem jak wygląda ta zmiana u Ciebie z klimatyzacji automatycznej na ręczną... znika napis AUTO z wyświetlacza i możesz tylko regulować ręcznie? nie spotkałem się (u siebie) z czymś takim nigdy.

Edytowane przez EnD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana jest tylko i wyłącznie w sterowniku komputera. Przy wejściu w odpowiednie miejsce w CLIPIE (nie znam się więc nie wiem gdzie człowiek od CLIPa wchodził) jest możliwy wybór: klimatyzacja automatyczna/ klimatyzacja manualna.

Na panelu sterowania w środku samochodu nic się nie zmienia. Wszystko działa tzn. regulowanie ręczne, ustawianie temperatury i kliknięcie AUTO też działa i utrzymuje zadaną temperaturę. Nawet widać, że czasami chce włączyć klimę bo zapala się kontrolka AC, ale fizycznie sprężarka się nie załącza. Ręcznie tez mogę nacisnąć na przycisk AC i pojawi się odpowiednia kontrolka, ale w rzeczywistości sprężarka się nie załącza.

Przy zmianie w wyżej wspomnianym CLIPie na klimatyzację automatyczną zmienia się tylko to, że sprężarka zaczyna działać. Magiczne auto ;)

 

A co do ELM to pokładam w nim nadzieje. Zmiana języka kiedyś była możliwa tylko za pomocą CLIPa. Mądry człowiek znalazł możliwość zrobienia tego przez ELM. Podobnie z aktywacją tempomatu. Też da się zrobić ELM. Zmiana interwału wymiany oleju- też ELM da radę. Mam nadzieje, że da się "aktywować climatronic" przez ELM :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to, że sprężarka się nie włącza przy takich mrozach to raczej normalne. Nawet przy manualnej klimie. Próbowałeś czekać aż mróz puści, żeby sprawdzić, czy wszystko samo nie wróci do normy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już wszystkiego. Mam to auto prawie dwa lata i znam je od podszewki. Kilma się nie włączy nawet jakbym poczekał do lata i +25stopni w cieniu. Już kilka razy to przerabiałem. Na diagnostykę problemu wydałem chyba 300zł- sprawdziłem każdy element od panelu, czujnika ciśnienia, czujnika temperatury po samą sprężarkę i dopiero specjalista od renault (działa w okolicach Wrocławia i jest "bogiem" na forum laguny. Ludzie jeżdzą do niego nawet po 200km bo tylko on sobie radzi z tymi autami) powiedział , że zna tą usterkę i zrobi mi to w 5 minut za 50zł. Muszę za każdym razem jechać na CLIPa i zmieniać ustawienia. Mówi, że są auta, które mają wadliwy komputer i przez mróz potrafi się przestawić na manualną klimatyzację i nie włączy sprężarki za nic w świecie. Nawet przy +30 stopniach. Zawsze mi mówi, że po mrozie znów się spotkamy :)

 

Także diagnostykę klimy mam już za sobą i znam problem. Pytanie jest tylko takie, czy mogę zmienić te ustawienia tylko CLIPem czy jest na to jakiś inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się ELMem. Akurat w MII można nim bardzo dużo zrobić tylko soft odpowiedni potrzebny, używam MaxiEcu który chyba wyciska z niego co się da. Przełączałem to u siebie po przerobieniu klimy z manuala na cilmatronic. Raz też mi się samo przestawiło na manualną.

Tyle że to chyba było po całkowitym rozładowaniu aku, choinka na desce, jakieś komunikaty przypadkowe że niby usterki jakieś są no i to się przestawiło. Zauważyłem że coś nie gra, bo po wduszeniu ac na panelu zapalała się lampka od ogrzewania szyby jeśli dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

joobyy nie mam niestety za bardzo co opisywać, gdyż komend elm-a do tej konfiguracji nie znam. Zmianę robiłem za pomocą płatnego oprogramowania o nazwie MaxiEcu. Komend możesz poszukać w bazie programu DDT2000 ale łatwo nie będzie i nie ma pewności że akurat to będzie i zadziała w MII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!