Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Okablowanie silnika/kable wysokiego napiecia


klicek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. (pierwszy post na forum, takze z gory przepraszam jak cos pojdzie nie tak :) )

Mam taki problem, przeszukalem internety, przeszukalem ksiazke sam naprawiam i za cholere nie moge znalezc informacji czy w megi 2 (2002 rok) wymienia sie kable wysokiego napiecia.

Wczoraj oblukalem dokladnie silnik i te plastikowe oslony po prostu sie rozpadly, wystaja dwa kabelki ktore ida w zasadzie do kazdej cewki, troche mnie to martwi.

Jezeli sa wymienialne to gdzie ich szukac? na allegro (chyba nie ma) zalezy mi na ich wymianie, albo chociaz wymianie tych oslonek, jak ich szukac? pod jaka nazwa?

 

2ga sprawa, komputer pokazal mi wypadajacy zaplon na cylindrze nr 1, rozumiem ze trzeba wymienic cewke? od ktorej strony jest pierwszy cylidner? :D od prawej czy od lewej (od strony kierowcy czy pasazera)

Objawy sa takie, ze po czyszczeniu przepusstnicy obroty nigdy nie wrocily do normy, a ostatnio silnik tez glosniej pracuje niz zwykle.

 

pozdrawiam Marcin

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś użył szukajki to pewnie doczytałbyś że jak masz pojedyncze cewki na każdej świecy to nie ma kabli WN (standard w MII/SCII), dodatkowo znalazłbyś info który jest pierwszym cylindrem w renówce czyli od strony skrzyni.

Peszle/osłonki osłaniające przewody zasilające cewki można kupić i wymienić, kwestia poszukać po necie/sklepach na ciętych na metry odpowiedniej średnicy.

Zacząłbym od wyczyszczenia otworów w których jest cewka/świece z wymianą na nowe świece (nieduży koszt).

Najprostszym sposobem sprawdzenia cewki to jest uniesienie jej na pracującym silniku (wcześniej odkręcamy śrubki trzymające je) i jeśli nie ma różnicy w pracy silnika to ta jest walnięta, (jeżeli kable zasilające je są ok).

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki :) problem jest w tym ze po nazwach tematow nie ma szans zeby znalezc jakiekolwiek info

btw. te oslonki jak zalozyc? trzeba kable wyciagnac z wtyczki?

kable w ogole sa wymienialne, czy montowane raz na cale zycie samochodu? czy trzeba jechac do elektryka zeby sie tym zajal?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowe do założenia np: przykładowy link

Jak poszukasz po nazwach to pewnie znajdziesz bliżej ciebie, może taniej etc...

Nad kablami to będziesz się zastanawiał jak będzie trzeba i jeśli sam tego nie będziesz umiał to raczej pozostaje elektryk. Kable są na stałe i raczej rzadko ich się wymienia chyba że są uszkodzone.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki :)

 

troche sie boje odlaczac cewki na odpalonym silniku, ze tak powiem. Podjade jednak do mechaniora zeby mi to wymienil, ale czesci wole sam zamowic. Podobniez Cewki beru sa najlepsze. Jakie wziac swiecie (wymienialem jakies 3-4 miesiace temu)? ale wole wymienic na wszelki wypadek. Auto ma lpg (brc) wszystkie problemy zaczely sie ze tak powiem po instalacji ;)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no problem mam taki ze ciut glosniej chodzi silnik do tego dzisiaj po odpaleniu obrotomierz nie poszedl na 1500 obrotow tylko trzymal 750 przez 5 sekund pozniej skoczyl na 1500 podjechalem podpialem do kompa i niby wypadajacy zaplon cylinder 1.

 

Spoko cos czuje ze sam tego nie ogarne, wiec pierw podjade wymienic te swiece i poprosze zeby lukneli na ta cewke, a pozniej do gazownika i niech poprawia

 

bardzo dziekuje za pomoc :)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień miejscami cewkę 1 z 2 i zobacz, czy będzie pojawiał się ten sam błąd.

Pamiętaj, że w Renault cylindry liczy się od strony skrzyni biegów.

Dużo osób popełnia ten błąd, że liczy cylindry od strony rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli świece były wymienione niedawno to może nie trzeba ich wymieniać ponownie jeśli są dobrze dobrane (i nie muszą być typowo na gaz). Jeśli problemy pojawiły się po montażu gazu to jedź do gazownika i go męcz, moim zdaniem coś spaprał. Dla pewności możesz jeszcze pojeździć na benzynie aby sprawdzić jak się będzie wtedy zachowywał.

W międzyczasie zrób tak jak pisze Pawel i zamień cewki, wtedy jeśli będzie winna cewka to wywali błąd na tej na którą ją założyłeś, jeśli będzie bez zmian to raczej problem nie dotyczy cewki.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!