Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Parę spraw odnośnie meganki :)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam z okazji tego, że jestem tutaj nowy chciałem się z każdym gorąco przywitać, a teraz do rzeczy od miesiąca jestem szczęśliwym/nieszczęśliwym posiadaczem renault megane I phI no i jak to w owej Polsce kupiłem niby piękną i bez wad megankę, co okazało się tym, że prawie, pomimo, że rudy jej nie widział ma swoje mankamenty (niby kobieta jeździła) ale mniejsza teraz mam kilka pytań otóż mam takie liche problemy bo większość naprawiłem sam albo zepsułem :). Teraz kilka problemów których chcę skonsultować przed szukaniem igły w stogu siana, a więc konkrety:

:arrow: Potrzebuję zdjęcie zamka tylnej klapy renault megane sedan ph1, mam problem z zamkiem i nie domyka mi się (cały czas otwarty) jakieś plastiki mam tam wyłamane i potrzebuję zdjęcie zamka klapy i tego haka w karoserii.

:arrow: Problem 1 Mam dziwny objaw taki otóż, że na zimnym silniku na obrotach takich 1100-1300 mam straszne wibracje auta (zawory wyregulowałem), na ciepłym silniku wibracje pojawiają się na 1000-800 rpm (silnik krokowy nowy)(filtr powietrza nowy)(nie łapie lewego powietrza)

:arrow: Problem 2 to na rozgrzanym silniku jak dodam gazu to w przedziale 1300-1600 rpm mam dziwne stukanie z prawej strony słychać tylko to w środku na zewnątrz pod otwartą maską nic nie słyszę i nie ważne czy stoję czy jadę słychać pukanie

:arrow: 3 Problem to taki, że delikatnie falują obroty nie zawsze ale tak jakoś o 50-30 rpm nie wiem czy to normalne w megankach czy coś oznacza

:arrow: 4 Problem to ssanie obroty na ssaniu mam 1200-1100rpm nie wiem czy to normalne czy nie ale w poprzednim aucie miałem 1500rpm i się przyzwyczaiłem :)

:arrow: 5 Problem to raczej pytanie czy u was też tak długo się rozgrzewa silnik na mrozie -12 przejechałem 20km i dopiero doszła wskazówka do połowy wcześniej w japońcu po przejechaniu 3-5km miałem już połowę

:arrow: 6 Problem to problem z nawiewem lewa strona u kierowcy bardzo mało powietrza daje możecie podpowiedzieć gdzie najlepiej szukać co uszczelniać ?

 

To jak na razie wszystkie problemy jak przypomnę sobie to dopiszę, a i bym zapomniał silnik to przebieg 220k km, 1.6 75km 8 zaworowy demon benzyna/gaz - wszystkie te problemy występują na gazie jak i na benzynie.

Z góry dziękuję za pomoc :)

Edytowane przez Wiczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) prawdopodobnie tak jak u mnie było, nie wiem jak to jest w sedanie, trzeba odkręcić to metalowe ucho, na oba zagięte końce wcisnąć kawałki sztywnej rurki o średnicy odpowiadającej średnicy ucha. Gdzieś to opisywałem jakiś czas temu

Ad2) Obejrzyj poduszki, a szczególnie tą przy rozrządzie

Ad3) przyzwyczaj się ;)

Ad4) norma, ale nie bądź zaskoczony jak Ci kiedyś podskoczą do 1500rpm, jeżeli będzie to bardzo rzadkie to się nie przejmuj, gorzej jak się tak będzie działo przy każdym odpaleniu. Wtedy świadczy to o nieszczelności kolektora dolotowego

Ad5) Benzyna przy taki mrozie i wietrze, powinna być nagrzana po przejechaniu ok.5 km, max 10 km. To co opisujesz wskazuje na walnięty termostat. Przysłoń chłodnicę z lewej strony (pół na pół, stojąc przed autem), jak się ociepli to sobie wymienisz termostat, parę minut roboty.

Ad6) Zacząłbym od filtra p.pyłkowego, potem dopiero bebeszył deskę i mieszalnik powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to tak przypatrzyłem się na trasie gdy jadę ok 90 km/h spada mi temperatura do pierwszej kreski więc to termostat nie wiem czemu nie zwracałem uwagi wcześniej ale mniejsza, to pestka :)

Tylko jakiegoś użytkownika który posiada sedana prosiłbym o zdjęcie zamka klapy i haka, a i jeszcze jedno w każdym silniku jest to ucho i jak ono mniej więcej wygląda.

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!