Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6e 8v Coach nie odpala samo/po dłuższym postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że to pierwszy post, to chciałbym się przywitać - Witajcie! :)

 

I od razu do meritum:

Pacjent: Megane coupe (wersja coach) silnik k7m 1.6 8v [czasem mam "przyjemność" dłubnąć przy tym aucie, bo to pojazd mojej dziewczyny]

Problem: Auto nie odpala samo. Wczoraj wymieniłem czujnik położenia wału (na wszelki wypadek, bo z tego co tu czytam na forach, w 90% przypadków to on nawala), jak się okazało był ciut inny (zamontowany firmy renomix miał kabel zakończony wtyczką, ten miał gniazdo zamiast kabla), ale po dolutowaniu kabli zadziałał. Fakt faktem, najpierw rozerwało tłumik, więc obróciłem kable i wtedy zadziałał jak trzeba - odpalił auto, przy czym odpalił na pych. Najdziwniejsze jest to, że auto może być kręcone rozrusznikiem póki starcza prądu w akumulatorze i nie zaskoczy ani na benzynie, ani na gazie, ale jak się odpali na pych to potem można normalnie zgasić i odpalić przez jakieś 2-3h.

Kable i świece sprawdzone, styki i bezpieczniki też, pompa paliwa działa.

W przyszłym tygodniu auto jedzie na robotę z głowicą (wymiana uszczelki + szlif + wymiana uszczelek i prawdopodobnie zaworów paru, bo jest słaba kompresja na 4tym cylindrze), fajnie by było, żeby się samo dotoczyło o własnych siłach.

 

Co może być powodem takiej usterki?

Edytowane przez senseitbk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

k4m 1.6 8v

K4M jest silnikiem 16-tozaworowym i to już jest PhII, polecam

Najpierw ustal o jaki silnik chodzi bo są pewne, dość znaczące różnice.

Auto nie odpala samo

Raczej nie chciał bym aby moje auto zapalało samo. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K4M jest silnikiem 16-tozaworowym i to już jest PhII

Najpierw ustal o jaki silnik chodzi bo są pewne, dość znaczące różnice.Raczej nie chciał bym aby moje auto zapalało samo. ;)

 

Mea culpa, K7M, już poprawiam post pierwszy.

Przez samo miałem na myśli jedynie z pomocą rozrusznika, wiadoma sprawa ;) (Czy w takim razie, zdalne odpalanie z pilota można uznać za "pół-samozapłon"?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam napisałeś że czujnik nie pasował, bo oryginalny miał wtyczkę na kabelku a te, który kupiłeś nie.

Nie pamiętam, trzeba by sprawdzić np. w intercarsie, rezystancję czujników do K4M i K7M, wydaje mi się że tu jest problem.

Z Twojego opisu wynika, że zamontowałeś czujnik od K4M, oprócz rezystancji może być też problem z jego długością, wysokością nad kołem zamachowym.

Obejrzyj też zębatkę na kole zamachowym, przypomina mi się, że ktoś kiedyś opisywał podobny problem, okazało się, że miał wyłamane niektóre zęby. Czasami koło tak się ustawiło, że był problem z zapaleniem silnik, potem działał prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymontowany (firmy Renix) wygląda dokładnie tak samo jak ten zamontowany (asam 30482) [wymiary te same więc pasował]. Różnica jest tylko w tym, że ten pierwszy miał kabel, a ten ma gniazdo. Sprawdziłem katalog intercarsa i autowanda (mają oddział niedaleko mnie, a na zdjęciach z katalogu dodają jeszcze opis rezystancji i wymiarów) - czujniki różnią się tylko posiadaniem kabla lub jego brakiem. Niestety, nie jestem w stanie znaleźć numeru na starej części, bo poza nazwą firmy tam nic więcej nie ma.

 

Może mi się uda wtoczyć megankę do jakiegoś garażu, to rzucę okiem na to koło i spróbuję przejrzeć kable. Zakładając że czujnik z dolutowanym kablem jest sprawny (nie ma różnicy między starym, a nowym w zachowaniu), może jest gdzieś jakaś przerwa/zwarcie gdzieś za wtyczką. Głos ludu mówi też o białej wtyczce pod bezpiecznikami pod maską, że lubi przyśniedzieć, ewentualnie cewka (choć iskry są wszędzie, jest słabe sprężanie na ostatnim cylindrze).

Ewentualnie, znajomy podrzucił info - czy może być i tak, że do wymiany będzie elktromagnes załączający wraz z cięgłem widełek w rozruszniku? Skoro po podgrzaniu czujnika opalarką auto odpaliło, a czujnik jest w pobliżu rozrusznika...?

 

Najprościej by było pożyczyć na chwilę od kogoś czujnik, ale forum megane coupe jest prawie wymarłe, a grupy facebookowej dla fanclubu nie znalazłem (najszybciej tam można zlokalizować kogoś z okolicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po podgrzaniu czujnika opalarką auto odpaliło, a czujnik jest w pobliżu rozrusznika...?

Podepnij czujnik do omomierza, odczytaj rezystancję i grzej opalarką, do mniej więcej 100°C, możesz wrzucić do gorącej wody, byle się gotowała. Rezystancja powinna być stała, ewentualnie może się zmieniać w zakresie kilu Ohm. Jeżeli w trakcie ogrzewania rezystancja gwałtownie spadnie lub wzrośnie, możne też się wahać o kilkadziesiąt OHM, masz winowajcę.

Nowy czujnik może być uwalony, zdarza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i przyszła diagnoza (jako że nie mam dostępu do cywilizowanych warunków naprawy samochodu typu garaż), auto poszło do znajomego mechanika (lepiej niech stoi u kogoś, kto ma odpowiednie warunki, doświadczenie i narzędzia, niż jak ma stać dalej pod blokiem i rdzewieć). Na dzień dobry poszedł rozrusznik do regeneracji, jednak nawet nie został zamontowany, bo okazało się, że koło zamachowe jest urwane. Podsumowując koszty, nie opłacało się naprawiać samochodu (rozrusznik - 150zł, wymiana uszczelki pod głowicą oraz płynów ~900zł, robota z kołem zamachowym około 300zł, a progi też już zaczęły się kończyć i nowy akumulator się należał), meganka poszła za jakieś 600zł wczoraj do jakiegoś mechanika, co pewnie zrobi w wolnym czasie i sprzeda dalej.

Dziękuję za porady, okazały się przydatne, jednak w związku z powyższą decyzją właścicielki:

Temat do zamknięcia/usunięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!