Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokość obrotów a zmiana biegu


darkqq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że nie mam porównania z jazdy innymi autami, to muszę się posiłkować internetem i gnębi mnie ciągle to, czy rzeczywiście zmieniam biegi na odpowiednich obrotach. Z tego co wyczytałem i z rozmów doszedłem do wniosku, że powinienem dociągnąć do 3 tys obrotów przed zmianą biegów i tego się trzymam (po zmianie na wyższy bieg, następny zaczynam od 2tys obrotów), tylko pytanie czy ma to również zastosowanie przy zmianie z pierwszego biegu na 2?

Znalazłem też wykres przedstawiający moment obrotowy i moc. thumb_hosting_zdjec_1452547424__16pb110.jpg

I pytanie jest takie, skoro najwyższy moment obr. jest przy ok. 4200 obrotów, to powinienem zmieniać biegi przy takim RPM? Wytłumaczyłby mi ktoś jak prawidłowo czytać te wykresy?

I drugie pytanie, przy rozpędzaniu samochodu (rozgrzanego) dodawać gazu bardziej ostro czy delikatnie, bo nie używam gazu do oporu, zazwyczaj na wpół wciśnięte.

I trzecie pytanko, na zimnym silniku zmieniać biegi przy 2500 obrotów czy zejść jeszcze niżej? W przeszłości bywało różnie (biegi zmieniałem przy 2200-2600 niezależnie czy rozgrzany), dlatego zacząłem się bardziej tym interesować, żeby może choć trochę przedłużyć eksploatację.

Czwartek pytanie, mniej związane z obrotami, jak wygląda podziałka temperatury silnika? 90 stopni to 3cia kreska od lewej?

thumb_hosting_zdjec_1452548103__beztytulu.jpg

W instrukcji mam tylko napisane, że podczas normalnej eksploatacji wskazówka nie powinna przekroczyć obszaru oznaczonego jako "a".

 

Jeśli chodzi o model jest to MII PHI, 2004 1.6 16V, 113 KM, sedan.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez darkqq
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystko może Ci nie odpowiem ale z codziennej życiowej eksploatacji:

Wykresem posiłkuj się kiedy chcesz jeździć "sportowo" - wtedy używaj silnika w jego najlepszym przedziale, czyli właśnie między maksymalnym momentem (4000) a maksymalną mocą (6000).

Ja z tym silnikiem bieg na wyższy zmieniam przy 2500 obrotów, przy jedynce nie ma sensu tak wyrywać, można spokojnie wcześniej dać.

Zgodnie z zasadami "ekodrajwingu" powinno rozpędzać się dynamicznie wciskając gaz do 3/4.

Tak, 90 st to 3 kreska od lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za zwyczaj jak jadę "normalnie", to jadę w wymienionym przez Ciebie zakresie 2-3 tysiące obrotów. Na zimnym nie przekraczam 3 tys. obrotów i staram się operować gazem możliwie najdelikatniej. Na ciepłym silniku, w przypadku chęci jady bardziej dynamicznej, staram się podwyższać zakres obrotów, zamiast po prostu tylko wciskać mocniej gaz (z powodu tego przyzwyczajenia czuję się trochę zagubiony jak wsiadam do diesla). Inna sprawa, ze w Renault pedał gazu jest dosyć czuły i na niższych obrotach wcale nie trzeba go głęboko wciskać, żeby w rzeczywistości wymusić wysokie obciążenie (polecam przejechać się z podglądem na ciśnienie w kolektorze dolotowym, wtedy łatwo to zauważyć). Powyżej drugiego biegu unikam schodzenia poniżej 2 tysięcy obrotów, chyba że podczas turlania się bądź przy bardzo, bardzo anemicznym wciskaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimny silnik:

zmieniasz biegi poniżej 3tyś, meganka ma elektroniczne zabezpieczenie żeby na zimnym silniku nie przekroczyć ok. 4,5tyś obr/min (odcięcie)

 

Spokojna jazda:

utrzymujesz silnik pomiędzy 2000-3500obr/min, eco: po osiągnięciu docelowej prędkości możliwie najwyższy bieg (czasami może być nawet i 5 przy 50 jak jest teren równy. po takim manewrze nie naciskasz mocniej gazu, tylko redukcja a później gaz!)

poniżej ~2000obr/min nie naciskasz mocno gazu, silnik tego nie lubi

 

Szybkie wyprzedzanie:

przy wyprzedzaniu staraj się tak zredukować bieg żeby mieć 3800-4200 obr/min przed rozpoczęciem, szybciej i bezpieczniej wyprzedzisz, prawdopodobnie w trakcie wyprzedzania będziesz zmuszony dać jeszcze bieg wyżej.

Oczywiście po wyprzedzeniu powrót na odpowiednio wyższy bieg.

 

Dynamiczna/szybka jazda (i duże spalanie i tylko na odpowiednio rozgrzanym silniku!!)

operujesz biegami tak żeby silnik utrzymać ciągle pomiędzy 3500 - 5000 obr/min (zwalniasz - redukcja, a powyżej 5tyś nie ma sensu)

Edytowane przez EnD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teoretycznie 1,6 16v osiąga P max w okolicach 6000 RPM, także jeżeli faktycznie chcemy wycisnąć wszystko co się da, to trzeba kręcić w zasadzie pod czerwone (oczywiście wskazany umiar, notoryczne kręcenie do końca to raczej kiepski pomysł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!