Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy, drgania silnika i zapach spalin w kabinie


droopy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Coś złego stało się z moją Renatką...Dzisiaj odpalając samochód pierwszy raz wszystko było OK, przejechałem spory odcinek i wracając do domu zatrzymałem się na chwilę u rodziców. Byłem tam może z pół godziny, więc auto niewiele ostygło. Wychodzę, wsiadam do samochodu, zapalam i jest problem. Generalnie nie zapala od strzała, trzeba mu bardzo poważne pomóc gazem i z bólem odpala, ale to nie największy problem. Po odpaleniu obroty są na granicy zgaśnięcia silnika przez kilka sekund po czym wchodzą na prawidłową wartość. Silnik nie ma jednak w ogóle mocy, żeby ruszyć trzeba strasznie długo jechać na półsprzęgle, a o przyspieszaniu to nie ma mowy. Można mu wciskać gaz do podłogi, a on i tak wkręca się na obroty w niesamowicie ślimaczym tempie. Do tego silnik wydaje lekko traktorowy odgłos, a na jałowym strasznie nim telepie. Jakby tego było mało czuć zapach benzyny w kabinie (gazu kiedy przełączę na gaz)...Praca silnika jest niezależna od tego czy jest na benzynie czy na gazie. Zakręciłem nawet butle żeby wyeliminować jakieś przecieki gazu do układu, ale nic to nie zmienia.

Nie mam absolutnie żadnego pomysłu co mogło się mu stać :/ Ktoś ma jakiś pomysł co takiego mogło się wydarzyć?

 

Dodano: 30 sty 2016 - 15:59

Dzisiaj rano nie odpalałem samochodu tylko od razu wziąłem się za demontaż świec. Wszystkie 4 były zalane paliwem, stąd pewnie smród paliwa w kabinie i to świadczy o tym, że paliwo nie było dobrze spalane w komorach. Początkowo stawiałem, że któraś cewka będzie do wymiany, ale jestem zaskoczony tym, że wszystkie świece były zalane. Myślałem, że zalane będą tylko te, które obsługuje dana cewka. Czy może być tak, że obie cewki mają jakiś problem? Silnik miałby szansę wtedy pracować? Jak założyłem znów świece to samochód odpalił pięknie, chodzi równo i ma moc jak zawsze...

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable chyba nawet bardzo stare...

 

Dodano: 05 lut 2016 - 20:52

Niestety problemu wciąż nie udało mi się rozwiązać...kupiłem nowe przewody WN bo one faktycznie już dawno prosiły się o wymianę. Ewidentnie silnik lepiej pracuje, ale do czasu. Zimny odpala pięknie, pracuje idealnie, ma dobre przyspieszenie i jest do momentu aż się nie nagrzeje silnik i, uwaga, aż go nie zgaszę. Gasząc ciepły silnik odpalam i znów to samo. Muł jakbym mu wrzucił silnik od kosiarki, zero mocy, telepie nim, ma problemy z odpalaniem i ten smród paliwa w środku i pod maską, a świece są zalane paliwem. Wystarczy, że auto postoi ze 2h, ostygnie i zapala od strzała, a potem koło się zamyka.

Co zrobione ostatnio: świece praktycznie nowe, przewody WN jeszcze pachną fabryką, silniczek krokowy nowy, czujnik położenia wału nowy, filtr powietrza prawie nowy. To z takich rzeczy powiązanych z układem zapłonowym. Jak silnik pracuje tak paskudnie to nie zapala się żadna kontrolka, nic kompletnie.

Jeszcze dodatkowo odpinałem różne wtyczki jak silnik źle pracował. Odpięcie wtyczki od silniczka krokowego nie zmienia absolutnie nic, tak samo jak odpięcie wtyczki od tego czujnika na rurze powietrza idącej od filtra (nie wiem co to za czujnik). Czy to może coś znaczyć?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli cewka może dawać taki objaw, że zimna działa, a rozgrzana pada? Wiesz jak ewentualnie sprawdzić która to? Mogę wziąć starą świecę i w momencie jak silnik źle pracuje wyłączyć go, podpiąć tę świecę po kolei do każdego przewodu i kręcić żeby sprawdzić czy jest iskra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka to trochę mi się wierzyć nie chce, robiona 2 lata temu, a ja naprawdę niewiele jeżdżę. Zresztą nie ubywa oleju ani płynu chłodniczego, nie ma oleju w płynie chłodniczym, ani też majonezu pod korkiem oleju. Moduł to nie bardzo wiem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem jak opisał ten modół.

To była skoda felicja i ona miała takie "elektroniczne coś" z tego odchodziły przewody podłączone do każdego cylindra osobno.

Ma linku to to z przodu silnika takie podłużne

https://www.google.pl/search?q=silnik+skoda+felicja&biw=1517&bih=725&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwje27vVu-HKAhUi1XIKHeT0BNEQ_AUIBigB&dpr=0.9#imgrc=A88jNC_c_1fxcM%3A

 

Sorki za łopatologiczne tłumaczenie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem pomierzyć oporność cewek przed chwilą. Samochodem wróciłem jakieś pół godziny temu, oczywiście ledwo. Silnik jeszcze nie ostygł tak do końca, w komorze cieplutko. Na wszelki uruchomiłem auto, dalej silnik źle pracował. Zgasiłem więc i próbowałem pomierzyć oporność. Odpiąłem obie wtyczki od cewek. Każda wtyczka ma 3 piny. Jeden przewód miernik dałem do wyjścia na świece, a drugi dokładałem do tych pinów kolejno, nic nie udało się pomierzyć...chyba to nie tak się robi. Trwało to jednak z 5 minut może, podpiąłem znów wtyczki od cewek, wsiadam, odpalam i...pięknie chodzi. Sam nie wiem co o tym myśleć.

 

Dodano: 06 lut 2016 - 16:20

Witam ponownie.

Dzisiaj udało mi się zmierzyć oporność na cewkach, wczoraj było ciemno i miałem ustawiony zły zakres na mierniku. Mierzyłem na stykach cewek 12V oraz masa (piny A oraz B, pin C według książki jest niewykorzystany). Pomiaru dokonałem jak silnik był ciepły i źle pracował. Na obu cewkach pokazało mi po 1om, pytanie teraz czy to dobrze czy źle? Jak silnik ostygnie to zrobię pomiar ponownie kiedy będzie dobrze pracował.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na zimnym jak wszystko jest OK to oporność jest większa, 1.5oma. W książce sam naprawiam znalazłem informację, że na stykach A i B oporność powinna wynosić 4omy. Więc chyba jednak cewki, mam nadzieję przynajmniej bo są dosyć drogie...

 

Dodano: 09 lut 2016 - 17:06

Problem rozwiązany :D Dzisiaj przyszły do mnie cewki, od razu je wymieniłem, pojeździłem i problem się nie pojawia, więc myślę, że po sprawie. Dziękuję za pomoc :)

Pomierzyłem oporność tych cewek co kupiłem i miały 1.5oma, piszę o tym po to że może komuś się to kiedyś przyda. Uszkodzone cewki na stykach A i B miały 1om kiedy silnik niepoprawnie pracował, a 1.5 jak pracował poprawnie. Nie wiem skąd w książce sam naprawiam informacja o 4omach na stykach A oraz B...

 

Dodano: 10 lut 2016 - 18:23

Moje szczęście nie trwało zbyt długo...wczoraj po wymianie tych cewek przejechałem się dla testów, zrobiłem kilkanaście kilometrów i było OK. Dzisiaj zadowolony pojechałem do miasta i wszystko było dobrze. Zostawiłem auto na parkingu w centrum, wróciłem gdzieś po godzinie i czar prysł :/ Znów dokładnie to samo. Do domu kawał, ale jakoś udało mi się dojechać psując krew innym kierowcom bo na rowerze można szybciej wystartować na światłach. Po drodze (kilka kilometrów) było tak, że ze 3 razy nagle mu wróciła pełna moc, ujechał tak trochę, ale potem moc naglę tracił. Jak stracił moc za 3 razem tak już do końca do samego domu był w ogóle bez mocy i oczywiście zapach paliwa. Pytanie czy coś mogło zepsuć te cewki? Zajechałem do mechanika żeby na żywo zobaczył sytuację, powiedziałem mu co zrobione to zasugerował mi regulację zaworów. Faktycznie zawory mogą dawać taki efekt? Może na komputer warto podjechać? Załamałem się już trochę bo nie wiem co robić...

Mam też pytanie odnośnie sondy, czy gdyby to była jej wina to nie powinno być tak, że na gazie pracowałby dobrze? Czy awarię sondy pokaże na komputerze?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!