Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy, drgania silnika i zapach spalin w kabinie


droopy

Rekomendowane odpowiedzi

Awarię sondy poznasz po wysokim spalaniu.

Warto by było sprawdzić auto na komputerze, po ustawieniu zaworów.

Jeżeli gaz nie jest sekwencyjny, to awarii lambdy raczej nie zauważysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no mam sekwencyjny gaz, czyli awaria sondy w tym przypadku będzie widoczna i na gazie i na benzynie, a regulację zaworów warto wykonać? Jak tak to oddam jutro auto do mechanika w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki, na pewno mam więcej przejechane od ostatniej regulacji.

 

Dodano: 11 lut 2016 - 17:45

Mój mechanik najbliższy wolny termin ma w czwartek...(to malutki warsztat), a że nie lubię oddawać samochodu do nieznanych mi "speców" to doszedłem do wniosku, że jutro wyreguluję zawory samodzielnie. Tu znalazłem bardzo fajny tutorial i z tego co widzę jest to sprawa łatwa, nawet nie trzeba do rozrządu się dostawać, wystarczy kręcić kołem. Zapytam tylko czy jest ryzyko, że uszkodzę coś poważnie? Na co zwrócić uwagę albo czego unikać? Pomijam tutaj rzeczy prozaiczne typu walenie z całej siły młotkiem w pokrywkę zaworów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tutorialu było napisane, że potrzebny klucz 10mm do tych przeciwnakrętek, a u mnie jest 11mm i okazało się, że takiego nie posiadam...muszę dokupić. Nie złożyłem więc tego, zostawiłem i może jeszcze dzisiaj dokupię sobie oczkową 11, ale wstępnie pomierzyłem te luzy na zaworach. Sprawa wygląda tak, że w większości zaworów luzy są troszkę za duże, ale też bez przesady, przeciętnie o 0.05 większe niż te maksymalne mieszczące się w normie. Teraz pytanie, bo średnio się na tym znam, czy w skali silnika taki luz faktycznie może powodować takie problemy z silnikiem, czyli brak mocy i pracę jak na 3 garnki? Jakie są różnice w objawach między zbyt dużym, a zbyt małym luzem? Wiem, że za mały może prowadzić do upalenia gniazd, ale na tym moja wiedza się kończy :D

Przypomnę tylko, że u mnie silnik doskonale pracuje jak jest zimny, dopiero po nagrzaniu (i to nie tak od razu że osiąga swoją temperaturę i jest coś nie tak) w pewnym momencie nagle prawie przestaje przyspieszać i pracuje jak na 3 cylindrach. Postoi 2-3h i znów jest ok. Na moje rozumowanie jak silnik się nagrzewa to ten luz na zaworach powinien się zmniejszać i zapewne przy ciepłym silniku wartości luzów są prawidłowe, ale to tylko moje domysły na chłopski rozum.

 

Dodano: 15 lut 2016 - 17:38

Witajcie. Wiem, że truję Wam tyłki, ale dzisiaj wyregulowałem zawory samodzielnie. Zdecydowanie mu to pomogło bo silnik chodzi o wiele ciszej, niesamowicie równo, a do tego ewidentnie ma więcej mocy, ale...do czasu :/ Mój problem wciąż nie zniknął. Nadchodzi moment, w którym nagle coś dziwnego się dzieje, na luzie w miarę się wkręca, ale przy ruszaniu jest tragedia, śmierdzi paliwem w środku i telepie nim na jałowym, prawie gaśnie. Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

 

Dodano: 16 lut 2016 - 12:23

Witam.

Kolejna aktualizacja tematu...zrezygnowany pojechałem dzisiaj na komputer. Błędów była masa z większością czujników, ale to efekt mojego kombinowania z wypinaniem wtyczek. Po ich wykasowaniu nie pojawił się już żaden błąd oprócz jednego, a mianowicie takiego "Cewki 1-4 Zwarcie do plusa akumulatora". Czyli silnik pracuje tylko na 2 cylindrach, dziw, że w ogóle pracuje. Pytanie co to oznacza, że zwarcie do plusa. Mam rozumieć, że nie ma masy? Czy to oznacza, że jednak cewka jest uszkodzona? Mam teraz dwa komplety cewek, mogę spróbować je zamieniać tylko czy można to robić, cewkę na cylindry 1-4 można podłączyć do 2-3 i odwrotnie?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, faktycznie zabawa w zamienianie tych cewek nareszcie spowodowała, że mój samochód zaczął działać :) Z dwóch kompletów cewek w każdym jedna cewka jest zepsuta. Traf chciał, że zamieniając ostatnio cewki zrobiłem tak, że zepsutą zamieniłem na zepsutą, brak reakcji spowodował, że zaczałem szukać dookoła. Cóż, nowe przewody WN, regulacja zaworów i porządne świece na pewno mu nie zaszkodziły, a najbardziej żałuję 70zł wydanych na końcu na diagnostykę komputerową, było jeszcze raz sprawdzić cewki, ale za gapowe trzeba zapłacić :)

Tak czy inaczej dzięki wszystkim za zaangażowanie i pomoc, moja dwutygodniowa katorga zakończona, oby na dłużej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!