Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy, drgania silnika i zapach spalin w kabinie


droopy

Rekomendowane odpowiedzi

Awarię sondy poznasz po wysokim spalaniu.

Warto by było sprawdzić auto na komputerze, po ustawieniu zaworów.

Jeżeli gaz nie jest sekwencyjny, to awarii lambdy raczej nie zauważysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no mam sekwencyjny gaz, czyli awaria sondy w tym przypadku będzie widoczna i na gazie i na benzynie, a regulację zaworów warto wykonać? Jak tak to oddam jutro auto do mechanika w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki, na pewno mam więcej przejechane od ostatniej regulacji.

 

Dodano: 11 lut 2016 - 17:45

Mój mechanik najbliższy wolny termin ma w czwartek...(to malutki warsztat), a że nie lubię oddawać samochodu do nieznanych mi "speców" to doszedłem do wniosku, że jutro wyreguluję zawory samodzielnie. Tu znalazłem bardzo fajny tutorial i z tego co widzę jest to sprawa łatwa, nawet nie trzeba do rozrządu się dostawać, wystarczy kręcić kołem. Zapytam tylko czy jest ryzyko, że uszkodzę coś poważnie? Na co zwrócić uwagę albo czego unikać? Pomijam tutaj rzeczy prozaiczne typu walenie z całej siły młotkiem w pokrywkę zaworów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tutorialu było napisane, że potrzebny klucz 10mm do tych przeciwnakrętek, a u mnie jest 11mm i okazało się, że takiego nie posiadam...muszę dokupić. Nie złożyłem więc tego, zostawiłem i może jeszcze dzisiaj dokupię sobie oczkową 11, ale wstępnie pomierzyłem te luzy na zaworach. Sprawa wygląda tak, że w większości zaworów luzy są troszkę za duże, ale też bez przesady, przeciętnie o 0.05 większe niż te maksymalne mieszczące się w normie. Teraz pytanie, bo średnio się na tym znam, czy w skali silnika taki luz faktycznie może powodować takie problemy z silnikiem, czyli brak mocy i pracę jak na 3 garnki? Jakie są różnice w objawach między zbyt dużym, a zbyt małym luzem? Wiem, że za mały może prowadzić do upalenia gniazd, ale na tym moja wiedza się kończy :D

Przypomnę tylko, że u mnie silnik doskonale pracuje jak jest zimny, dopiero po nagrzaniu (i to nie tak od razu że osiąga swoją temperaturę i jest coś nie tak) w pewnym momencie nagle prawie przestaje przyspieszać i pracuje jak na 3 cylindrach. Postoi 2-3h i znów jest ok. Na moje rozumowanie jak silnik się nagrzewa to ten luz na zaworach powinien się zmniejszać i zapewne przy ciepłym silniku wartości luzów są prawidłowe, ale to tylko moje domysły na chłopski rozum.

 

Dodano: 15 lut 2016 - 17:38

Witajcie. Wiem, że truję Wam tyłki, ale dzisiaj wyregulowałem zawory samodzielnie. Zdecydowanie mu to pomogło bo silnik chodzi o wiele ciszej, niesamowicie równo, a do tego ewidentnie ma więcej mocy, ale...do czasu :/ Mój problem wciąż nie zniknął. Nadchodzi moment, w którym nagle coś dziwnego się dzieje, na luzie w miarę się wkręca, ale przy ruszaniu jest tragedia, śmierdzi paliwem w środku i telepie nim na jałowym, prawie gaśnie. Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

 

Dodano: 16 lut 2016 - 12:23

Witam.

Kolejna aktualizacja tematu...zrezygnowany pojechałem dzisiaj na komputer. Błędów była masa z większością czujników, ale to efekt mojego kombinowania z wypinaniem wtyczek. Po ich wykasowaniu nie pojawił się już żaden błąd oprócz jednego, a mianowicie takiego "Cewki 1-4 Zwarcie do plusa akumulatora". Czyli silnik pracuje tylko na 2 cylindrach, dziw, że w ogóle pracuje. Pytanie co to oznacza, że zwarcie do plusa. Mam rozumieć, że nie ma masy? Czy to oznacza, że jednak cewka jest uszkodzona? Mam teraz dwa komplety cewek, mogę spróbować je zamieniać tylko czy można to robić, cewkę na cylindry 1-4 można podłączyć do 2-3 i odwrotnie?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, faktycznie zabawa w zamienianie tych cewek nareszcie spowodowała, że mój samochód zaczął działać :) Z dwóch kompletów cewek w każdym jedna cewka jest zepsuta. Traf chciał, że zamieniając ostatnio cewki zrobiłem tak, że zepsutą zamieniłem na zepsutą, brak reakcji spowodował, że zaczałem szukać dookoła. Cóż, nowe przewody WN, regulacja zaworów i porządne świece na pewno mu nie zaszkodziły, a najbardziej żałuję 70zł wydanych na końcu na diagnostykę komputerową, było jeszcze raz sprawdzić cewki, ale za gapowe trzeba zapłacić :)

Tak czy inaczej dzięki wszystkim za zaangażowanie i pomoc, moja dwutygodniowa katorga zakończona, oby na dłużej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!