Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd ciśnienia na listwie DF053 z objawami 1.9dci 120KM


tiraeth

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Próbuję zlokalizować przyczynę wywalania "SERVICE" z "Injection a Controller" oraz "STOP" z "Injection Defaillante" w swojej Megi. Turbo zregenerowane 10kkm temu, wymieniony EGR, kolektor ssący, czujnik położenia wału, przepustnica (klapa gasząca). Parę razy przez ostatnie 5kkm pojawił się "SERVICE" ale po ponownym odpaleniu gasł i nic się nie działo (albo nie byłem w stanie na trzeźwo spojrzeć). Wczoraj przeszło siebie i pojawiły się objawy jak poniżej:

 

  1. Od paruset kilometrów auto potrafi czasem zgasnąć na światłach, a jak postoję trochę na jałowym to zapala się SERVICE.
  2. W czasie jazdy zdarza się (na niskich obrotach) zapalić mu SERVICE lub STOP. STOP wyhamowuje mi elegancko silnik i zwykle odpali od razu, ale czasem ma problem.
  3. Po wymianie filtru paliwa dzisiaj ciężej mu się zapala, filtr zamoczyłem i wypełniłem ON za pomocą gruszki. Nie widzę nigdzie nieszczelności.
  4. W sumie słychać na zimnym silniku postukiwanie z okolicy 1. cylindra (oprzęt rozrządu, koło zębate, pasowe, paski itp. wymienione).
  5. Olej wymieniany 10kkm temu, na komputerze pokazuje 6/6. Filtry robione 10kkm temu.
  6. Przepustnica zarzygana razem z rurą od turbo poniżej.
  7. Łączenie przy kolektorze koło podszybia również zapocone.
  8. Odma z pojemnikiem zapocona.
  9. Regulator od odmy nad pokrywą zapocony.
  10. Przewód przelewowy na 1. wtryskiwaczu zapocony, czujnik na przewodzie (z kostką) zapocony.
  11. Przy ok. 2600-3000 obrotów przy płynnym przyspieszaniu daje dym z tyłu (chyba szary/biały, w nocy nie widziałem dokładnie ale na autostradzie było widać po światłach aut za mną).
  12. Pomiędzy 1200 a 1800 obrotów pracuje "niestabilnie", tzn. myślę, że wcześniej pracował równiej. Tak samo na wolnych obrotach — 900 niby trzyma, ale czuje się, że może klęknąć.

 

Wczoraj dwa razy na odcinku 100km mi zgasł przy powolnej, płynnej jeździe ok. 1500rpm. Dzisiaj rano pojechałem do ASO w Częstochowie (nawet nie mam ze sobą teraz papierów z ostatniej roboty przy turbo), muszę jutro zrobić 180km by wrócić do domu we Wrocławiu — na Clipie wyszedł (ponoć tylko) błąd DF053 2.DEF — za niskie ciśnienie na listwie. Mechanik mówi, że albo filtr paliwa (który po chwili wymieniłem, bezskutecznie), albo pompa (jak dobrze rozumiem, tutaj jest tylko ta wysokociśnieniowa przed listwą pod maską — pod siedzeniem jest sam pływak). Zamierzam w poniedziałek odstawić auto, ale zastanawiam się co się dzieje i na co powinienem się nastawić. Czy dodając wszystkie objawy opisane wyżej, dobrze mi się wydaje, że:

 

  • Wtryskiwacz nr 1 do naprawy bo leje
  • Odma wraz regulatorem (membrany) do zweryfikowania ale raczej do wymiany (zarzygana przepustnica)
  • Przewody przelewowe wraz z czujnikiem raczej tylko do wyczyszczenia

 

Do kogo polecacie pojechać z tym we Wrocławiu? Wszystkie filtry, turbo, rozrząd, cuda wianki robiłem w Zulugaraż. Turbinę w połowie marca 2015 roku również tam robiłem. Niby zawsze byłem zadowolony, ale ostatnio (przy okazji turbo) mi spuścili czynnik z klimy i w takim stanie mi go oddali (myślałem, że sprężarka mi padła, pojechałem do najbliższego serwisu klimy, a tam się okazało że pusty układ — zapłaciłem za pełne wypełnienie i kontrolę szczelności). Lekki niesmak pozostał, heh.

 

Wydałem już w sumie na turbo z przepustnicą, EGR, kolektor, CPW itp. prawie 3000 złotych. Chciałbym uniknąć kolejnej akcji o podobnej skali... bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy, najlepiej przy lekko podniesionych obrotach.

Jak już podłączyli auto do komputera, to mogli chociaż sprawdzić korekty.

Jednak opisane problemy mogą świadczyć o problemach z wtryskiwaczem, możliwe że nie tylko tym jednym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wyszedł mechanik z serwisu po "diagnostyce" i zasugerował pompę lub filtr, ale pocenie się przelewów, odmy i przepustnicy — przy okazji — jakoś mi nie pasuje.

 

W poniedziałek zrobię próbę przelewową, w międzyczasie umówię się na kontrolę układu wtryskowego, chyba, że od ręki popatrzą i zasugerują zostawić po prostu auto. Trochę mnie wizja kosztów przeraża...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!