Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czytałem wiele postów i nie znalazlem żadnej odpowiedzi dotyczącej mojego problemu. Mam od roku renault grand scenic 2011 roku

W automacie problem pojawil sie jakis miesiac temu zaczelo sciagac go na lewo. Musze trzymac kierownice w zgledem osi lekko w prawo by auto jechalo prosto. Wczoraj byłem na serwisie corocznym ustawiali zbieżność ale po dwukrotnym przejechaniu sie powiedzieli ze nie znaja przyczyny i nie moga nic z tym zrobic wyslai mnie do garażu Reno. A w nim mechanik pokazal mi ze opona lewego koła jest zdarta na zewnętrznej krawedzi tak +/- 4cm w gore na glebokosc 2mm zostal rant ponizej powiedzieli bym zamienił kola z tylnymi jak nie pomoże to udac sie do nich na naprawe. Sądząc po jego gadaniu nie maja pojecia co to moze być a że to szkot jeszcze rudy do tego zaczęłam czytać forum ale nie znalazlem odpowiedzi może ktoś coś doradzi mi z góry dziękuję.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że co...?

Pewnie byłeś w złej firmie. To co opisujesz to ewidentna zbieżność kół i należy udać się na geometrię, ale przedtem udaj się do dobrego mechanika, niech ci obejrzy zawieszenie, czy tam wszystko ok z tulejami, , może końcówki drążków kierowniczych zużyte, albo ktoś przy nich grzebał, albo przy przegubach?

Przyczyn może być sporo, dlatego należy zrobić ogólną diagnostykę zawieszenia, jeżeli chcesz uzyskać pożądany efekt.

 

Jak to przeczytałem to co napisałeś, że byłeś u mechanika i ci pokazał oponę to mnie coś trafiło. Zjechał bym gościa po bandzie. Pokazuje Ci oponę i co już się nie da nic z tym dalej zrobić? Czyli co auto na szrot?

 

PS. Zacznij zbierać na nowe opony, diagnostyka zawieszenia 80-180zł + ewentualnie wymiana części i a na końcu geometria 50-150.

Edytowane przez Robnierob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie grzebał a auto wczoraj miał serwis coroczny i był na przegladzie w piatek wiec wykluczam grzebanie i zużyte elementy zawieszenia bo by przegladu nie przeszedł restrykcyjne zasady obowiązują w uk a problem od miesiąca mam i nikt wczesniej nic w nim nie robil

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze na gwarancji?

 

Zdziwiłbyś się jakie auta przechodzą przeglądy. Opona jest dowodem na to że coś jest nie tak i lepiej zajmij się tym za w czasu.

Za parę miesięcy wrócisz tu i będziesz pisał, że coś Ci piszczy w kole i co to może być. Skutkiem zbieżności będą w późniejszej fazie, łożyska, piasty, klocki hamulcowe, a nawet tarcze, no i oczywiście częste odwiedziny u wulkanizatora.

Edytowane przez Robnierob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancji juz nie ma dziś jade go podnieść popstrykam pare fotek sprawdze czy nie ma zadnych uszkodzen zamienie koła i zobacze jak jezdzi a jutro jestem z mechanikiem umówiony zobaczymy co powie. Znaleźć mechanika dobrego który wie jak działa auto w moim miescie jest jak to powiedzenie z igłą , albo sie nie znają albo wymieniają na oko wszystko byle by zarobic a jeszcze gorzej z polskimi mechanikami :(

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu nie chodzi o to , czy ktoś grzebał. Zadałem tylko pytanie, bo to się zdarza :D

 

Miałem podobny przypadek do twojego, tylko że oprócz ściągania, dochodziły wibracje na kierownicy. Przy większych prędkościach, drżało całe auto. Skutkiem była wymiana amortyzatora, felga się pokrzywiła , a powodem była zła instalacja przegubu przez mechanika i źle dokręcona felga do piasty. Przez niego prawie miałem wypadek na ekspresówce.

U ciebie nie musiał tego zrobić mechanik, tylko jakaś dziura w jezdni, albo studzienka kanalizacyjna :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło tak być ze coś na jezdni leżało i przejechałem po tym mijajac to lewym kołem miałem taki przypadek wlasnie od tego dnia ściąga było to polowa kostki brukowej czy cos podobnego i walnelo pod spodem ale czy wymiana kół z tylu na przód cos pomoże?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i trochę pomoże, ale do momentu zjechania ponownie bieżnika.

 

Jeszcze tak sobie myślę, może skocz do wulkanizatora, żeby Ci wyważył to koło gdzie zanika bieżnik, może tylko felga jest krzywa, a nie geometria.

 

https://www.motointegrator.pl/poradnik/opony-i-felgi/nietypowe-zuzycie-bieznika-przyczyny-i-skutki/

Edytowane przez Robnierob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedł na geometrię zobaczymy co polacy zrobią już czuje jak ponoszą porażkę ale zobaczymy .

Podobno pierwszy raz sie spotkali aby tak zeszlifowalo opone. Hehehe a nie mówiłem nic nie zrobili nie udało im się polegli. Zobaczymy co wymyślą teraz

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli oponę ścięło z jednej strony, to ona nadaje się na śmietnik. Prawdopodobnie problem jest w tym miejscu gdzie masz to koło zamontowane. Może być skrzywiony wahacz, luzy na tulejach, skrzywiony może być amortyzator. Jest w czym szukać. Trzeba pomierzyć kąty i zbieżność w aucie i dopiero po tym wyciągnąć odpowiednie wnioski. A przypadkiem nie wpadłeś w dziurę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika i co zbieżność ok, podłączył kompa i nic nie wykryło. Jego diagnoza to maglownica albo czujnik skrętu. Tylko czy jakby coś było nie tak z tymi elementami, to w kompie jakąś informacji by nim wyskoczyła?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika i co zbieżność ok podłączył kompa i nic nie wykryło jego diagnoza to maglownica albo czujnik skrętu .

To skąd masz takiego nieuka?? Zbieżność przez kompa wolne żarty. Tak to powinno się robić.

 

Jeżeli chodzi i magiel to nie wykryje. Wykrywa się luzy na przekładni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy jacy są każdy wie, zajmują się sprawami od 20lat, ale nie wiedzą, że auta się zmieniają. A co do mojego problemu to ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Bo jak na razie to tylko śmiech z mechaników i mojej pisowni.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 krotnie była robiona zbieżność. Nie ma wydruku, bo nie było potrzeby robić zbieżności za którą wołali po £50 za każdą, a że się nic nie poprawiło to nic nie zapłaciłem, a więc wydruku też nie mam. A opona wygląda fatalnie i dalej ściąga na lewo. Nie wiem jak wrzucić zdjęcie z tel. na forum.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!