Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie: wczoraj jadac sobie autkiem zauwazylem ze za bardzo mi sie grzeje a tu nie wlacza sie wentylator , wiec dojechalem spokojnie do domu i wzialem sie za robote :P no ale chyba zepsul sie termoczujnik wentylatora, wiec zdzialac nie moglem za duzo, wiec podłączyłem sobie wentylator na krótko (pociągnąłem kabel od wentylatora wraz z przełącznikiem i sam sobie włączam, jak ktoś chce mogę powiedzieć jak :P ).

I tu jest to moje pytanie: co może spowodować za zimny płyn w chłodnicy ?

I korzystając z okazji chciałem zapytać czy trudno jest wymienić samemu filtr oleju i czy trzeba mieć jakieś klucze do tego ? Z góry dziękuję za odp

pozdrawiam

 

Art

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chłodnica jest zimna to prawdopodobnie nawali termostat, który otwiera obieg cieczy chłodzącej do chłodnicy po osiągnięciu przez nią odpowiedniej temperatury. Sprawdz też jaki jest poziom płynu z zbiorniczku wyrównawczym - czy nie za niski.

W obu przypadkach włączanie wentylatora na krótko nic nie da jak nie ma obiegu cieczy przez chłodnicę, albo ten obieg jest utrudniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to, ze zaciął się termostat i nie puszcza płynu do chłodnicy. Zakładam, ze poziom płynu jest odpowiedni.

 

Filtr oleju odkręca sie b. prosto. Potrzeba do tego klucza do filtra oleju :P Wcześniej warto odkręcić osłonę termiczną kolektora wydechowego aby mieć lepszy dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat jest dobry, bo wymieniłem go ostatnio :P i otwiera obieg, bo na wskaźniku temp widzę jak np są dwie kreski, a za chwilę jedna :P pozdrawiam

 

a z tym ze zimny chodzi mi o to że po prostu sam steruje wentylatorem i moge za bardzo schlodzić silnik :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że na desce widzisz temperaturę to nie znaczy że termostat się otwiera. najlepiej włączyć silnik złapać za odpowiednie rury od układu chłodniczego i patrzeć czy się nagrzewają. W twoim przypadku obserwował bym czy wąż idący do chłodnicy czy jest ciepły bo jak nie to już na bank termostat. tak żeby lepiej zobrazować układ chłodniczy możesz podzielić na dwa obiegi:

-jeden bez chłodnicy gdy auto się nagrzewa

-a drugi obwód jest uruchamiany gdy auto już osiągnie swoją temperaturę i ciecz musi być schładzana przez chłodnicę.

wskazania na desce mogą też być błędne poprzez czujniki cieczy. jeden czujnik odpowiada za wskazania temperatury a drugi przesyła informacje do komputera (o ile dobrze pamiętam ale lepiej poszukaj informacji o nich na forum bo było już tego wiele a ja nie jestem pewien)

U ciebie jest opis nie jednoznaczny bo raz piszesz że ci się grzeje a kolejnym że masz dwie kreski. nie lepiej przywrócić to do normalnego porządku a nie bawić się w przełączniki.

Co do filtra oleju to powinno go się dokręcać ręką i ręką ja też go odkręcam. a jak nie idzie (i oczywiście nie dorobiłem się klucza) to młotek i przecinak i do boju. zawsze wygrywam :-P

dodano

Szukając opisu czujników znalazłem twojego posta z grudnia w tym temacie a tam masz wiele opisane. http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4696&...ghlight=czujnik powymieniaj te czujniki( nawet na takie ze szrotu) a będzie a przynajmniej powinno być gucio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj to sprawdziłem czy jest nagrzane, chwytałem za wszystkie węże i wszystkie były gorące, tak jak i chłodnica, a wentylator spiąłem tak dlatego że jak wracałem to było już ok 17 i sklep z częściami zamknięty i muszę czekać do poniedziałku :P

Co do tego że mam dwie kreski, padnięty też mam ten czujnik cieczy, ale tym się nie przejmowałem ;]

dzięki za info na temat filtra oleju :P teraz wiem że mogę sam to zrobić :P)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!