Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie: wczoraj jadac sobie autkiem zauwazylem ze za bardzo mi sie grzeje a tu nie wlacza sie wentylator , wiec dojechalem spokojnie do domu i wzialem sie za robote :P no ale chyba zepsul sie termoczujnik wentylatora, wiec zdzialac nie moglem za duzo, wiec podłączyłem sobie wentylator na krótko (pociągnąłem kabel od wentylatora wraz z przełącznikiem i sam sobie włączam, jak ktoś chce mogę powiedzieć jak :P ).

I tu jest to moje pytanie: co może spowodować za zimny płyn w chłodnicy ?

I korzystając z okazji chciałem zapytać czy trudno jest wymienić samemu filtr oleju i czy trzeba mieć jakieś klucze do tego ? Z góry dziękuję za odp

pozdrawiam

 

Art

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chłodnica jest zimna to prawdopodobnie nawali termostat, który otwiera obieg cieczy chłodzącej do chłodnicy po osiągnięciu przez nią odpowiedniej temperatury. Sprawdz też jaki jest poziom płynu z zbiorniczku wyrównawczym - czy nie za niski.

W obu przypadkach włączanie wentylatora na krótko nic nie da jak nie ma obiegu cieczy przez chłodnicę, albo ten obieg jest utrudniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to, ze zaciął się termostat i nie puszcza płynu do chłodnicy. Zakładam, ze poziom płynu jest odpowiedni.

 

Filtr oleju odkręca sie b. prosto. Potrzeba do tego klucza do filtra oleju :P Wcześniej warto odkręcić osłonę termiczną kolektora wydechowego aby mieć lepszy dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat jest dobry, bo wymieniłem go ostatnio :P i otwiera obieg, bo na wskaźniku temp widzę jak np są dwie kreski, a za chwilę jedna :P pozdrawiam

 

a z tym ze zimny chodzi mi o to że po prostu sam steruje wentylatorem i moge za bardzo schlodzić silnik :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że na desce widzisz temperaturę to nie znaczy że termostat się otwiera. najlepiej włączyć silnik złapać za odpowiednie rury od układu chłodniczego i patrzeć czy się nagrzewają. W twoim przypadku obserwował bym czy wąż idący do chłodnicy czy jest ciepły bo jak nie to już na bank termostat. tak żeby lepiej zobrazować układ chłodniczy możesz podzielić na dwa obiegi:

-jeden bez chłodnicy gdy auto się nagrzewa

-a drugi obwód jest uruchamiany gdy auto już osiągnie swoją temperaturę i ciecz musi być schładzana przez chłodnicę.

wskazania na desce mogą też być błędne poprzez czujniki cieczy. jeden czujnik odpowiada za wskazania temperatury a drugi przesyła informacje do komputera (o ile dobrze pamiętam ale lepiej poszukaj informacji o nich na forum bo było już tego wiele a ja nie jestem pewien)

U ciebie jest opis nie jednoznaczny bo raz piszesz że ci się grzeje a kolejnym że masz dwie kreski. nie lepiej przywrócić to do normalnego porządku a nie bawić się w przełączniki.

Co do filtra oleju to powinno go się dokręcać ręką i ręką ja też go odkręcam. a jak nie idzie (i oczywiście nie dorobiłem się klucza) to młotek i przecinak i do boju. zawsze wygrywam :-P

dodano

Szukając opisu czujników znalazłem twojego posta z grudnia w tym temacie a tam masz wiele opisane. http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4696&...ghlight=czujnik powymieniaj te czujniki( nawet na takie ze szrotu) a będzie a przynajmniej powinno być gucio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj to sprawdziłem czy jest nagrzane, chwytałem za wszystkie węże i wszystkie były gorące, tak jak i chłodnica, a wentylator spiąłem tak dlatego że jak wracałem to było już ok 17 i sklep z częściami zamknięty i muszę czekać do poniedziałku :P

Co do tego że mam dwie kreski, padnięty też mam ten czujnik cieczy, ale tym się nie przejmowałem ;]

dzięki za info na temat filtra oleju :P teraz wiem że mogę sam to zrobić :P)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!