Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak naprawiałem rezystor dmuchawy


Rekomendowane odpowiedzi

Autor tematu raczej opisywał lokalizację rezystora w Scenicu, albo Megane I ph1. W ph2 szukaj go od strony maski. Jak zdemontujesz podszybie po lewej stronie samochodu (nad dmuchawą), to rezystor powinien być widoczny na tunelu prowadzącym powietrze do kabiny.

 

Edycja:

Zdaje się, że rezystor jest widoczny w tym poście na drugim zdjęciu (zaznaczony):

http://megane.com.pl/topic/2127-klapka-recyrkulacji-nawiewu-jak-sie-do-nie/page__view__findpost__p__314929

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to szczęście wymieniać rezystor i dzięki za opis na początku wątku.

Tu faktycznie za pierwszym razem trudne jest znalezienie tego czego się szuka.

 

Fakt że już rozbierałem kokpit spowodował że cała operacja to max 1 godz.

Nie liczę czasu nabywania samego rezystora, który można dostać praktycznie

wszędzie - w każdym sklepie elektronicznym, no i Allegro - ceny zróżnicowane

od 1 zł do kilkunastu (wiadomo Allegro najdroższe są koszty przesyłki).

Ja kupiłem w sklepie za 3 zł.

Uzupełnię tekst kolegi yarekinga + fotki.

 

Odkręcanie deski od strony pasażera ma sens bo łatwiejszy jest dostęp

do wtyczki zasilającej dmuchawę.

Są to dwie nakrętki 13 z dużym kołnierzem.

Odkręcamy tą przy szybie i na wysokości siedzenia.

 

thumb_hosting_zdjec_1348694246__dsc01986.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1348694337__dsc01949.jpg

thumb_hosting_zdjec_1348695957__dsc01988.jpg

 

Zdejmujemy boczek ze słupka przy nogach też dla łatwiejszego dostępu do wtyku dmuchawy.

Kolega opisał jak demontować górę - ja opiszę jak wyciągnąć tą nieszczęsną

rurę powietrza pokrytą osłoną z pianki.

Rura faktycznie bardzo utrudnia dostęp do wentylatora.

Żeby ją wyciągnąć:

- delikatnie wyciągamy osłonę nawiewu szyby zwyczajnym śrubokrętem

wystarczy delikatnie podważyć z jednej strony i już ją mamy na boku

 

thumb_hosting_zdjec_1348694378__dsc01947.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1348694425__dsc01987.jpg

 

- przy ustawieniu przepustnicy na maxa z tyłu widzimy rurę którą

palcami u dołu energicznie odsuwamy do wnętrza by potem śrubokrętem

całkowicie wypchnąć ją z otworu nawiewu

 

thumb_hosting_zdjec_1348694555__dsc01951.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1348694592__dsc01954.jpg

 

- teraz wystarczy pociągając do góry za koniec i wyciągnąć

 

thumb_hosting_zdjec_1348694636__dsc01952.jpg

 

Zobaczymy wentylator z góry i.... i nasz ukochany regulator obrotów.

 

thumb_hosting_zdjec_1348694731__dsc01955.jpg

 

Wyciągamy wtyki - duży odsuwamy na zewnątrz czerwone zabezpieczenie-suwak

oraz wtyk silnika regulacji przepływu powietrza (jak grzejemy)

 

thumb_hosting_zdjec_1348694791__dsc01956.jpg

 

Odkręcamy wkręt i odchylając do góry po łuku, przeciwnie do wkrętu,

wyciągamy regulator.

 

thumb_hosting_zdjec_1348694870__dsc01958.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1348694904__dsc01959.jpg

 

Oczywiście wyciągamy wtyk zasilający - grube przewody czerwono-czarne - z dmuchawy od dołu

 

Lokalizacja z przodu

thumb_hosting_zdjec_1348695096__dsc01964.jpg

 

Widok od dołu

thumb_hosting_zdjec_1348695158__dsc01965.jpg

 

Tu też widać dolną śrubę mocującą obudowę kokpitu.

 

Wtyk wyciągamy ściskając jednocześnie boczne zaciski.

Trochę trudne, bo dostęp ograniczony, ale wykonalne.

Tu przydaje się odsunięcie obudowy kokpitu,

przewód z wtykiem musielibyśmy wyszarpywać a przy dodatkowej

"szczelinie" ciągnąc za przewody, drugą ręką odsuwamy przewody

od obudowy żeby łatwiej wyciągnąć wtyk.

 

I gotowe... regulator wyciągnięty...

 

thumb_hosting_zdjec_1348695449__dsc01972.jpg

 

 

Ja wymianę wykonałem inaczej. Nie lutowałem bezpiecznika termicznego

(10A 192C) tylko skręciłem przepołowioną na połowę złączką elektryczną.

Czy to się sprawdzi - zobaczymy - ale pewność połączenia jest zapewniona,

łatwiejsza i szybsza wymiana na przyszłość, no i brak problemu z przegrzaniem

przy lutowaniu.

I tu jeszcze porada: jeżeli mamy sprężone powietrze

warto "przedmuchać" regulator, raz na obecność opiłków (czytaj niżej)

a po drugie bardzo dużo nagromadzonego we wnętrzu kurzu.

Może dlatego to ustrojstwo się przegrzewa itd.

 

Uszkodzony bezpiecznik delikatnie odpiłowałem - uwaga na wióry!

 

thumb_hosting_zdjec_1348695676__dsc01978.jpg

 

Montaż jest prosty - wyginamy odpowiednio wyprowadzenia drutu bezpiecznika

i skręcamy b.mocno.

 

thumb_hosting_zdjec_1348695881__dsc01980.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1348695817__dsc01982.jpg

 

Po stwierdzeniu poprawności działania wentylatora na wszystkich nastawach

całość w kolejności odwrotnej składamy.

 

U mnie zadziałało już w momencie sprawdzania zwierając szczypcami

bolce do których jest przygrzany bezpiecznik.

 

Dlatego dalsze czynności i odwaga, żeby samemu go wymienić.

Ale pełen sukces zadawała, czego i wam życzę...

..

Edytowane przez MZ2007
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w innych niż Scenic wersjach, szukamy tego, jak mówiliście, na podszybiu od strony kierowcy - przy obudowie filtra kabinowego. Pytanie teraz jak zdjąć plastik podszybia, a przedtem ramię wycieraczki??? W zasadzie plastik luźny, ale nie mogę zdjąć ramienia bez ściągacza :/ Zapieczone, choć wygląda jak nowe.

Edytowane przez Sroqraf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam twój post kilka razy i nie rozumiem o co ci chodzi.

 

Wątek o rezystorze, sam sobie odpowiadasz, że wycieraczki

pomimo że wyglądaja jak nowe, nie dają się ściągnąć bez

ściągacza. Bo przy jego pomocy się je ściąga...

 

Ciekawi mnie dlaczego ściągasz osłonę i wycieraczki jednocześnie?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano dlatego, że cały moduł umieszczony jest pod plastikiem podszybia (obok wkładu filtra kabinowego), którego nie mogę odgiąć na tyle, żeby dostać się do całości. Muszę ściągnąć ramię wycieraczki żeby zdemontować plastik pod nią, a wtedy cały zespół będę miał jak na dłoni(niemal). Jeśli się mylę popraw mnie. Czytałem trochę o patentach na ściąganie ramion, ale ściągacz okazuje się rozwiązaniem najlepszym. Jednak w przypadku braku takiego elementu szukam innego rozwiązania, co powinno tłumaczyć moje dociekanie :D Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak w przypadku braku takiego elementu szukam innego rozwiązania

Można urwać ramię wycieraczki lub obciąć fleksem :D po co kombinujesz jak koń pod górę :D nie da rady zdjąć - ściągacz w rękę i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradziłem sobie. Klucz nastawny daje radę. Wymieniłem bezpiecznik - u mnie 184C, zmontowałem całość. I obym nie musiał wracać do tematu. Faktycznie miałbym kaca gdyby elektryk skasował mnie 100zł za bezpiecznik za 4zł i 20minut pracy ;)Dzięki wszystkim za pomoc.

Edytowane przez Sroqraf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

z tego co sie naczytalem postów z tego czy innego forum to sa 2 rodzaje opornicy w scenicach :1 na opornikach a inna 2 na tranztstorach i tak mysle ze trzeba rozebrac zbyby sie przekonac -tylko ta rura nawiewu jak ja wyjac z tego zatrzasku aby jej noepołamać

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o dzialajaca dmuchawe tylko na 4 biegu to przyczyna tego jest regulator obrotow jest za akumulatorem na podszybiu. Wchodza do niego 2 kostki jedna to zasilanie 2 sterownicze. W wersji z klimatyzacja uszkodzony jest tranzystor w wersji bez termik - dioda termiczna taka ja mam kupilem nowy za 7 zlotych i dziala na kazdym biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Potrzebuję Waszej pomocy. Wentylator całkowicie nie działa (klimatronik). Poradziłem sobie z rurą od prawej kratki, ale co dalej? U mnie wygląda to inaczej niż na przedstawionych zdjęciach i nie wiem gdzie szukać regulatora... Pomoże ktoś?

post-44411-0-94359000-1353936826_thumb.jpg

post-44411-0-33525100-1353936843_thumb.jpg

post-44411-0-97732000-1353936857_thumb.jpg

post-44411-0-24293800-1353936873_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest to.

Metodą porównawczą (podglądałem części na moto allegro) stwierdziłem, że na 100% to jest to. Wymontowałem i jest to układ elektroniczny z el. wykonawczym na tranzystorze mocy H80NF55-08. Podłączyłem także przewody "na krótko" i dmuchawa ruszyła... Muszę teraz znaleźć ten tranzystor...

 

Dodano: 01 gru 2012 - 19:55

Witam Ponownie.

Kupiłem zamiennik IRFP064N za 7 zł sztuka. Wlutowałem i działa... Zamiennik jest troszkę wyższy od oryginału, ale spokojnie mieści się w obudowie...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

troszku odnowie temat i zmienie jego strone :!: mianowicie moj sceniczek od kad go kupilem dzialaly tylko predkosci 1,2,3 niestety na 4 sie wylacza , posiada on jakas prosta klimatyzacje w ktora jest zepsuta ( peknieta chlodnica klimatyzacji) i moje pytanie jest takie jezeli te rezystorki i bezpieczniki po wimianie naprawia 1,2 i 3 bieg to czy naprawia tez 4 niedzialajacy ?? czy to jednak do tego jest jakis dodatkowy biezpiecznik ??:>gdzis cos indziej ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Poza tym piszesz w temacie o Scenic I PhII.

Na forum jest odpowiedni wątek dotyczący modelu Twojego auta.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Po przeanalizowaniu załączonej instrukcji doszedłem do wniosku, że raczej sobie nie poradzę z wymiana tegoż bezpiecznika. Umówiłem się telefonicznie z elektrykiem, który zna problem. Za kilka dni miałem podjechać do naprawy. A tu szok. Wentylacja znowu działa na wszystkich prędkościach. Co się dzieje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam wszystkich.

Jak wielu z was miałem (i nadal mam) problem z dmuchawą. Dmuchawa działała tylko na 3 i 4 biegu. Bezpiecznik termiczny zmieniłem zgodnie z instrukcjami podanymi na forum lecz praca dmuchawy się nie zmieniła. Po całkowitym odłączeniu bezpiecznika dmuchawa działa tylko na 4 biegu. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!