Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana okładzin w tylnich hamulcach.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zabrałem się dziś za wymianę okładzin w tylnich hamulcach. Miałem doświadczenie tylko z wymiana w przedniej części układu hamulcowego( klocki ), i nie jest to trudne. Myślałem że z okładzinami nie będzie kłopotu a tu nie wiem jak zdjąć bęben, przy lekkiej persfazji młotkiem nie pomogło :evil: może mi ktoś podpowiedzieć jak dostać się do tych okładzin??

sarawa dotyczy megane 96 - hatchback

dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nic na siłe, wszystko młotkiem." Puknąć i sam się w koncu podda, a tak poważnie masz problem z odklejeniem bębna od piasty? Jeżeli tak to zgodnie ze sztuką powinienieś mieć ściągacz ale wystarczy kilka uderzeń młotkiem po bębnie (w powierzchnię, z którą styka się felga). Jężeli bęben jest luźny a nadal nie chce zejść prawdopodobne w bębnie jest próg i sczęki bkokują bęben. Nie wiem jak jest w meganakach ale najczęściej trzeba się dostać do samoregulatora przez specjalne okienka czy to w bębnie czy od wewnętrznej strony hamulca (metalowej osłony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy kilka uderzeń młotkiem po bębnie (w powierzchnię, z którą styka się felga).

UWAGA :!: W tym miejscu bęben jest najcieńszy. Uważnie z tym młotkiem :!: Jeśli na bębnach jest rant, trzeba się dostać do samoregulatora i po odblokowaniu zapadki skręcić go o kilka obrotów, (jest na gwincie) potem opukać bęben po zewnętrznej stronie powierzchni ciernej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domin_g, nie piszę o pęknięciu bębna. Powierzchnia czołowa w tych rocznikach ma chyba tylko około 2 mm grubości i jest bardzo podatna na wykrzywienia. Przy mocniejszym potraktowaniu jej młotkiem, można potem mieć problemy z obcierającymi miejscowo hamulcami. (zwichrowanie bębna) Wiem co piszę przerabiałem u siebie. Wiele czasu zajęło ponowne stukanie młotkiem by nie było słychać miejscowego tarcia przy obrocie koła.

 

DODANO

Dobra sorry, moja wina. :P To co ja opisuję dotyczy Scenica. Tam bęben jest zdejmowany z piasty. Pozostałe meganki mają bębny razem z piastami i łożyskami.

Przepraszam raz jeszcze za wprowadzenie zamętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!