Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Presostat wspomagania kierownicy - cały czas aktywny


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Po wymianie rozrządu oraz uszczelki pod głowicą mam problem z obrotami. Bieg jałowy nie spada poniżej 950 obr./min. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty zawieszają się na 2000 obr./min. Co najgorsze, nie jestem w stanie hamować silnikiem, samochód jedzie jak na ssaniu..

 

Podmieniony silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury cieczy (do sterownika), czujnik temperatury zasysanego powietrza. Wymieniłem przepustnicę wraz z uszczelką oraz uszczelkę pod kolektorem ssącym.

 

Udało mi się dorwać interfejs CLIP i doszukałem się w nim, że cały czas aktywna jest funkcja PRESOSTAT WSPOMAGANIA KIEROWNICY (presostat_clip.jpg) Kiedyś mechanik przy wymienieniu poduszek silnika oparł ten czujnik o chłodnicę. Nie czepiałem się bo zauważyłem to dopiero po jakimś czasie poza tym chłodnica chociaż ma trochę zmasakrowane finy jest szczelna. Zastanawia mnie natomiast czy nie ucierpiała na tym wtyczka czujnika. Na pewno jest połamana, ma niebieską złączkę do kabli i jest wzmocniona plastikową opaską zaciskową.

 

Tutaj pytanie co zrobić aby testowo wyłączyć funkcję PRESOSTATU. Zewrzeć plus do masy?

 

post-56621-0-38989100-1457899339_thumb.jpg

 

post-56621-0-44387400-1457899344_thumb.jpg

 

Wrzucam także zrzut parametrów podstawowych wraz z dołożonymi po prawej stronie parametrami dla silnika K7M znalezionymi w czeluściach internetu. Zastanawia mnie większe o 10% RCO SILNIKA KROKOWEGO, mała ale jednak KOREKCJA DOPASOWANIA RCO, wyższe, wzorowe NAPIĘCIE ZASILANIA KALKULATORA oraz POZYCJA PRZEPUSTNICY (większe wychylenie). Czy ktoś dysponuje zrzutem swoich parametrów, przy poprawnie działającym silniku?

 

post-56621-0-64453400-1457900427_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do presostatu to wystarczy wyjąć wtyczkę z czujnika. Presostat przy wzroście ciśnienia zwiera biały przewód do masy. Może być też tak, że ten przewód może mieć zwarcie do masy w innym miejscu niż czujnik ciśnienia, wówczas cały czas będzie pokazywało stan aktywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki aniewa za informację. Muszę w takim razie sprawdzić czy zwarcie jest przy wtyczce czy gdzieś dalej. Dam znać o efektach.

 

EDIT

Mam winowajce - jakiś magik zwarł kable od presostatu na stałe. Byłem przekonany, że ta niebieska kostka, tuż przed wtyczką presostatu to spinka do łączenia kabli, okazało się jednak, że pod plastikiem chował się metalowy mostek, który permanentnie zwierał plus do masy.

 

post-56621-0-54693900-1457983081_thumb.jpg

 

Po usunięciu spinki, obroty wciąż nie są idealne ale na pewno jest lepiej. Przewody zwarte są co najmniej od czerwca 2013 roku (mam zdjęcie komory silnika), a problem wystąpił po niedawnej wymianie UPG i rozrządu. Obstawiam słabą kompresję silnika lub głowicę. Z drugiej strony mechanik, który wymieniał UPG w ramach gwarancji (za pierwszym razem, nie splanował głowicy i puściła) powiedział, że głowica oprócz planowania była teraz sprawdzona i nie wymagała żadnych napraw. Jest to o tyle dziwne, że stan licznika wynosi 280 tysięcy kilometrów, do tego samochód miał fabryczną instalacje gazową, więc 220 tysięcy kilometrów przejechał na II-generancji.. Sprawdzę to próbą olejową jak znajdę jakiś wolny weekend :)

 

Ostatnia niepokojąca sprawa to odgłosy dochodzące z okolic paska wieloklinowego, gdy silnik jest zimny - poniżej filmik na YT:

https://www.youtube.com/watch?v=alpNBLWPrZs

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!