Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Presostat wspomagania kierownicy - cały czas aktywny


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Po wymianie rozrządu oraz uszczelki pod głowicą mam problem z obrotami. Bieg jałowy nie spada poniżej 950 obr./min. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty zawieszają się na 2000 obr./min. Co najgorsze, nie jestem w stanie hamować silnikiem, samochód jedzie jak na ssaniu..

 

Podmieniony silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury cieczy (do sterownika), czujnik temperatury zasysanego powietrza. Wymieniłem przepustnicę wraz z uszczelką oraz uszczelkę pod kolektorem ssącym.

 

Udało mi się dorwać interfejs CLIP i doszukałem się w nim, że cały czas aktywna jest funkcja PRESOSTAT WSPOMAGANIA KIEROWNICY (presostat_clip.jpg) Kiedyś mechanik przy wymienieniu poduszek silnika oparł ten czujnik o chłodnicę. Nie czepiałem się bo zauważyłem to dopiero po jakimś czasie poza tym chłodnica chociaż ma trochę zmasakrowane finy jest szczelna. Zastanawia mnie natomiast czy nie ucierpiała na tym wtyczka czujnika. Na pewno jest połamana, ma niebieską złączkę do kabli i jest wzmocniona plastikową opaską zaciskową.

 

Tutaj pytanie co zrobić aby testowo wyłączyć funkcję PRESOSTATU. Zewrzeć plus do masy?

 

post-56621-0-38989100-1457899339_thumb.jpg

 

post-56621-0-44387400-1457899344_thumb.jpg

 

Wrzucam także zrzut parametrów podstawowych wraz z dołożonymi po prawej stronie parametrami dla silnika K7M znalezionymi w czeluściach internetu. Zastanawia mnie większe o 10% RCO SILNIKA KROKOWEGO, mała ale jednak KOREKCJA DOPASOWANIA RCO, wyższe, wzorowe NAPIĘCIE ZASILANIA KALKULATORA oraz POZYCJA PRZEPUSTNICY (większe wychylenie). Czy ktoś dysponuje zrzutem swoich parametrów, przy poprawnie działającym silniku?

 

post-56621-0-64453400-1457900427_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do presostatu to wystarczy wyjąć wtyczkę z czujnika. Presostat przy wzroście ciśnienia zwiera biały przewód do masy. Może być też tak, że ten przewód może mieć zwarcie do masy w innym miejscu niż czujnik ciśnienia, wówczas cały czas będzie pokazywało stan aktywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki aniewa za informację. Muszę w takim razie sprawdzić czy zwarcie jest przy wtyczce czy gdzieś dalej. Dam znać o efektach.

 

EDIT

Mam winowajce - jakiś magik zwarł kable od presostatu na stałe. Byłem przekonany, że ta niebieska kostka, tuż przed wtyczką presostatu to spinka do łączenia kabli, okazało się jednak, że pod plastikiem chował się metalowy mostek, który permanentnie zwierał plus do masy.

 

post-56621-0-54693900-1457983081_thumb.jpg

 

Po usunięciu spinki, obroty wciąż nie są idealne ale na pewno jest lepiej. Przewody zwarte są co najmniej od czerwca 2013 roku (mam zdjęcie komory silnika), a problem wystąpił po niedawnej wymianie UPG i rozrządu. Obstawiam słabą kompresję silnika lub głowicę. Z drugiej strony mechanik, który wymieniał UPG w ramach gwarancji (za pierwszym razem, nie splanował głowicy i puściła) powiedział, że głowica oprócz planowania była teraz sprawdzona i nie wymagała żadnych napraw. Jest to o tyle dziwne, że stan licznika wynosi 280 tysięcy kilometrów, do tego samochód miał fabryczną instalacje gazową, więc 220 tysięcy kilometrów przejechał na II-generancji.. Sprawdzę to próbą olejową jak znajdę jakiś wolny weekend :)

 

Ostatnia niepokojąca sprawa to odgłosy dochodzące z okolic paska wieloklinowego, gdy silnik jest zimny - poniżej filmik na YT:

https://www.youtube.com/watch?v=alpNBLWPrZs

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!