Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sam jedzie, wysokie obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam ten problem już jakiś czas, że auto same wchodziło na 1500-3000 obr. Czasami pomagało gaszenie auta, albo gwałtowne przyśpieszenie z piskiem opon do 6000 obr :P

Byłem na regulacji u gazownika, wszystko było w porządku u niego, ale problem wrócił po chwili, a na benzynie jest bardzo podobnie, trochę lepiej chodzi w sensie mniej falują obroty. Spróbuję przybliżyć zachowanie auta.

 

Wstaje rano, odpalam, obroty lekko falują 700-1000 obr. Wyjeżdżam z osiedla zatrzymuję się na światłach i mam już obroty 1500, puszczam sprzęgło, dodaję lekko gazu, puszczam i auto zamiast zwalniać lekko przyśpiesza i muszę hamować.

Kolejne światła obroty już powyżej 2500. Jadąc powiedzmy 60km/h na 3 biegu, czyli gdzieś 3500 tyś po wciśnięciu sprzęgła, obroty zamiast spadać to się utrzymują, czasem nawet jeszcze rosną do 4tyś :( Także za każdym razem kiedy zmieniam bieg, obroty prawdopodobnie zacierają mi sprzęgło. Przygaszanie sprzęgłem na światłach nie pomaga, po wciśnięciu sprzęgła same się znowu podnoszą.

 

Nie chodzi na pewno o linkę gazu, jest luźna, więc nie otwiera przepustnicy, a auto i tak przyśpiesza.

 

megane 1.6 v8

Edytowane przez Robnierob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane V8 nie spotkałem, chociaż była już jakaś przeróbka z silnikiem V6.

Rozumiem, że wszystko się dzieje na benzynie.

Do sprawdzenia silniczek krokowy, czujnik podciśnienia i wężyk idący do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up To ciekawa przeróbka , ja mam V8 bo to cabriolet

 

Mam w schowku stary silniczek krokowy, po poprzednim właścicielu, widać że mam włożony nowy. No ale co postanowiłem zamienić żeby obejrzeć efekty. No i tak

Na starym silniczku nie przyśpiesza, ale obroty trzyma przy 1,5 bo gdzieś jest nieszczelność, ale jak zatkam tę nieszczelność to obroty wzrastają. Do tego dochodzi taki dziwny pyrkot jakby się dławił, ale całkiem fajnie przyśpiesza i hamuje silnikiem.

Na nowym tak jak pisałem wyżej z tym że po odpaleniu obroty są ok, dopiero po jakimś czasie zaczynają się cyrki.

 

Czujnik podciśnienia to ten mechanizm koło silniczka krokowego? czy taka czarna skrzyneczka z wężykiem idąca pod prawy reflektor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmij się na początek silniczkiem krokowym, bo chyba oba są uszkodzone.

Z downloadu ściągnij instrukcję naprawy Megane.

Są tam opisane wszystkie czujniki i ich umiejscowienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok mały szczegół , którego nie zauważyłem co do wersji silnika :P

 

@Póki co , co własnymi siłami mogłem zrobić to przeczyściłem przepustnicę, która była już trochę okopcona, dokręciłem przy okazji wszystkie śrubki.Rurki wyglądają na ok, nigdzie nie popękane, uszczelki jeszcze dobre, ale i tak zalałem silikonem na wszelki wypadek.

Odpalam, wszystko ok, na początku trochę wyższe obroty, po rozgrzaniu silnika się ustabilizowały w granicach 800. Wyjeżdżam, trochę przygazowałem 1,2,3 bieg i po 10 minutach znowu to samo. Obroty nie schodzą, ale jakby trochę niższe.

Otworzyłem maskę przydusiłem, ręką rurę filtra powietrza i, obroty wzrosły a za chwilę prawidłowo zmalały. Wziąłem rękę i znowu obroty same poleciały do góry.

 

Chyba trzeba będzie jechać do szpeca, czujników sprawdzać nie umiem, a pewnie tu pies pogrzebany, albo jakieś lewe powietrze.

Edytowane przez Robnierob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!