Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sam jedzie, wysokie obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam ten problem już jakiś czas, że auto same wchodziło na 1500-3000 obr. Czasami pomagało gaszenie auta, albo gwałtowne przyśpieszenie z piskiem opon do 6000 obr :P

Byłem na regulacji u gazownika, wszystko było w porządku u niego, ale problem wrócił po chwili, a na benzynie jest bardzo podobnie, trochę lepiej chodzi w sensie mniej falują obroty. Spróbuję przybliżyć zachowanie auta.

 

Wstaje rano, odpalam, obroty lekko falują 700-1000 obr. Wyjeżdżam z osiedla zatrzymuję się na światłach i mam już obroty 1500, puszczam sprzęgło, dodaję lekko gazu, puszczam i auto zamiast zwalniać lekko przyśpiesza i muszę hamować.

Kolejne światła obroty już powyżej 2500. Jadąc powiedzmy 60km/h na 3 biegu, czyli gdzieś 3500 tyś po wciśnięciu sprzęgła, obroty zamiast spadać to się utrzymują, czasem nawet jeszcze rosną do 4tyś :( Także za każdym razem kiedy zmieniam bieg, obroty prawdopodobnie zacierają mi sprzęgło. Przygaszanie sprzęgłem na światłach nie pomaga, po wciśnięciu sprzęgła same się znowu podnoszą.

 

Nie chodzi na pewno o linkę gazu, jest luźna, więc nie otwiera przepustnicy, a auto i tak przyśpiesza.

 

megane 1.6 v8

Edytowane przez Robnierob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane V8 nie spotkałem, chociaż była już jakaś przeróbka z silnikiem V6.

Rozumiem, że wszystko się dzieje na benzynie.

Do sprawdzenia silniczek krokowy, czujnik podciśnienia i wężyk idący do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up To ciekawa przeróbka , ja mam V8 bo to cabriolet

 

Mam w schowku stary silniczek krokowy, po poprzednim właścicielu, widać że mam włożony nowy. No ale co postanowiłem zamienić żeby obejrzeć efekty. No i tak

Na starym silniczku nie przyśpiesza, ale obroty trzyma przy 1,5 bo gdzieś jest nieszczelność, ale jak zatkam tę nieszczelność to obroty wzrastają. Do tego dochodzi taki dziwny pyrkot jakby się dławił, ale całkiem fajnie przyśpiesza i hamuje silnikiem.

Na nowym tak jak pisałem wyżej z tym że po odpaleniu obroty są ok, dopiero po jakimś czasie zaczynają się cyrki.

 

Czujnik podciśnienia to ten mechanizm koło silniczka krokowego? czy taka czarna skrzyneczka z wężykiem idąca pod prawy reflektor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmij się na początek silniczkiem krokowym, bo chyba oba są uszkodzone.

Z downloadu ściągnij instrukcję naprawy Megane.

Są tam opisane wszystkie czujniki i ich umiejscowienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok mały szczegół , którego nie zauważyłem co do wersji silnika :P

 

@Póki co , co własnymi siłami mogłem zrobić to przeczyściłem przepustnicę, która była już trochę okopcona, dokręciłem przy okazji wszystkie śrubki.Rurki wyglądają na ok, nigdzie nie popękane, uszczelki jeszcze dobre, ale i tak zalałem silikonem na wszelki wypadek.

Odpalam, wszystko ok, na początku trochę wyższe obroty, po rozgrzaniu silnika się ustabilizowały w granicach 800. Wyjeżdżam, trochę przygazowałem 1,2,3 bieg i po 10 minutach znowu to samo. Obroty nie schodzą, ale jakby trochę niższe.

Otworzyłem maskę przydusiłem, ręką rurę filtra powietrza i, obroty wzrosły a za chwilę prawidłowo zmalały. Wziąłem rękę i znowu obroty same poleciały do góry.

 

Chyba trzeba będzie jechać do szpeca, czujników sprawdzać nie umiem, a pewnie tu pies pogrzebany, albo jakieś lewe powietrze.

Edytowane przez Robnierob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!