Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośniki przód / drzwi - wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Interesuje mnie wymiana głośników z przodu w drzwiach w Megane III. Pytania moje są następujące.

Czy ktoś przerabiał temat? Jeżeli tak to jaka jest średnica głośników, na co uważać, jaka może być maksymalna głębokość ? Dodam, że nie zmieniam radia oraz nie dokładam wzmacniacza więc nie muszę montować jakiegoś szału ale nie jestem zadowolony z tych obecnych. Dodatkowo zamontował bym maty wygłuszające.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłam to, zamontowałam radio na początek z Arkamysem (ma dodatkowe ustawienia akustyczne), zmieniłam głosniki z przodu na AudioSystem (130mm), najlepsze w klasie, dużo lepsze niz Hertze, wygłuszyłam drzwi matami, dodane zostały tweetery w podszybiu, bo ich w std nie było...

Powiem tak... dużej różnicy nie ma, głośniki maja potencjał, ale żeby to wykorzystać potrzebny byłby wzmacniacz.. czyli robi sie łańcuszek wydatków, potem doszłoby pewnie że tuba jest potrzebna..

Odpuściłam narazie dalsze przeróbki, bo do tego żeby brzmiało to jak moje poprzednia wersja BOSE daleka droga.. szybciej chyba auto zmienię na takie z BOSE znowu niż będę ładować kasę w nieskończoność w obecny..

Może montując 165mm efekt byłby lepszy, ale radio samo nie pociągnie takich głośników, bedzie lepiej, z montażem nie ma problemów, ale same głośniki, maty nie robią efektu wow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz i to jest konkretna odpowiedź. A szkoda, bo jestem melomanem i w Meganie II miałem porobione głośniki ( tam z przodu już szło chyba 160mm ), plus tył dobry i grało o wiele lepiej. Dodatkowo syczki były w desce w std. O Alfie 159 już nie wspomnę bo tam to po prostu był raj dla ucha ( nawet bez BOSE ).

Trudno, teraz stoję przed dylematem robić czy nie robić.. chyba że powoli kupię sobie jakieś graty i kiedyś na działce ogarnę to z nudów..

karolaa, a to radio z Arkamysem jakie ma dodatkowe opcje ? Ja mam u siebie bass, treble, loud on/off i jeszcze coś ale już nie pamiętam... :huh: A co jest dodatkowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma opcje akustyczne, czyli dźwięk dostosowuje dla kierowcy, opcja wyłączenia tylu, balans std lewo prawo, dźwięk na przód, dodatkowo nie musisz (ale możesz ręcznie) ustawiać bass treble tylko masz możliwość wybrania kilku wariantów - jazz, rock dance itd..

Tak jak napisałam, głośniki mają moc, radio nie daje rady tego wykorzystać, do pełni pewnie trzeba byłoby dodać wzmaka i sub pod siedzenie chociażby...

Tył wg audiofili powinno sie w ogóle wyłączyć bo zakłóca scene muzyczną.. u mnie został w std.. mam porównanie jak graja std głośniki a jak przód. Te głośniki std to jak kartonu.. prawie magnesu w ogóle nie mają

 

Zrezygnowałam z ulepszeń narazie.. za dodatkową kasę zrobię chipa... frajdy będzie więcej chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak karolaa napisała , masz optymalizację dźwięku, albo pod kierowcę albo dla wszystkich pasażerów. Ostatnio żonglowałem z wymianą radio, i z płaskiego bez pokręteł wymieniłem na te z pokrętłami ale bez 3D Arkamys. Grało to gorzej niż te płaskie (grał głośniej ale brak głębi, bas płytki a wysokie to wmawiałem sobie że są), i po 3 dniach wymieniłem na 3D Arkamys, na standardowych głośnikach jest już dobrze, nawet przy głośności 28 jednak rzadko tak głośno słucham, co dziwne dźwięk z CD jest gorszej jakości niż przez bluetooth'a z HTC , o odbiorze stacji radiowych nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde jednym słowem nagłośnienie w Meganie III w " bidaversion" albo ładniej mówiąc w standardowej wersji jest TRAGICZNE w porównaniu nawet do np. Aurisa którym jeździ moja żona z 2007 roku gdzie już można nacieszyć uszy. A kto by pomyślał, przecież to ponury japoniec :mrgreen:

Edytowane przez Marcin91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To kupiłem:

https://mediamarkt.pl/rtv-i-telewizory/glosniki-magnat-car-fit-style-t15

 

Trochę paprania z podłączeniem, ale jak się umie utrzymać kombinerki to da radę. Jakościowo pasują do reszty zestawu fabrycznego, ale ogólnie całość gra dużo lepiej, niż bez tweetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz. Brałem w ciemno, bo miały dobre opinie. Wejść weszły w otwory, natomiast trzeba się pobawić z mocowaniem trochę. Końcówki kabli bez większych problemów się dopasuje - ja ze starego bezpiecznika powycinałem cienkie blaszki - dobrze się sprawują jako łącznik między kostką a wtykami tweetera. Przyznaję - nie jest to robota na miarę super CarAudio, ale gra, nic się nie telepie, samochód mi nie spłonął. Tweety są przykryte oryginalnymi pokrywkami, więc tej prowizorki nawet nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał a w tapicerce nie musiałeś nic wycinać ?

Dziś w sklepie przymierzam model PY-T25H,wziąłem do auta na chwile ogólnie by pasowały, ale musiałbym wyciąć trochę tapicerki na szerokość.

Podłączyłem na chwile tego tweetera to od razu lepszy dźwięk był , muszę jakiś kupić ale szukam jeszcze ciut węższej dupy tweetera :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczego nie wycinałem w tapicerce. Wydaje mi się, że w środku było jakieś pseudo gniazdo chyba, ale zaprojektowane tak by je można łatwo było usunąć. Tak mi coś świta. Poza tym, tweeter jest tak mały, że spokojnie w głowny otwór wchodzi. Co to dupa tweetera? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dupa tweetera - głębokość :P

Ja te pseudo gniazdo włąśnie wyrwałem bo to jest taka zaślepka jak się nie ma tweeterów , tam wchodzą za nie oryginalne tweetery od reno .

To Ty musiałeś mieć dość płytnie te swoje tweetery że Ci tam weszły bez wycinania tapicerki .

 

Michał czyli masz dokładnie model MAGNAT Car Fit T15 ?? Bo chyba też wezmę je skoro zmieszczą się tam bez wycinania tapicerki .

Edytowane przez snowday
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!