Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pojedyncze szarpnięcie silnikiem przy gwałtownym dodawaniu i ujmowaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po przejrzeniu wielu forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, który polega na tym, że podczas jazdy na załączonym biegu, nie ważne którym i nie ważne czy silnik zimny czy ciepły, gdy zdejmę gwałtownie nogę z gazu i tak samo jak dodaje gazu, występuje szarpnięcie silnikiem. To szarpnięcie jest mniejsze przy jeździe pod górkę i z górki. Auto ogólnie chodzi bez zarzutu, biegi wchodzą prawidłowo, choć przy zmianie występuje to samo szarpnięcie spowodowane tym gazem. Bez dodawania gazu przy zmianie biegów szarpnięcie nie występuje. Obroty silnika nie skaczą, auto odpala prawidłowo, nic nie stuka i nie puka. Uszkodzona była dolna poduszka, którą wymieniłem i bez zmian, więc wymieniłem w nadziei na usunięcie tej przypadłości pozostałe na oryginalne poduszki i też bez zmian. Podmieniałem przepustnice wraz z nowym oringiem oraz potencjometr pedała gazu, nowe świece champion. Auto zagazowane i bez znaczenia czy jedzie na LPG czy benzynie. W aucie ewidentnie to szarpnięcie jest od silnika który chodzi na głównej poduszce. Proszę o pomoc i propozycje przyczyny tej awarii.silnik 1.6 16V 112 KM kombi 100tyś przebiegu

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Oczywiście poduszki wymienione tak jak napisałem wyżej wszystkie na oryginał. Dodam ze podniesieniu jednego kola na lewarku i za łączeniu biegu objawy są takie same natomiast na niego jałowym wszystko jest idealnie. Zastanawia się czy to może sprężyny na tarczy sprzęgłowej bo zdarza się bardzo rzadko na zimnym silniku przy ruszaniu ze lekko za szarpie. Sprzęgło się nie służba.

 

Przeczytaj to jeszcze raz, znaki interpunkcyjne nie gryzą, że o innych błędach nie wspomnę.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzałem. Tylko dlaczego szarpie silnikiem jak sprzęgło jest już załączone. Jeszcze jutro spróbuje podmienić cewki zapłonowe. Obecnie są zamontowane beru.

Dzisiaj podmieniłem cewki oraz świece na eyquemy i bez zmian, Zauważyłem że bez załączonego biegu również pojawia się szarpnięcie ale minimalne więc przyczyny najprawdopodobniej muszę szukać w silniku. Co jeszcze można sprawdzić ?

 

Dodano: 13 kwi 2016 - 12:17

Witam. Mam pytanie czy w kolektorze ssącym powinien być w środku jakiś zawór ponieważ zauważyłem że wdmuchując powietrze po ściągnięciu kolektora przez wężyk od odmy idący do rury przed przepustnicą i jednoczesnym zatkaniu otworu u dołu kolektora łączącego się z pokrywą odmy niewielka ilość powietrza dostaje się do kolektora. Czy tak powinno być.

Na załączonym zdjęciu w tym małym kółku na dole jest dziurka łącząc się z wnętrzem kolektora przez które to powietrze dostaje się do środka czy jest to prawidłowe działanie

post-88470-0-30101900-1460542446_thumb.jpg

Edytowane przez artur507
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem o tym chodzi o to że w tym otworze jest malutka dziurka łącząca się z wnętrzem kolektora. Czy tak powinno być

 

Dodano: 20 kwi 2016 - 13:14

Witam. Dzisiaj zauważyłem że szarpnięcia przy zmianie biegów nie występują jeśli wcisnę płytko pedał sprzęgła. Muszę dodać, że sprzęgło bierze bardzo wysoko ale się nie ślizga. Czyżby przyczyną moich problemów był któryś element sprzęgła ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pytanie do pana Pawła. Widzę że posiada Pan taką samą megane . Proszę powiedzieć czy u Pana przy głównej poduszce koło rozrządu jest jeszcze jakaś dodatkowa poduszka montowana do kielicha nadkola gdyż jest tam miejsce na mocowanie. I drugie pytanie czy główna poduszka koło rozrządu porusza się w obudowie przód tył obijając się o metalową obudowę w momencie kiedy Pan włączy bieg bez odpalania i spróbuje przesuwać autem do przodu i do tyłu. U mnie występuje własnie takie uderzenie tej poduszki i może wina jest po jej stronie pomimo że poduszka nowa to może być nie sprawna. Obecnie wsunąłem klin z jednej strony poduszki i jest znaczna poprawa gdyż teraz nie ma tyje ruchu, gdy wsadziłem z obu drgania silnika przeniosły się na karoserie. może ta poduszka powinna być bardziej sztywna ? poduszka firmy hatchinson więc nie podejrzewałem że może być wadliwa W silniku 1.9dci jest chyba taka sama poduszka silnika ale dodatkowo jest jeszcze jedna montowana do kielicha.

Na allegro znalazłem taką poduszkę dodatkową pisze że niby do mojego silnika ale nie pasuje do łapy silnika przy rozrządzie: http://allegro.pl/poduszka-silnika-8200103263-8200272424-8200264322-i5935815239.html

Edytowane przez artur507
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kielichu karoserii miejsce może być na tą poduszkę w standardzie (karoseria w tym miejscu jest identyczna we wszystkich wersjach danego modelu), choć nie musi być uchwyt na nią przy łapie/wsporniku silnika. Ta poduszka z linku do allegro występowała głównie w mocniejszych silnikach (ale nie musi być to zasada), dla silnika 1,6 nie widziałem aby była montowana. Dodatkowo wspomaga dolną ósemkę dla ruchów/szarpnięć przód/tył silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wnioskuję, że padła górna olejowa poduszka silnika.

Poduszka z linka występowała praktycznie tylko w 2,0 16V i 1,9 dCi.

Aczkolwiek znając Renault mogła się trafiać w niektórych rocznikach przy mniejszych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!