Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie zaworów megane II 1,6 16v


juras11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moja megane ii 1,6 16 v rok 2005 przebieg 225000, po wymianie rozrządu plus koło zmiennych faz przy przebiegu 218000 zaczęła teraz więcej palić prawie o litr , w zakresie 1500 do 3000 obrotów na luzie jak i przy hamowaniu silnikiem wydaje dziwny klekot.Zmieniłem olej z 5/w40 na 10/w40 za namową mechanika acha świece ,filtry itd wymienione na czas .Klekotanie na silniku ciepłym żadnych problemów z odpalaniem i z pracą silnika zimnego ,mechanik sugeruje koło zmiennych faz do wymiany .Jeszcze jedno klekotane bardzo głośne słyszalne również przy jedźcie ze stałą prędkością około 60 km/h jak i przy hamowaniu silnikiem na biegu

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle ustawiony rozrząd, pewnie nie były założone blokady, tylko zrobione na znaczki.

Ewentualnie jest tylko źle ustawione KZFR, nie każdy mechanik umie ustawić.

Wymiana oleju to błąd, wróć jak najszybciej na 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź pojadę do mechanika jeszcze raz i po wizycie i mam nadzieje naprawie opiszę efekty

 

Dodano: 05 maj 2016 - 19:40

Witam .Wizyta u innego mechanika {polecany w necie specjalista od renault} sugeruje jakieś luzy na wałku rozrządu cytat "bo zawory nie mogą klekotać w meganie bo są hydrauliczne " odpiołem elektrozawór zmiennych faz {pali service na desce} i cisza brak klekotania moc bez zmian czyli kiepska spalanie na poziomie 9,2 l w mieście .Mam wrażenie że mechanikom zależy tylko na rozbieraniu wszystkiego co się da i kasowaniu za tą czynność kasy kompletny brak myślenia ,w końcu oni są specjalistami w swoim fachu i na pewno określone objawy świadczą o jakiejś określonej awarii .Jak narazie przeczytałem tyle na temat awarii z podobnymi objawami jak mój samochód i chyba wolę sprzedać go za małą kasę niż dać zarobić tym mechanikom bo generalnie sugerują wymianę albo głowicy albo całego słupka.Proszę o przeczytanie postu i jeżeli przyjdzie do głowy jakiś pomysł proszę o podzielenie się nim

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpiołem elektrozawór zmiennych faz {pali service na desce} i cisza brak klekotania moc bez zmian czyli kiepska

Ja bym poszedł tym tropem jeśli po odpięciu owej wtyczki brak różnicy w mocy a powinna ona być jeśli wszystko jest prawidłowo ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam. Po testach z używanym elektrozaworem, niestety, okazało się, że używka też niesprawna, zakupiłem nowy i samochód śmiga. Wszystkie objawy opisane wcześniej ustąpiły.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!