Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze skrzynią automatyczną EDC w Megane 1.5dci


homosapiens_BB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam bardzo nietypowy problem i liczę że ktoś tutaj może podrzuci pomysłem zlikwidowania usterki.

Zacznijmy od tego iż samochód został kupiony ze Szwajcarii po lekkim uderzeniu w tył auta. (sam sprowadzałem i sam naprawiałem). Samochód ma teraz około 70 000km. Po naprawie samochodu i rozpoczęciu jazdy nim szybko wyświetlił się bład "sprawdź układ wydechowy". Mechanik u którego byłem stwierdził iż jest to wina zapchanego filtra DPF. Postanowiłem go usunąć i zaprogramować odpowiednio komputer aby nie wywalał błędu. Niestety po odbiorze i krótkim czasie jeżdżenia (około tydzień) znowu wyświetlił się błąd "sprawdź układ wydechowy". Po wielu próbach u tego samego mechanika i ich niepowodzeniu pojechałem do serwisu Renault aby odczytali prawidłowo kody usterek. W serwisie Renault wyszło iż błąd "sprawdź układ wydechowy" to tak naprawdę "zły moment obrotowy na sprzęgle nr 1". Serwis wgrał nowy soft do skrzyni, zrobił przyuczenie i adaptacje poślizgu sprzęgieł i pomogło.... lecz na około 3 miesiące. Znowu pojechałem zaadaptować skrzynie i pomogło na kolejne 2-3 miesiące. I tak jest teraz za każdym razem z tym że okres pomiędzy którymi pojawia się błąd jest coraz krótszy aż doszło do dnia dzisiejszego w którym po 2h od adaptacji wywaliło błąd. Mam parę typów co ewentualnie może nie działać ale czekam na waszą interpretację. A teraz parę szczegółów z jazdy i objawy:

 

1) Auto ewidentnie na biegach nieparzystych (czyli na pierwszym sprzęgle) jest słabsze i słabo przyśpiesza

2) Na sprzęgle drugim i biegach parzystych chodzi idealnie

3) Zaraz po adaptacji chodzi na obu sprzęgłach dobrze, z czasem rozstraja się chodzi coraz słabiej na pierwszym sprzęgle aż do wystąpienia błedu (nie ma znaczenia czy pod obciążeniem czy na parkingu)

4) W momencie jak pierwsze sprzęgło już czuć że zaczyna gorzej przyśpieszać to przy każdym ruszaniu nie ma płynnego zasprzęglenia tylko jest minimalne szarpnięcie

 

Dla bardziej wtajemniczonych w momencie jak auto chodzi dobrze to punkt zasprzęglenia pierwszego sprzęgła jest na poziomie 13mm , a drugiego około 8.6mm. Jak jest już bład na desce to wtedy pierwsze sprzęgło ma około 9mm, a drugie jest tylko minimalnie rozbierzne np. 8,3mm.

 

Co wy o tym sądzicie.

Narazie nie piszę moich typów aby nie sugerować ewentualnych odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sama skrzynia jest w Fordach i objawy takie jak u Ciebie często świadczą o konieczności wymiany sprzęgieł.

W Fordach występował problem z uszczelniaczem na skrzyni, olej leciał na jedno sprzęgło i zaczynało się ono ślizgać, tu może być podobnie.

Rozumiem, że oprogramowanie silnika i skrzyni zostało uaktualnione, a dopiero po tym wykonano adaptację sprzęgieł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Kolego homosapiens_BB,

niedawno kupiłem scenica z 2011roku i ma ten sam problem, czy możesz podpowiedzieć jak sobie poradziłeś? Jak się historia zakończyła?

Pozdrawiam KrzysiekPilus.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez KrzysiekPilus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego problemu nie rozwiązałem jak na razie. Po wielu już próbach jestem przekonany na 99% że przyczyną w moim przypadku jest brak filtra DPF. Niestety nikt nie jest w stanie wyłączyć go w sterownikach tak aby nie siało błędów do skrzyni. Dla ciekawostki dlaczego może to być problem od DPF i jego braku daje przykład mojej drugiej Renault Megane też z EDC 1.5dci. Jedyna różnica pomiędzy autami to rocznik. Druga jest z 2012r a nie z 2010r jak w pierwszej w której mam problemy. Otóż w drugiej, która kupiłem automat miał przypadek nastepujący: przy zmianie biegów z 1 na 2 szarpał jak uczeń na "L"-ce ale tylko i wyłacznie przy delikatnym ruszaniu i baaaardzo powolnym rozpędzaniu auta na pierwszym biegu aż obroty dochodzą powoli do miejsca w którym auto ma zmienić bieg na 2-gi i wtedy dochodziło do szarpania takiego potrójnego poczwórnego zanim załaczony został drugi bieg. Objawów nie było przy bardziej dynamicznym ruszaniu. I teraz ciekawostka..... przy okazji testów co jest z moją pierwszą megane wyszło ze przepływomierz podaje złe parametry wiec postanowiłem podmienić z mojej drugiej meganki do pierwszej przepływomierz. Efekt: w pierwszej nic się nie zmieniło natomiast w drugiej przestało szarpać przy zmianie biegów z 1-tki na 2-kę. :D ot to cała magia Renault i Francuskich wynalazków. Z tąd też czekam aż założę do mojej pierwszej DPF oryginalny i obstawiam że wszystko wróci do normy. Ale to dam znać jeszcze na tym forum aby kolejni mogli wiedzieć co finalnie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAP - jest bardzo dobrym wskaźnikiem stanu technicznego silnika, kierunek poszukiwań wg. mnie właściwy

Proponuje poczytać ;Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Większość niedomagań skrzyń automatycznych to; niewłaściwy olej, zabrudzony filtr oleju skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdej skrzyni wymieniam olej i filtry, w zależności od skrzyni ale w większości przypadków jest to co 60tys km. Jeżdże tylko automatami wiec nie jest to dla mnie obcy temat. I podchodzę do serwisowania aut po zachodniemu a nie po Polsku.

Zawieszenie tak samo jest wg. mnie do wymiany średnio co 150tys km. I jeżeli auta dochodzą do takiego przebiegu w moich rękach to tak też robię iż wymieniam komplet zawieszenia. Uwierzcie że poprawa przyczepności i bezpieczeństwa jest bardzo duża. Mimo iż przed wymianą na każdej stacji diagnostycznej wyjdzie iż amortyzatory mają sprawność po 75% to w realnych warunkach nadają się do śmietnika bo są już po prostu zużyte. Jeżeli kogoś puszcza budżet to dobrze jest również wymienić sprężyny i połączenia gumowe w zawieszeniu.

 

Powracając do mojej skrzyni. DPF zostanie założony w najbliższym miesiącu więc podzielę się efektami czy auto wróciło do swoich parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam ten sam problem i błąd nie dotyczy w ogóle układu wydechowego tylko skrzyni biegów i sprzęgieł.

Do Wymiany macie sprzęgło : https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3316162115321-602_0005_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc,scr_dItems.html

 

Adaptacja sprzęgieł to doraźna pomoc na kilak tysięcy km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
Dnia 6.05.2017 o 10:22, homosapiens_BB napisał:

Powracając do mojej skrzyni. DPF zostanie założony w najbliższym miesiącu więc podzielę się efektami czy auto wróciło do swoich parametrów.

Odświerzę temat po kilku m-ach. Czy kolega Homosapiens mógłby napisać, czy problem ze skrzynią zniknął po założeniu z powrotem DPFu, czy jednak to sprawa samego sprzęgła, co sugerował tu inny kolega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 12.05.2016 o 21:36, homosapiens_BB napisał:

Witam,

Mam bardzo nietypowy problem i liczę że ktoś tutaj może podrzuci pomysłem zlikwidowania usterki.

Zacznijmy od tego iż samochód został kupiony ze Szwajcarii po lekkim uderzeniu w tył auta. (sam sprowadzałem i sam naprawiałem). Samochód ma teraz około 70 000km. Po naprawie samochodu i rozpoczęciu jazdy nim szybko wyświetlił się bład "sprawdź układ wydechowy". Mechanik u którego byłem stwierdził iż jest to wina zapchanego filtra DPF. Postanowiłem go usunąć i zaprogramować odpowiednio komputer aby nie wywalał błędu. Niestety po odbiorze i krótkim czasie jeżdżenia (około tydzień) znowu wyświetlił się błąd "sprawdź układ wydechowy". Po wielu próbach u tego samego mechanika i ich niepowodzeniu pojechałem do serwisu Renault aby odczytali prawidłowo kody usterek. W serwisie Renault wyszło iż błąd "sprawdź układ wydechowy" to tak naprawdę "zły moment obrotowy na sprzęgle nr 1". Serwis wgrał nowy soft do skrzyni, zrobił przyuczenie i adaptacje poślizgu sprzęgieł i pomogło.... lecz na około 3 miesiące. Znowu pojechałem zaadaptować skrzynie i pomogło na kolejne 2-3 miesiące. I tak jest teraz za każdym razem z tym że okres pomiędzy którymi pojawia się błąd jest coraz krótszy aż doszło do dnia dzisiejszego w którym po 2h od adaptacji wywaliło błąd. Mam parę typów co ewentualnie może nie działać ale czekam na waszą interpretację. A teraz parę szczegółów z jazdy i objawy:

 

1) Auto ewidentnie na biegach nieparzystych (czyli na pierwszym sprzęgle) jest słabsze i słabo przyśpiesza

2) Na sprzęgle drugim i biegach parzystych chodzi idealnie

3) Zaraz po adaptacji chodzi na obu sprzęgłach dobrze, z czasem rozstraja się chodzi coraz słabiej na pierwszym sprzęgle aż do wystąpienia błedu (nie ma znaczenia czy pod obciążeniem czy na parkingu)

4) W momencie jak pierwsze sprzęgło już czuć że zaczyna gorzej przyśpieszać to przy każdym ruszaniu nie ma płynnego zasprzęglenia tylko jest minimalne szarpnięcie

 

Dla bardziej wtajemniczonych w momencie jak auto chodzi dobrze to punkt zasprzęglenia pierwszego sprzęgła jest na poziomie 13mm , a drugiego około 8.6mm. Jak jest już bład na desce to wtedy pierwsze sprzęgło ma około 9mm, a drugie jest tylko minimalnie rozbierzne np. 8,3mm.

 

Co wy o tym sądzicie.

Narazie nie piszę moich typów aby nie sugerować ewentualnych odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!