Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Ostatnio pojechałem nabić klimatyzację do swojego Megana I 1.6 97r ( sedan ) - szczelność została sprawdzona pomyślnie i fachowiec wtłoczył 700g czynnika. Klimatyzacja działała przez 2-3 dni i z każdym dniem słabła.... aż w końcu przestała chłodzić. Wczoraj pojechałem w nocy na sprawdzenie szczelności światłem UV. Czynnik wyparował całkowicie, sprężarka jest sprawna. Natomiast pod światłem UV widać było wycieki z przewodu dolnego na sprężarce ( oring ) oraz w górnej części zawora rozprężnego klimatyzacji ( wewnętrzny oring ). Pojechałem do serwisu.... cena za zawór rozprężny 890 zł a komplet uszczelek do układu klimatyzacji 99zł ( nie ma w tym komplecie oringu do zaworu rozprężnego )

Dlaczego maszyna od klimatyzacji badając szczelność pokazuje, że jest ok ? - podobno dlatego, że próżnia opiera się na powietrzu, a cząsteczki powietrza mają większą gęstość niż czynnik i z tego powodu pokazuje, że jest szczelne.

Jakie uszczelki mam kupić do sprężarki a jakie do zaworu rozprężnego lub gdzie mogę to kupić ? a jeśli nie można, to w jaki sposób mogę rozwiązać swój problem....

dodam, że reszta układu klimatyzacji jest ok łącznie z chłodnicą klimy.

Używany zawór rozprężny, to chyba loteria....

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Naprawiam w pracy klimę, co prawda w ciężarowych ale maszyny do wtłaczania czynnika są takie same. Maszyna do czynnika sprawdza szczelność na zasadzie podciśnienia. Taki test z reguły wychodzi pozytywnie. Każdy kto ma pojecie jak to działa sprawdza szczelność azotem pod ciśnieniem 10 do 15 bar. Zależy to od kondycji układu czy nie jest zbyt skorodowany. Układ klimy działa na nad ciśnieniu, podciśnieniowe sprawdzanie może zaciskać uszczelki na przewodach, zaciskać węże gumowe i wycieku nie będzie.

thumb_hosting_zdjec_1465313466__20160607_085104.jpg thumb_hosting_zdjec_1465313521__20160607_085115.jpg thumb_hosting_zdjec_1465313540__20160607_085125.jpg thumb_hosting_zdjec_1465313559__20160607_085227.jpg thumb_hosting_zdjec_1465313573__20160607_085218.jpg thumb_hosting_zdjec_1465313591__20160607_085234.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1465313607__20160607_085246.jpg thumb_hosting_zdjec_1465313646__20160607_085253.jpg

Zamieściłem zdjęcia dwóch zestawów z uszczelkami i zaworki dostępne w Inter Cars. Może Ci coś podpasuje.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!