Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z Renault Megane I! Drgania! Proszę o pomoc i opinię. Każde zdanie się liczy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie... od pewnego czasu mam problem z moją megan'ką.

Przejdźmy do podstaw: Renault Megane I - silnik 1.4 16v - 2001r. Przebieg 125 tysięcy. Benzyna

Teraz konkrety: Od pewnego czasu moja Megane'ka drży na wolnych obrotach (kiedy jest na luzie) czuć takie szarpnięcia co jakiś czas... raz mocniej... raz słabiej... Lekko trzęsie w fotelu - tak to odczuwam.

Kwestia odpalania - raz odpali od razu, lecz obroty spadają w dół i tak jakby przygasa lekko, a raz odpali normalnie... czasami trzeba też nią pokręcić chwilkę aby odpaliła...

Byłem u 3 "mechaników" i żaden nie umie mi odpowiedzieć co jest nie tak...

Rozrząd... ciśnienie na zaworach, kolektor, silniczek krokowy, przepustnica, filtr powietrza i paliwa - te rzeczy były sprawdzane... Czy może ktoś miał podobny problem? I wie może jak to rozwiązać... bo te drgania i czasami problem z odpaleniem działają mi na nerwy...

Z góry dziękuję za odpowiedz.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompa paliwa? Może się kończy i dlatego masz problem z odpaleniem. Świeczki sprawdzone? Co do drgań to, jeśli nie wynikają one na przykład z falujących obrotów, to mogą być efektem uszkodzonej której poduszki silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona poduszka dawała by różne metaliczne odgłosy z pod skrzyni lub silnika tłucząc się o zawieszenie.

Strzelam, że masz stare przewody zapłonowe i iskra gdzieś ucieka, któryś tłok pracuje z przerwami i drży cały autem.

Mogą też być wtryskiwacze do regeneracji a w szczególności jak pojawia się czasem kontrolka injection failt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. Mam identycznie i też nie wiem co jest Uio pisał żebym sprawdził cewki i przewody ale ja tam nic nie widzę. Wymieniłem cewki na nowe, beru, czujnik położenia wału, uszczelki przepustnicy + czyszczenie. Problem nie ustał. Ostatnio wymieniłem poduszki komplet wszystkie 3 i dużo lepiej ale dalej czuć drgania trochę mniejsze ale są. Nie wiem ja się poddałem. Może na kolektorze dolotowym gdzieś zasysa lewe powietrze. Niedługo urlop także przepustnice wyczyszcze jeszcze raz i wymienię uszczelki kolektora.

Edytowane przez willi35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały dodatek... bo dziś pod maską coś mnie zaciekawiło... tylko dziwi mnie to iż żaden mechanik ani elektromechanik tego nie widział przede mną...

Wrzucę zdjęcie poglądowe z grafiki google aby to bardziej zobrazować i opisać.

Kabelki które dochodzą do cewek mam poprzecierane (wystaje goły drut miejscami - nie ma otuliny) - czy to może być przyczyną opisanych przeze mnie objawów?

Jestem dość zielony w tej tematyce dlatego jeśli to jest problem czym mogę go załatać? Taśma izolacyjna wystarczy?

I czy mogę dokupić jakoś te kabelki - bo jak pytałem w sklepie gościu powiedział mi że mam jakąś całą wiązkę sobie ze szrotu wziąć...

Jeśli mogę gdzieś je zdobyć (kupić) proszę o jakąś profesjonalną nazwę owych kabelków.

post-92074-0-82911200-1465594858_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I gościu miał rację, kupić kawałek tej wiązki na szrocie, a potem wymieniać w aucie. Polutować ze starą instalacją (zabezpieczyć miejsca lutowania koszulką termokurczliwą) i problem powinien być rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie prawie o ogóle nie ma tych osłonek na kablach <wstyd> też muszę zabezpieczyć je :)

Ja miałem ostatnio drgania, wyczyściłem przepustnicę (później jak się okazało wymieniłem na nową bo podejrzewałem, że czujnik w niej padł), ustawiłem dobrze linkę (była za mocno naciągnięta i na wolnych silnik łapał 2000, fakt, że teraz przy zapalaniu muszę dodać gazu ale trzyma ładnie niskie obroty).

No i oczywiście filtr powietrza i dolot sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!