Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak informacji spalania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem świeżym forumowiczem tutaj, otóż od nie dawna jestem posiadaczem Renault Megane III - 2009r, 1.5dCi 110KM.

Wiadome jak to nowy nabytek, przeróbki itd, nie będę owijał w bawełnę.

Mianowicie problem polega na tym, iż przy kupnie na wyświetlaczu pokazywało mi średnie spalanie przykładowo: 5,5L/100km, obecnie pokazuje przykładowo: 14,6km/L.

Dodam, że przy zakupie miałem też informacje, która pokazywała aktualnie spalanie, lecz tego nawet już nie ma w tych opcjach, natomiast za to są różne nie potrzebne badziewia np: za ile KM mam się udać do serwisu, tego też bym nie chciał mieć w wyświetlaczu.

Z tego co kumam to stało się tak po odpięciu akumulatora, natomiast nie wiem jak wrócić do poprzednich ustawień, najlepiej byłoby, gdybym mógł sam sobie ustawić co ma się wyświetlać na tym ekraniku, a czego tam ma nie być po przełączaniu przyciskiem manetki i żeby nie resetowało się to np gdy odepnę akumulator, lub gdy padnie.

Proszę o jakieś wskazówki może są jakieś magiczne kombinacje na manetce, dzięki którym mógłbym to zmienić, ewentualnie co mam zadziałać.

Rok temu miałem Golfa V, wszystko mogłem ustawić w komputerze pokładowym, natomiast tutaj nie widzę nic takiego.

Dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o te parametry komputera pokładowego jak średnia prędkość, średnie spalanie, dystans od momentu skasowania to te dane po odpięciu aku zawsze się kasują.

Tak samo jest w innych markach np w Oplu.

Napisz dokładnie przez jakie ekrany możesz przechodzić naciskając przewijanie na manetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem, dane się skasują zawsze tzn chodzi o cyferki np jeżeli przejechane miałem 60km na to będzie wartość 0 po odłączeniu akumulatora, ale rzeczywisty przebieg samochodu zostaje.

Jeżeli chodzi o przewijanie na manetce to po kolei:

- średnie zużycie km/l (tutaj chodzi mi, że pokazuje km/l, chciałbym żeby pokazywało np: 5,3L/100 KM

- zużyte paliwo

- stan KM ( w moim przypadku samochód ma najechane 160 tyś KM :?: :?: :?: ) a pod spodem, aktualnie ile przejechałem od czasu skasowania wartości.

- przejechane aktualnie, to samo co wyżej tylko bez wartości ogólnego przebiegu samochodu, ile ma najechane auto od ostatniego skasowania

- menu ustawień, naciśnij dłużej

- średnia prędkość

- zasięg

 

no i brakuje aktualnego spalania.

 

Jednostka drogi -> km - kilometr = 1000 m(etrów)

Jednostka mocy -> KM - Koń Mechaniczny

Tak trudno to ogarnąć :?:

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- średnie zużycie km/l (tutaj chodzi mi, że pokazuje km/l, chciałbym żeby pokazywało np: 5,3L/100

Jeżeli chodzi o to średnie to musisz się trochę postarać żeby pokazało 5.3l/100 :D

Pojeździj trochę zobaczysz że średnie spalanie będzie malało ;)

Wygląda na to że wszystko masz OK tylko gdzieś wcięło chwilowe spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż szkoda, pomyślę o tym, może uda mi się znaleźć kogoś ogarniętego, ewentualnie zwrócę się do Ciebie na priv. A czy koniecznie musi to być clip? mój znajomy ma program chyba VAG się nazywa lub jakoś inaczej może by tym to zrobić, ile taki clip kosztuje żebym mógł sobie sam grzebać w elektryce samochodu

 

Dodano: 22 cze 2016 - 09:02

no to akurat wiem, z tym, że pokazuje na odwrót no i nie mam tego chwilowego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przeprowadzić konfigurację licznika (parametr do zmiany: jednostka zużycia). Nie musi to być clip, jak ma ktoś w okolicy Ktsa, Adp (niektórzy mechanicy mają takowe urządzenia) i chyba też Maxiecu to też da się to zrobić bez problemu, wystarczy ktoś kto zna się na obsłudze danego urządzenia/diagnoskopu.

Vagiem tego nie zrobisz, clip - właściwie chiński klon kosztuje od 400 do 800zł zależnie gdzie kupisz.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, będę podejmował kroki w tym temacie przy najbliższym czasie. dziękuję i pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!