Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy po wymianie sprzęgła i rozrządu


korsakpawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej przerwie.

Proszę Was o wypowiedzenie się w temacie wymiany sprzęgła i rozrządu. Mianowicie 2 dni temu oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono kompletne sprzęgło, rozrząd, koło faz rozrządu, elektrozawór faz rozrządu, olej, filtry, świece. Zabuliłem co nie miara, a po całym zabiegu auto jeździ gorzej niż przed naprawą.

Przy prędkości 100km/h i powyżej strasznie wibruje cała karoseria i kierownica. Koła są nówki, założone przed wymianą - nie było żadnych problemów. Dodatkowo silnik pracuje bardzo nierówno i coś delikatnie w nim stuka. Jest to miarowe, słabo słyszalne stukanie. Poza tym zrobił się jakby głośniejszy przy wyższych prędkościach. OBD najpierw nie widział błędów, później wyrzucił P080.

Proszę o pomoc, bo ręce mi opadły poniżej kolan.

Edytowane przez korsakpawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P080 to dość ogólny błąd TPS (sterowanie dawką paliwa), najczęściej błąd się pokazuje przy uszkodzonej przepustnicy albo pedale gazu ale u ciebie pewnie będzie chodzić o problem z zapłonem albo dawką paliwa najbardziej prawdopodobne to przestawiony rozrząd. Nie mniej najlepiej byłoby odczytać błędy Clipem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekałem na taką odpowiedz - "przestawiony rozrząd". To także moje przypuszczenia. A skąd takie drgania kierownicy przy 110 km/h i więcej? Czytałem o poduszkach pod silnikiem, że mogą dawać takie objawy - prawda to? A czy wadliwe sprzęgło może być powodem?

 

Dodano: 08 lip 2016 - 10:53

Dołączam

, który obrazuje prace zimnego silnika zaraz po odpaleniu. Na początku jest ok, a później zaczyna się cyrk. Na ciepłym trochę mniej, ale też szarpie. Macie jakieś sugestie? Błąd z komputera P0010 - innych brak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zmienił KZFR przy wymianie rozrządu. Można te kółko źle przykręcić? Elektrozawór zmieniłem osobiście.

Powiem, że czuć moc po rozgrzaniu, ale na zimnym silniku zachowuje się jakby go zalewało paliwo - śmierdzi niedopaloną benzyną i szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Podepnę się do tematu mam podobny problem co kolega korsakpawel (czy rozwiązałeś problem) trzęsie strasznie silnikiem co jest odczuwalne na karoserii w dodatku jeszcze słychać jak coś stuka w silniku. Wymieniony został rozrząd + pompa (SKF) a także KZFR jakieś 2 miesiące temu bo myślałem że to właśnie to koło tak stuka. Po wymianie nie odczuwam różnicy w poprawie pracy silnika a nawet jest chyba coraz gorzej. Zamontowałem także nowe świece, cewki były sprawdzane podmienione nowe Bosch, założyłem nowe uszczelki od kolektora ssącego i przepustnicy silnik pracował tak samo. Komputer nie pokazuje błędów. Byłem z tym u dwóch mechaników i rozłożyli ręce nie wiedzą co to może być. Bardzo proszę o pomoc może ktoś z was miał podobny problem. Pozdrawiam

Poniżej załączam film pracy silnika.

 

Edytowane przez MariuszMM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same stuki, tylko trochę cichsze. Podejrzewam, że taniej by mnie wyniosła wymiana, niż grzebanie przy nim. Będę jeździł aż padnie i wstawię nowy.

Wymieniłem wszystko oprócz sondy lambda i czujnika temperatury, bo spece twierdzili, że jest ok.

Edytowane przez korsakpawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszkę od pasażera wymieniłem i zero poprawy. Drgania w 90% przenosi poduszka skrzyni, tzw. "lizak". Mi wstawili jakiś zamiennik i jest chyba za sztywny. Poddałem się z tymi wibracjami. Jak silnik padnie to transplantację zrobię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to nie jest poduszka skrzyni, poduszka skrzyni jest pod podstawą akumulatora i na niej wisi skrzynia. Owy lizak to tzw: poduszka/łącznik/wspornik, który blokuje ruchy skrętne/bujanie silnika ze skrzynią w tzw: osi poduszek (góra silnika idzie do przodu a dół do tyłu i odwrotnie zależnie od tego czy ruszamy czy hamujemy).

Możesz mieć lipny zamiennik tej głównej poduszki przy rozrządzie lub źle ustawiony silnik, czyli poduszki się nie ustawiły zanim zostały dokręcone.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem przepustnicę, niestety nie ma poprawy, silnik nierówno pracuje, dalej trzęsie silnikiem tak jak na filmie. Mam pytanie czy jest ktoś na forum z podlaskiego, najlepiej z Łomży żeby podmienić elektrozawór zmiennych faz, wyjmowałem go i podłączałem to niby chodzi ale może się zacina już sam nie wiem? Żeby kupić nowy, tylko do sprawdzenia to trochę drogo

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!