Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy po wymianie sprzęgła i rozrządu


korsakpawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej przerwie.

Proszę Was o wypowiedzenie się w temacie wymiany sprzęgła i rozrządu. Mianowicie 2 dni temu oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono kompletne sprzęgło, rozrząd, koło faz rozrządu, elektrozawór faz rozrządu, olej, filtry, świece. Zabuliłem co nie miara, a po całym zabiegu auto jeździ gorzej niż przed naprawą.

Przy prędkości 100km/h i powyżej strasznie wibruje cała karoseria i kierownica. Koła są nówki, założone przed wymianą - nie było żadnych problemów. Dodatkowo silnik pracuje bardzo nierówno i coś delikatnie w nim stuka. Jest to miarowe, słabo słyszalne stukanie. Poza tym zrobił się jakby głośniejszy przy wyższych prędkościach. OBD najpierw nie widział błędów, później wyrzucił P080.

Proszę o pomoc, bo ręce mi opadły poniżej kolan.

Edytowane przez korsakpawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P080 to dość ogólny błąd TPS (sterowanie dawką paliwa), najczęściej błąd się pokazuje przy uszkodzonej przepustnicy albo pedale gazu ale u ciebie pewnie będzie chodzić o problem z zapłonem albo dawką paliwa najbardziej prawdopodobne to przestawiony rozrząd. Nie mniej najlepiej byłoby odczytać błędy Clipem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekałem na taką odpowiedz - "przestawiony rozrząd". To także moje przypuszczenia. A skąd takie drgania kierownicy przy 110 km/h i więcej? Czytałem o poduszkach pod silnikiem, że mogą dawać takie objawy - prawda to? A czy wadliwe sprzęgło może być powodem?

 

Dodano: 08 lip 2016 - 10:53

Dołączam

, który obrazuje prace zimnego silnika zaraz po odpaleniu. Na początku jest ok, a później zaczyna się cyrk. Na ciepłym trochę mniej, ale też szarpie. Macie jakieś sugestie? Błąd z komputera P0010 - innych brak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zmienił KZFR przy wymianie rozrządu. Można te kółko źle przykręcić? Elektrozawór zmieniłem osobiście.

Powiem, że czuć moc po rozgrzaniu, ale na zimnym silniku zachowuje się jakby go zalewało paliwo - śmierdzi niedopaloną benzyną i szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Podepnę się do tematu mam podobny problem co kolega korsakpawel (czy rozwiązałeś problem) trzęsie strasznie silnikiem co jest odczuwalne na karoserii w dodatku jeszcze słychać jak coś stuka w silniku. Wymieniony został rozrząd + pompa (SKF) a także KZFR jakieś 2 miesiące temu bo myślałem że to właśnie to koło tak stuka. Po wymianie nie odczuwam różnicy w poprawie pracy silnika a nawet jest chyba coraz gorzej. Zamontowałem także nowe świece, cewki były sprawdzane podmienione nowe Bosch, założyłem nowe uszczelki od kolektora ssącego i przepustnicy silnik pracował tak samo. Komputer nie pokazuje błędów. Byłem z tym u dwóch mechaników i rozłożyli ręce nie wiedzą co to może być. Bardzo proszę o pomoc może ktoś z was miał podobny problem. Pozdrawiam

Poniżej załączam film pracy silnika.

 

Edytowane przez MariuszMM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same stuki, tylko trochę cichsze. Podejrzewam, że taniej by mnie wyniosła wymiana, niż grzebanie przy nim. Będę jeździł aż padnie i wstawię nowy.

Wymieniłem wszystko oprócz sondy lambda i czujnika temperatury, bo spece twierdzili, że jest ok.

Edytowane przez korsakpawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszkę od pasażera wymieniłem i zero poprawy. Drgania w 90% przenosi poduszka skrzyni, tzw. "lizak". Mi wstawili jakiś zamiennik i jest chyba za sztywny. Poddałem się z tymi wibracjami. Jak silnik padnie to transplantację zrobię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to nie jest poduszka skrzyni, poduszka skrzyni jest pod podstawą akumulatora i na niej wisi skrzynia. Owy lizak to tzw: poduszka/łącznik/wspornik, który blokuje ruchy skrętne/bujanie silnika ze skrzynią w tzw: osi poduszek (góra silnika idzie do przodu a dół do tyłu i odwrotnie zależnie od tego czy ruszamy czy hamujemy).

Możesz mieć lipny zamiennik tej głównej poduszki przy rozrządzie lub źle ustawiony silnik, czyli poduszki się nie ustawiły zanim zostały dokręcone.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem przepustnicę, niestety nie ma poprawy, silnik nierówno pracuje, dalej trzęsie silnikiem tak jak na filmie. Mam pytanie czy jest ktoś na forum z podlaskiego, najlepiej z Łomży żeby podmienić elektrozawór zmiennych faz, wyjmowałem go i podłączałem to niby chodzi ale może się zacina już sam nie wiem? Żeby kupić nowy, tylko do sprawdzenia to trochę drogo

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!