Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cały czas piszczy co jest nie tak ? (1.9 dies


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem z moją meganką 1.9 diesel. Po odpaleniu samochodu, przy mniejszych prędkościach , ruszaniu, skręcaniu kierownicą ogólnie podczas wszystkiego co bardziej obciąża alternator coś piszczy. Pierwsza reakcja to oczywiście zmiana paska klinowego no i ... nic. Więc zabrałem się za rolki których chyba jest z 8. Sprawdziłem wszystkie jedna miała luzy, więc pomyślałem poszło łożysko wymieniłem i .... nic. Po raz kolejny zacząłem sprawdzać co jest nie tak. Pewien mechanik po obejrzeniu powiedział że na 90% jest to rolka na aternatorze . Powiedział że rowki się zniekształciły i pasek nie przylega ściśle do rolki i się ślizga. Co prawda nie wiem jak gumowy pasek może odkształcić metalową rolkę. Czy mieliście podobny problem i jak go rozwiązaliście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pisknie jak zimny po zapaleniu i podejrzewam koniec końca napinacza paska. ponadto ktoś pisał że niektóre paski piszczą same z siebie i polecony został pasek Boscha jako mniej hałaśliwy. można by spróbować :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczal u mnie pasek (wysoka czestotliwosc, jak gwozdziem o szklo), pojechalem do mechanika, naciagneli i juz nie piszczal, chociaz jak ostatnio ruszalem to tez zapiszczal (po deszczu), moze sie dostal piaseczek na roleczke i go troszke obrarl :P Ale juz mu minelo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz naciag paska
hmmm naciąg paska u nas jest regulowany automatycznie poprzez naciągacz. wygląda to tak że blacha naciągacza ma swój wypust w którym musi się znaleźć śruba która zabezpiecza jego położenie. jeżeli pasek jest za luźny to oznacza jego wymianę a jak to nie da rady to trzeba zmienić też ten naciągacz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciąg paska jest ok tak jak i sam pasek. To już sprawdzałem kilkakrotnie. Problem musi tkwić w którejś z rolek. Może to rolka od klimatyzacji. Bo gdy włączam klimę lub nawiew i obciążenie wzrasta pisk też jest większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejm po proetu pasek i dobierz w sklepie o centymetr krótszy. Mialem raz tak w Golfie 2 , że katalogowo na wspomę piszczał i przepuszczał. Kołą były lekko wytarte. Krotszy pasek o centymetr załatwił sprawe. ;-)

 

ps. Zanim coś wyślesz, proszę sprawdź co i jak napisałeś. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

problem chyba rozwiązany, popryskałem dosyć mocno i kilka razy rolkę od klimy i problem chyba mija. Przy uruchamianiu już nie piszczy, czasami mu przy postoju coś najdzie,ale coraz rzadziej więc problemem była chyba trochę "zastana" rolka od klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi mechnik w podobnej sytuacji powiedział, że to może być głowne koło pasowe, ale jak na razie pomogło samo naciągnięcie - a było już tak, że piszczało jak cholera i nawet wskazówka obrotomierza zamierała a potem skok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!