Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ciagle leci cieple powietrze


Rekomendowane odpowiedzi

No cóż, jest ale post jest z

Wysłany: 2008-04-26, 17:33

Czyli z przed dwóch lat

Skupiłem się na Twoim ostatnim poście. Nie czytałem co było na początku uznałem, że odświeżasz temat bo masz podobne objawy.

Wracając do meritum, jeszcze raz napiszę.

Za temperaturę w samochodzie odpowiada stosunek nawiewu zimnego do ciepłego powietrza. Odbywa się to na dwa sposoby albo w sposób ręczny albo automatycznie, elektrycznie. W obu przypadkach jest klapka która odpowiednio steruje przepływam powietrza przez nagrzewnicę (jest stale gorąca, nie ma żadnego zaworu odcinającego). Sterowanie jest albo za pomocą linki, albo silnika elektrycznego.

Możliwe, w obu przypadkach jest to, że klapka ta działa niewłaściwie; spadła linka, klapka zablokowała się w jakimś dziwnym położeniu, silniczek elektryczny nie działa itp.

W przypadku zwykłej wentylacji i klimatyzacji ręcznej ustawienie temp. realizowane jest ręcznie po przez linki sterujące. W klimatyzacji automatycznej całość realizowana przez sterownik, który reguluje nawiewem, włączaniem sprężarki klimatyzacji tak aby utrzymać ustawioną temperaturę. Żeby sterownik wiedział jaka jest temp. w kabinie musi ją sobie zmierzyć. Czujnik znajduje się w obudowie nad lusterkiem. Jeżeli czujnik ten jest uszkodzony nie ma możliwości odczytania właściwej temperatury. zwykle jest tak, że pokazuje temp. niższą niż jest w rzeczywistości i próbuje ogrzać kabinę.

Dlatego pisałem żebyś najpierw sprawdził linki w nawiewie, bo nie wiedziałem że masz klimatyzację, a następnie napisałem o czujniku temp. Fakt nie sprecyzowałem dokładnie o który chodzi - o ten w kabinie.

Zresztą nie koniecznie czujnik będzie uszkodzony, możliwe jest że nie kręci się wiatraczek na tym czujniku.

Teraz chyba wszystko jest jasne?

 

Pytanie dodatkowe.

Jeździsz już dwa lata, przejechałeś dwa sezony letnie i nie przeszkadzało Ci to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dzięki za komentarze.

 

Tak problem stary. Ale 2 lata to średni czas między napełnianiem klimatyzacji. Dwa lata temu to zauważyłem wtedy kiedy nie działa mi klimatyzacja. Po napełnieniu problem rozwiązywałem doraźnie-włączałem klimatyzację. Teraz znowu zrobiło się ciepło i znowu klimatyzacja nie działa więc problem stał się bardziej dotkliwy.

 

Co do czujnika - bardzo dziękuję za wyjaśnienia ale jeśli dobrze rozumiem pozycję min w klimatroniku to bez względu na temp wewnątrz samochodu powinno lecieć powietrze z zewnątrz (jeśli nie ma włączonej klimatyzacji). A tutaj widać jakby o coś jednak się powietrze ogrzewało.

 

A może będę musiał się z tym pogodzić jak sugeruje mój przedmówca.

 

A co z tą częścią naprzeciwko chłodnicy w koło filtra przeciwpyłkowego? Jakieś pomysły?

To jest cały czas ciepłe i to na pewno mi ogrzewa powietrze. Czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest pewnie grzałka, niektóre wersje miały takie coś.

A tutaj widać jakby o coś jednak się powietrze ogrzewało.

Może nie zamyka się do końca klapka na mieszalniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam to samo od 4 lat i posiłkuje się cały czas klimą, tyle że mam manualna klimę.

Nie mam na to rozwiązania i nie jestem w stanie sobie z tym poradzić.

kolega wyżej napisał "Może nie zamyka się do końca klapka na mieszalniku" - gdzie to jest jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin.

 

Przemo przeczytałem wcześniej ale nie dało mi to rozwiązania. linka sie nie zablokowała, nie mam czujnika temp. w lusterku w środku.

Zastanawia mnie tylko :

"Może nie zamyka się do końca klapka na mieszalniku?" tylko które to mieszalnik? (na podszybu?)

 

Zapoznaj się z zasadami cytowania na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszalnik znajduje się w obudowie nawiewu przypuszczam, że nad nagrzewnicą. Dostanie się tam będzie trudne, U mnie jak przekręcę pokrętło regulacji temperatury na max w lewo słychać wyraźne klapnięcie, nawet dość głośne. Po tym dźwięku wnioskuję, że klapka zamknęła się, odcinając dopływ ciepłego powietrza z nagrzewnicy.

U mnie jak skręcę pokrętło na max w lewo to przy włączeniu klimy wieje naprawdę zimne powietrze nawet w temp. w okolicach 30-35 °C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie pojawiły się dwa podobne problemy z tym, że jeden z klimatronikiem kolegi logolo, a drugi z klimą ręczną - kolegi Siewicz

Obaj zostali poproszeni o napisanie do mnie na PW jeszcze raz jakie mają dokładnie objawy. Jako, że nie widzę samochodów i trudno mi ocenić na ile ich opisy są wystarczające. Nie mniej mam pewne podejrzenia i pomysły, jak na razie dla kolegi logolo,

 

Ten element, który znajduje się naprzeciw filtra p.p. to grzałka(10), używana do podgrzania powietrza przez klimatronik gdy silnik jest zimny. Moim zdaniem powinien on działać tylko wtedy gdy na dworze jest zimno. Jednak nie mam pojęcia przy jakiej temp. powinna się ona włączać.

Grzałka ta jest sterowana przez przekaźnik, a ten przez sterownik klimatronika czy przez komputer samochodu. Nie mam wiedzy w jaki sposób jest on sterowany i skąd.

Nie wiem czy potrafisz sobie to sam rozebrać?

Ale po zdjęciu "parapetu", za schowkiem pasażera zobaczysz obudowę nawiewu(4). Powinno być widać wtyczkę. Ja bym ją wyciągnął i sprawdził czy cały czas podawane jest na nią napięcie. Wystarczy kawałek przewodu i żarówka.

Da to odpowiedź czy element ten jest zasilany stale. Jeżeli tak jest, możliwe że uszkodzony jest przekaźnik sterujący(16). Mam wątpliwość czy to dokładnie on, ale jest widoczny na załączonym rysunku

nawiewh.jpg

Patrząc na tą wiązkę, wnioskuję, że będzie się on znajdował za panelem sterowania klimatronika.

Powyżej podałem sposób ewentualnego zdiagnozowania usterki i późniejszej jej naprawy.

Wg mnie najprostszym rozwiązaniem jest po prostu wypięciem wtyczki z tego elementu i obserwowanie co będzie. Możliwe, że nic się nie stanie, oprócz nawiewu zimnego powietrza. Jednak nie należy wykluczyć, że zgłupieje klimatronik.

To tyle odnośnie domysłów co do grzałki.

Nie można wykluczyć również tego, że nie domyka się klapka zamykająca przepływ powietrza przez nagrzewnicę. Twierdzisz, że tam jest ok. Jak wyłączysz grzałkę będzie wiadomo czy Twoje przypuszczenia są słuszne.

Następnym elementem może być uszkodzony czujnik temp. nad lusterkiem wewnętrznym . Mierzy sobie on temperaturę w kabinie. Było już kilka tematów na ten temat. Zwykle właśnie wtedy zamiast chłodzić, klima grzeje. To jest czujnik zmieniający oporność w zależności od temperatury. Powodem jego niewłaściwego działania zwykle był zatarty, kurzem, wentylatorek kierujący na niego strumień powietrza. Ale nie można wykluczyć, że został zalany przez wodę, która dostała się z pod anteny i teraz niby działa, ale pokazuje za niską temperaturę. Powodem może być właśnie włączanie tej grzałki. Może być też tak, że grzałka się włącza jak silnik jest zimny, jak się zagrzeje, klimatronik otwiera przepływ powietrza przez nagrzewnicę. Tego nie można wykluczyć.

Wg mnie również to może być powodem dziwnego zachowania układu nawiewu.

Tu jest manual Tmanual u jest kolegi meganecoupe02 dotyczący sposobu wyczyszczenia czyjnika temperatury wewntrznej

Niestety Kolega Siewicz, musi jeszcze poczekać. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Bardzo dziękuję za tak obszerną pomoc.

 

Jak znajdę chwilę to sprawdzę jak jest z tą grzałką.

Swoją drogą to ciekawe bo jak pisałem wcześniej zauważyłem że grzałka jest cały czas ciepła ale żeby w zimie szybciej leciało ciepłe powietrze to niekoniecznie - bo z tego co zrozumiałem takie powinno być jej działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę tu pewną rzecz sprostować.

Jako, że ostatnio musiałem u siebie pogrzebać w nawiewie, okazało się że element nazwany przeze mnie grzałką, nią nie jest. Jest to moduł sterownia pracą wentylatora nawiewu, popularnie zwany rezystorem / opornicą dmuchawy.

W zawiązku z powyższym w momencie włączenia wentylatora nadmuchu element ten będzie się nagrzewał. Nie wiem jak bardzo, na pewno będzie wymagał chłodzenia. Stąd jego umieszczenie w kanale nadmuchu.

Wypięcie wtyczki z kablami wchodzącymi do tego modułu nic nie da. Tzn. da, nie będzie pracował wentylator nawiewu i klimatyzacja. Oba te elementy są ze sobą powiązane. Uszkodzenie tego modułu powoduje oprócz braku możliwości włączenia klimatyzacji, również brak nawiewu.

Więc nadal nie wiem czemu leci ciepłe powietrze :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nadal nie wiem czemu leci ciepłe powietrze :-/

 

dzięki za Twoją ciężką prace :)

 

dla ciekawostki dodam że właśnie padł mi wentylator nadmuch powietrza do kabiny. Padł a właściwie działa w systemie przerywanym, włącza się kiedy chce, najczęściej lubi kiedy już dojeżdżam na miejsce :)

jeszcze się do tego nie dobrałem i nie mam 100% pewności że to wentylator może woda mi coś zalała, a ostatnio jej sporo, nawet się na nogi leje :)

 

ps. dlaczego w Mercedesie 1988 nie mam żadnych problemów <boks>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działa w systemie przerywanym,

Zacznij od wyczyszczenia wtyczki na module rezystora.

a ostatnio jej sporo, nawet się na nogi leje

Zapchane odpływy na podszybiu i/lub odpływ z wentylacji (na rys. powyżej element oznaczony nr 10) , na forum sporo się o tym pisze, Poczytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą to bardzo inteligentny pomysł żeby włożyć coś takiego od wentylatora (rezystor dmuchawy)akurat w

tunel nawiewu - to co że na dworze jest 30 stopni - w środku będzie jeszcze cieplej...

Wiem klimatyzacja... ale w końcu nie każdy musi ją lubić.

 

Czemu tego elementu nie umieszczona w taki sposób żeby był chodzony powietrzem z zewnątrz które nie trafia do kabiny? Nie wiem...

Chciałbym tutaj z góry uprzedzić komentarze które pewnie zaraz się pojawią: w dobie absów asrów i innych bajerów uważam że to nie byłby żaden techniczny problem - odrobina myślenia i dobrej woli...

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!