Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ciagle leci cieple powietrze


Rekomendowane odpowiedzi

No nie zupełnie...

Tam masz gwarantowany ciągły przepływ powietrza, wiec cały czas ten element jest chłodzony, nawet w przypadku gdy temperatura zewnętrzna ma ponad 30°C.

Wg. mnie jest to niezły pomysł.

byłby żaden techniczny problem - odrobina myślenia i dobrej woli...

Nooo! Ale to jest francuska myśl techniczna i czasami zaskakuje rozwiązaniami ;-)

dlaczego w Mercedesie 1988 nie mam żadnych problemów

Dlaczego :) Może dlatego, że konstrukcja jest niemiecka. Zastosowane rozwiązania są proste, a tym samym mniej zawodne.

Dam tylko taki przykład. Dlaczego dawniej wszystkie elementy elektryczne miały duże wtyczki, kornektorki są konkretne i raczej nie było problemy z "zanikami prądu" brakiem styki itp. Kable jakie były stosowane biegły od bezpiecznika/przekaźnika do elementu wykonawczego. A teraz po drodze jest przynajmniej jedna wtyczka. Teraz większość wtyczek i złączek to kawałek drucika o przekroju 1-2 mm. Dostanie się wilgoć, zardzewieje i problem gotowy. Tylko znajdź człowieku gdzie to "złe" połączenie jest :-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej się zgadzam, że z punktu widzenia dmuchawy jest to świetne rozwiązanie.

nie działa to się nie chłodzi no bo się i nie grzeje , jak działa to się chłodzi.

Inaczej jednak to jednak wygląda z punktu widzenia osoby siedzącej w samochodzie. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo! Ale to jest francuska myśl techniczna i czasami zaskakuje rozwiązaniami ;-)

 

Nie zgodze się. W poprzednim samochodzie - Daweoo Lanos - niby koreańska konstrukcja, jednak mająca dużo z niemieckiego Opla - tez tak samo to było rozwiązane. Rezystor dmuchawy był umieszczony "w puszcze" wentylatora dmuchawy. Nie widzę w tym nic dziwnego (w tym rozwiązaniu). Temperatura tego elementu nie jest w stanie istotnie (albo nawet w ogóle) podgrzac powietrza. Zapewne jest on tam umiejscowiony nie tylko aby był chłodzony, ale po to , że jest przy silniki dmuchawy, której obrotami steruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo wydaje mi się że rezystor dmuchawy to nr 6 a nie 10.

Przynajmniej tak wyglądana zdjęciu w temacie

http://megane.com.pl/scenic-i-phii-jak-nap...hawy-vt6697.htm

 

Czyli ciągle nie wiemy co to jest???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Rozwiązałem problem.

Zrobiłem dwie rzeczy.

1. Dodałem dodatkową izolację elementu plastikowego którym dostaje się powietrze i który jest nad silnikiem.

Pewna poprawa była aczkolwiek jeszcze to nie było to.

2. Panowie! Problemem był materiał który jest przyczepiony (od strony silnika) do maski!

W skutek starości zdeformował się on znacznie i opuścił (wybrzuszył) na silnik (po zamknięciu maski może nawet go dotykał).

Tam gdzie się dało podczepiłem go dodatkowo za pomocą zwykłych plastikowych opasek

a tam gdzie to było niemożliwe wywierciłem po dwie dziurki do przez które przeprowadziłem opaskę.

Oczywiście nie mam dziurek na wylot :). W niektórych miejscach maska od spodu ma dodatkowe blachy który mi pomogły w tym aby podnieść ów materiał.

 

Teraz jest wszystko ok.

Nawet podczas jazdy po mieście leci chłodne powietrze a jak postawię gorący samochód i krótkiej przerwie do niego wsiądę to na początku

co prawda leci nieco cieplejsze ale po 2, 3 minutach jazdy się ochładza!

 

Czyli - materiał maski silnika !!!

 

Rewelacyjne uczucie rozwiązać problem po kilku latach :)

Chociaż jak sobie pomyślę, że wystarczyły 4 opaski a ja ze trzy lata się z tym męczyłem ...

 

 

Dziękuję wszystkim, którzy bali udział w tej dyskusji i starali się mi pomóc.

Mam nadzieję, że moje odkrycie z maską przysłuży się jeszcze komuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Na zdjęciach pokazane jest jak nisko opadła "osłona podszybia"

Ciachałbym to wymienić ale nie wiem jak się to nazywa

Całość opadła tak nisko że po zamknięciu klapy widać że pomiędzy uszczelką a klapą jest taka szpara, że ciepłe powietrze spod maski wylatuje i jest prawdopodobnie zaciągane przez wlot wentylacji

 

Czy ktoś wie jak nazywa się ta tekturowo-materiałowa część pod plastikową osłoną na którą założona jest uszczelka?

post-82099-0-90083100-1470559875_thumb.jpg

post-82099-0-94921200-1470560038_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!