Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w diagnozie usterki!


dinek27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. To mój kolejny post, nadal nie uporałem się z usterkami silnika Renault Megane 1.9 DCI 102km KM.

Może zacznę od początku jak powinienem, czyli co jest zrobione/wymienione a potem jakie mam objawy.

 

Wymienione zostało: filtr powietrza, kabinowy, paliwa, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy, olej silnikowy, kompletny rozrząd, sprzęgiełko alternatora, serwo (nowe oryginalne), zaworek sterujący turbiną (nowy oryginalny), czujnik ciśnienia paliwa (nowy oryginalny).

Wyczyszczony został przepływomierz i wypłukany układ paliwowy środkiem Liqui Moly do czyszczenia wtryskiwaczy, wyczyszczony i zaślepiony EGR.

 

Objawy: Po kupnie auta, auto w ogóle nie chciało jechać, wyczyściłem przepływomierz i uszczelniłem dolot, poprawiło się i to bardzo, następnie wyczyściłem EGR. Było ok. Wyjeździłem wszystko co było w baku, jak zaświeciła rezerwa pojechałem na stacje, zatankowałem ropkę, po 50km zaczęły falować obroty na biegu jałowym, falowanie nie było płynne tylko impulsywne. Pojechałem do znajomego mechanika, poza błędami świec żarowych innych nie było. Sprawdzając parametry silnika, stwierdził że jest za duża różnica ciśnienia na pompie CR przez co mogą falować obroty, skakało od -15 do +60 barów. Wymieniłem czujnik na nowy, obroty przestały falować, parametry się unormowały ( od ok -1 do + 5bara). Auto w miarę chodziło jak na serię, trochę słabe, ale lepiej niż po kupnie. Stwierdziłem że pojadę do fachowca który robi chipy, zostawiłem auto, po 4h wracam, fachowiec twierdzi że coś jest nie tak i nie jest w stanie zrobić chipa w 100% przepływka według niego ok, egr ok, wtryski korekty (sprawdzane nie dawno, inny fachowiec twierdzi że korekty są ok), a na programie auto nie jedzie, tzn. powyżej 3500tys obr. dopiero zaczynało się rozpędzać, do 3.5tys obrotów pedał gazu w spód a auto "stoi w miejscu", w ogóle nie jechało, straszny muł. Dymił na czarno przy "wyciskaniu go na biegach" tak jak zawsze, nie za dużo nie za mało. Testowaliśmy auto na drogach ponad 30 minut, dość mocno został wyciskany. W pewnym momencie zjechaliśmy na pobocze a żeby coś sprawdzić, auto chodziło na wolnych obrotach, nic nie dymiło, aż nagle z wydechu mocny bardzo gęsty niebieski dym (na tym podciągniętym programie). Zgasiliśmy auto, wgraliśmy serie, zero dymu, ani grama. Więc powiedziałem koledze że na razie podziękuje za program, do póki nie dowiem się co nie tak z autem, ponadto obroty na programie znów falowały tylko teraz już płynnie a nie impulsywnie, wgrał serie, przestały falować, zarzeka się że w zakresie obrotów do 1500 nic nie zmieniał w dawkach. Problem jest taki, turbo w moim aucie wstaje bardzo późno, dopiero przy ok 2700 obrotów i nie ma tej mocy która mieć powinno. Ponadto po zaślepieniu egr, pod kolektorem ssącym w miejscu egr a raczej pod spodem tam gdzie jest ta rurka łącząca ssący z wydechowym bardzo mocno się poci, wręcz cieknie po tej rurce i kapie na turbo. Przy śrubunku na ssącym i wydechowym też mam wycieki. Co do turba, około 0.9 bara, mam dopiero przy 3700 obrotów, bardzo wolno wstaje turbo, przy 2700 mam nie całe 0.4 bara.

 

Teraz pytanie, jak wykonać pełną diagnostykę silnika, czyli wtryski, pompa paliwa, luzy zaworowe, ciśnienie w cylindrach, próba olejowa, stan turbiny.

Nie wiem jak się do tego zabrać i jak diagnozować moje problemy. A raczej jak zdiagnozować problemy z moim autem, dodam że żadnych błędów nie mam.. Ponadto auto jest bardzo słabe. Poza tym dużo pali, miasto ok 10L, tryb mieszany 8.5 trasa 7. Nie są to dane z komputera silnika, jest to średnia wyliczona na podstawie pełnego baku. Prędkość maksymalna 150km/h. Auto na ciepłym silniku ciut dłużej kręci przy odpalaniu.

 

Wszystkich znawców proszę o pomoc..

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudów nie ma ..... ten środek do czyszczenia co go wlałeś do paliwa zaszkodził. Nastąpiło wypłukanie i rozszczelnienie układu korbowo tłokowego i nie tylko.Znam przypadek że w ten sposób gość załatwił diesla w skodzie octawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!