Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w diagnozie usterki!


dinek27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. To mój kolejny post, nadal nie uporałem się z usterkami silnika Renault Megane 1.9 DCI 102km KM.

Może zacznę od początku jak powinienem, czyli co jest zrobione/wymienione a potem jakie mam objawy.

 

Wymienione zostało: filtr powietrza, kabinowy, paliwa, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy, olej silnikowy, kompletny rozrząd, sprzęgiełko alternatora, serwo (nowe oryginalne), zaworek sterujący turbiną (nowy oryginalny), czujnik ciśnienia paliwa (nowy oryginalny).

Wyczyszczony został przepływomierz i wypłukany układ paliwowy środkiem Liqui Moly do czyszczenia wtryskiwaczy, wyczyszczony i zaślepiony EGR.

 

Objawy: Po kupnie auta, auto w ogóle nie chciało jechać, wyczyściłem przepływomierz i uszczelniłem dolot, poprawiło się i to bardzo, następnie wyczyściłem EGR. Było ok. Wyjeździłem wszystko co było w baku, jak zaświeciła rezerwa pojechałem na stacje, zatankowałem ropkę, po 50km zaczęły falować obroty na biegu jałowym, falowanie nie było płynne tylko impulsywne. Pojechałem do znajomego mechanika, poza błędami świec żarowych innych nie było. Sprawdzając parametry silnika, stwierdził że jest za duża różnica ciśnienia na pompie CR przez co mogą falować obroty, skakało od -15 do +60 barów. Wymieniłem czujnik na nowy, obroty przestały falować, parametry się unormowały ( od ok -1 do + 5bara). Auto w miarę chodziło jak na serię, trochę słabe, ale lepiej niż po kupnie. Stwierdziłem że pojadę do fachowca który robi chipy, zostawiłem auto, po 4h wracam, fachowiec twierdzi że coś jest nie tak i nie jest w stanie zrobić chipa w 100% przepływka według niego ok, egr ok, wtryski korekty (sprawdzane nie dawno, inny fachowiec twierdzi że korekty są ok), a na programie auto nie jedzie, tzn. powyżej 3500tys obr. dopiero zaczynało się rozpędzać, do 3.5tys obrotów pedał gazu w spód a auto "stoi w miejscu", w ogóle nie jechało, straszny muł. Dymił na czarno przy "wyciskaniu go na biegach" tak jak zawsze, nie za dużo nie za mało. Testowaliśmy auto na drogach ponad 30 minut, dość mocno został wyciskany. W pewnym momencie zjechaliśmy na pobocze a żeby coś sprawdzić, auto chodziło na wolnych obrotach, nic nie dymiło, aż nagle z wydechu mocny bardzo gęsty niebieski dym (na tym podciągniętym programie). Zgasiliśmy auto, wgraliśmy serie, zero dymu, ani grama. Więc powiedziałem koledze że na razie podziękuje za program, do póki nie dowiem się co nie tak z autem, ponadto obroty na programie znów falowały tylko teraz już płynnie a nie impulsywnie, wgrał serie, przestały falować, zarzeka się że w zakresie obrotów do 1500 nic nie zmieniał w dawkach. Problem jest taki, turbo w moim aucie wstaje bardzo późno, dopiero przy ok 2700 obrotów i nie ma tej mocy która mieć powinno. Ponadto po zaślepieniu egr, pod kolektorem ssącym w miejscu egr a raczej pod spodem tam gdzie jest ta rurka łącząca ssący z wydechowym bardzo mocno się poci, wręcz cieknie po tej rurce i kapie na turbo. Przy śrubunku na ssącym i wydechowym też mam wycieki. Co do turba, około 0.9 bara, mam dopiero przy 3700 obrotów, bardzo wolno wstaje turbo, przy 2700 mam nie całe 0.4 bara.

 

Teraz pytanie, jak wykonać pełną diagnostykę silnika, czyli wtryski, pompa paliwa, luzy zaworowe, ciśnienie w cylindrach, próba olejowa, stan turbiny.

Nie wiem jak się do tego zabrać i jak diagnozować moje problemy. A raczej jak zdiagnozować problemy z moim autem, dodam że żadnych błędów nie mam.. Ponadto auto jest bardzo słabe. Poza tym dużo pali, miasto ok 10L, tryb mieszany 8.5 trasa 7. Nie są to dane z komputera silnika, jest to średnia wyliczona na podstawie pełnego baku. Prędkość maksymalna 150km/h. Auto na ciepłym silniku ciut dłużej kręci przy odpalaniu.

 

Wszystkich znawców proszę o pomoc..

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudów nie ma ..... ten środek do czyszczenia co go wlałeś do paliwa zaszkodził. Nastąpiło wypłukanie i rozszczelnienie układu korbowo tłokowego i nie tylko.Znam przypadek że w ten sposób gość załatwił diesla w skodzie octawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!