Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w diagnozie usterki!


dinek27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. To mój kolejny post, nadal nie uporałem się z usterkami silnika Renault Megane 1.9 DCI 102km KM.

Może zacznę od początku jak powinienem, czyli co jest zrobione/wymienione a potem jakie mam objawy.

 

Wymienione zostało: filtr powietrza, kabinowy, paliwa, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy, olej silnikowy, kompletny rozrząd, sprzęgiełko alternatora, serwo (nowe oryginalne), zaworek sterujący turbiną (nowy oryginalny), czujnik ciśnienia paliwa (nowy oryginalny).

Wyczyszczony został przepływomierz i wypłukany układ paliwowy środkiem Liqui Moly do czyszczenia wtryskiwaczy, wyczyszczony i zaślepiony EGR.

 

Objawy: Po kupnie auta, auto w ogóle nie chciało jechać, wyczyściłem przepływomierz i uszczelniłem dolot, poprawiło się i to bardzo, następnie wyczyściłem EGR. Było ok. Wyjeździłem wszystko co było w baku, jak zaświeciła rezerwa pojechałem na stacje, zatankowałem ropkę, po 50km zaczęły falować obroty na biegu jałowym, falowanie nie było płynne tylko impulsywne. Pojechałem do znajomego mechanika, poza błędami świec żarowych innych nie było. Sprawdzając parametry silnika, stwierdził że jest za duża różnica ciśnienia na pompie CR przez co mogą falować obroty, skakało od -15 do +60 barów. Wymieniłem czujnik na nowy, obroty przestały falować, parametry się unormowały ( od ok -1 do + 5bara). Auto w miarę chodziło jak na serię, trochę słabe, ale lepiej niż po kupnie. Stwierdziłem że pojadę do fachowca który robi chipy, zostawiłem auto, po 4h wracam, fachowiec twierdzi że coś jest nie tak i nie jest w stanie zrobić chipa w 100% przepływka według niego ok, egr ok, wtryski korekty (sprawdzane nie dawno, inny fachowiec twierdzi że korekty są ok), a na programie auto nie jedzie, tzn. powyżej 3500tys obr. dopiero zaczynało się rozpędzać, do 3.5tys obrotów pedał gazu w spód a auto "stoi w miejscu", w ogóle nie jechało, straszny muł. Dymił na czarno przy "wyciskaniu go na biegach" tak jak zawsze, nie za dużo nie za mało. Testowaliśmy auto na drogach ponad 30 minut, dość mocno został wyciskany. W pewnym momencie zjechaliśmy na pobocze a żeby coś sprawdzić, auto chodziło na wolnych obrotach, nic nie dymiło, aż nagle z wydechu mocny bardzo gęsty niebieski dym (na tym podciągniętym programie). Zgasiliśmy auto, wgraliśmy serie, zero dymu, ani grama. Więc powiedziałem koledze że na razie podziękuje za program, do póki nie dowiem się co nie tak z autem, ponadto obroty na programie znów falowały tylko teraz już płynnie a nie impulsywnie, wgrał serie, przestały falować, zarzeka się że w zakresie obrotów do 1500 nic nie zmieniał w dawkach. Problem jest taki, turbo w moim aucie wstaje bardzo późno, dopiero przy ok 2700 obrotów i nie ma tej mocy która mieć powinno. Ponadto po zaślepieniu egr, pod kolektorem ssącym w miejscu egr a raczej pod spodem tam gdzie jest ta rurka łącząca ssący z wydechowym bardzo mocno się poci, wręcz cieknie po tej rurce i kapie na turbo. Przy śrubunku na ssącym i wydechowym też mam wycieki. Co do turba, około 0.9 bara, mam dopiero przy 3700 obrotów, bardzo wolno wstaje turbo, przy 2700 mam nie całe 0.4 bara.

 

Teraz pytanie, jak wykonać pełną diagnostykę silnika, czyli wtryski, pompa paliwa, luzy zaworowe, ciśnienie w cylindrach, próba olejowa, stan turbiny.

Nie wiem jak się do tego zabrać i jak diagnozować moje problemy. A raczej jak zdiagnozować problemy z moim autem, dodam że żadnych błędów nie mam.. Ponadto auto jest bardzo słabe. Poza tym dużo pali, miasto ok 10L, tryb mieszany 8.5 trasa 7. Nie są to dane z komputera silnika, jest to średnia wyliczona na podstawie pełnego baku. Prędkość maksymalna 150km/h. Auto na ciepłym silniku ciut dłużej kręci przy odpalaniu.

 

Wszystkich znawców proszę o pomoc..

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudów nie ma ..... ten środek do czyszczenia co go wlałeś do paliwa zaszkodził. Nastąpiło wypłukanie i rozszczelnienie układu korbowo tłokowego i nie tylko.Znam przypadek że w ten sposób gość załatwił diesla w skodzie octawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!