Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło pasowe się rozlecialo. Megane 1.6 16v 2001


copoly

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Małżonka jadąc autem usłyszała bum jak to określiła. Wyłączyła silnik obeszła auto dokoła i nic nie widząc włączyła silnik i ruszyła dalej ale po chwili się zatrzymała bo zauważyła biały dym z tyłu. Podszedłem do niej , próba odpalenia i nic .Auto ściągnąłem do domu i oględziny. Koło pasowe na wałku korbowym się rozwulkanizowało. Gumę a przynajmniej jej część wciągnęła ośka za kołem pasowym. Ośka w rowkach była cała oklejona gumą i jak się później okazało rozrząd przeskoczył o 3 ząbki. Ustawienie rozrządu i ponowny rozruch silnika. Odpalił ale telepało nim niemożliwie. Świece, cewki sprawdzam i dwie świece mokre( przy okazji zauważyłem przez otwory dwa mokre cylindry) Test kompresji i na dwóch cylindrach 0. Auto byle jak ale jedzie .Głowica będzie do zwalenia i mam nadzieję że tylko zawory wykrzywiło lub coś z nimi a może i uszczelka pod głowicą. Moje pytanie to czy przeskok rozrządu o 3 ząbki może narobić tyle bałaganu? Ale najbardziej się martwię tym bum i białym dymem, czy aby dół silnika nie dostał? No bo to już by był cały silnik do remontu. Jak wy to widzicie? Czarno czy tak bardziej na szaro.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przeskoczeniu trzech ząbków (może tyle a może więcej) to bardzo możliwe, że zawory spotkały się z tłokiem... więc bez zdjęcia głowicy to wróżenie z fusów... Dół silnika raczej nie oberwał ale można pokusić się o zdjęcie miski i weryfikację wału, jeśli już to może dojść jeszcze wymiana tłoka jak odkształcił się na nim zawór... ale nadal jest to zgadywanka...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trza będzie zrzucić głowicę i zobaczyć co w trawie piszczy. Jak zawory to zaopatrzę się w drugą głowicę bo nie mam narzędzi i doświadczenia w składaniu zaworów. Jeszcze pytanie o rozrząd. Czy koła wałków rozrządu dokręca się po ustawieniu napinacza czy napinacz musi być ustawiany jako ostatni? Lepiej kółka się ułożą do paska jak są poluzowane i napinacz sam je ustawi ale nie wiem czy dla ogólnego ustawienia ma to negatywny wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!