Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bardzo niskie obroty,czesto nie pali na 2 cy


4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam megane 1.4 16v 2001r z LPG. Prześledziłem masę wątków z tego forum, ale myślę że moje objawy są troszkę inne. Otóż mój problem wygląda następująco:

 

1. Gdy odpalam auto po nocnym postoju auto ma strasznie niskie obroty (nie falujące), prawie gaśnie, trzęsie nim, po prostu zupełnie jakby nie palił na któryś cylinder (wszystko na biegu jałowym). Gdy się go "przygazuje" tak jakby zaskakiwał i pali już na wszystkie cylindry i obroty są ok po czym po chwili znów spadają do niskich i znów zaczyna nim trząść. Dzieje sie tak przy zimnym silniku na gazie jak i benzynie. Przy ciepłym natomiast na benzynie jest już ok (czasem tylko nim minimalnie zakrztusi na 2 sek.), a na gazie dalej bez zmian. Gdy trzymam gaz na np. 1,5 tys. obrotów wszystko jest ok, gdy puszcze gaz, automatycznie znów schodzi do niskich obrotów i trzęsie.

 

2. Gdy silnik jest zimny podczas jazdy potrafi czasem szarpać szczególnie przy przyspieszaniu, gdy się rozgrzeje problem ten prawie znika. Tzn sporadycznie czasem jeszcze szarpnie ale to już rzadko. No i np gdy jadę z prędkością ok. 60km/h i wiem, że za chwilę dojadę do skrzyżowania więc puszczam gaz żeby hamować silnikiem - i wtedy reakcja jest znów dosyć dziwna, znów jakby przestawał palić na któryś cylinder bo momentalnie z puszczeniem gazu szarpnie dość mocno i dopiero po chwili zaczyna zwalniać

 

Dodam jeszcze, że jakiś czas temu podczas regulacji gazu wykryto, że sonda nie podaje żadnych wartości no i paliła mi sie co jakiś czas żółta kontrolka. Tzn paliła sie np. 2 tyg. potem sama znikła na 2 tyg. potem znów za jakiś czas sie zapaliła i znów zgasła i tak w kółko. Już od miesiąca sie nie pali.

 

W związku z tym, oraz po przeczytaniu masy postów z waszego forum, sprawdziłem:

- podejrzewając cewki zacząłem odpinać po kolei przewody i okazało się ze nie pali na 2 i 3 cylinder. Zamieniłem więc cewki z 2 i 3 cylindra z tymi z 1 i 4 i niestety dalej nie palił na 2 i 3. Wiec cewki raczej chyba można wykluczyć. Czy się mylę ? Dodam, że kiedyś już wymieniałem cewkę ale wtedy objawem było to że stracił moc i chodził głośniej.

- podejrzewając świece wymieniłem je na polecane przez użytkowników forum EYQUEMy (do tej pory miałem NGK). Niestety rezultat żaden, dalej to samo.

- przeczyściłem silniczek krokowy jak i przepustnicę... dalej bez zmian. No może minimalna , ale myślę że to raczej efekt psychologiczny

- wymieniłem sondę lambda, ponieważ podczas regulacji gazu wykryto że sonda nie podaje żadnych wartości

- odłączałem akumulator żeby zresetować komputer... nic nie dało

- przejeździłem miesiąc na samej benzynie odłączając bezpiecznik od kompa gazu... nic nie dało

- oddawałem samochód chyba ze 2 albo 3 razy do elektryka (nie ASO ale i tak bardzo drogi). Za pierwszym razem gość podłączył pod kompa, wykrył błąd i go skasował. Odłączył komputer i coś przy nim grzebał nie wiem dokładnie co. Efekt taki, że skasował 450zł i jakiś to rezultat dało ale nie 100% (wcześniej w ogóle był koszmar, szarpał nawet na ciepłym i na benzynie i gazie tak samo, gasł na "luzie"). Oddałem więc go 2 raz licząc na 100% efekt. Rezultat taki, że auto stało ponad tydzień bo niby nie miał czasu, skasował 400zł bo powiedział ze wymienił 2 cewki (faktycznie wymienił bo patrzyłem na nie) ale na sagemy :/ no i oczywiście dalej jak było tak jest.

- rozrząd wymieniałem całkiem niedawno u dobrego mechanika - znajomego, więc to raczej nie to

 

Nie mam już kompletnie żadnego pomysłu co w nim jest nie tak. Wszystko wskazywałoby jakby to były cewki no ale zrobiłem test i chyba wykluczył te cewki. Nie chcę już raczej oddawać do ASO bo skasują za byle co i wymyślą coś a i tak nic to nie da. Chyba, że umówię się z nimi, że jeśli coś wynajdą i wymienią i to zadziała to dopiero wtedy im zapłacę ?

Ma ktoś jakieś rady, pomysły na mój niezbyt miły problem ? Dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece jakie zamontowałem to EYQUEM RFC58LZ2E. Moje podejrzenia również padają na cewki-świece bo objawy jakby właśnie pasowały do wadliwych cewek lub świec i tak byłoby chyba najprościej, tylko co ja jeszcze mogę w nich sprawdzić. Próbowałem już wielu sposobów. Nawet wykręcałem cewki i oglądałem je z bliska czy nie są gdzieś pęknięte, nawet minimalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zatankuj gaz w innym miejscu niż zwykle lub spróbuj pojeździć na samej benzynie i nie przejmuj się tak bardzo tymi obrotami.Wydałeś tyle kasy i efektów brak.Gdyby ci nie palił na dwa cylindry to nie ujechał byś nawet kilku metrów a z tego co piszesz to auto jeździ tylko trochę trzęsie na wolnych obrotach.Do 1.4 i 1.6 16V polecam świece NGK BKR6EZ.Generalnie to wszystkie usterki w moim autku to zabrudzony czujnik lub zaśniedziały styk ale gdy jadę z tym do mechanika to on zaraz by mi wymienił pół samochodu.Sagemy to oddaj mechanikowi niech uszczęśliwi nimi kogoś innego a załóż Beru lub Denso(nie znasz dnia ani godziny kiedy twoje Sagemy padną),posprawdzaj wszystkie styki ,popsikaj je WD ,sprawdź dolot powietrza czy nie bierze lewego powietrza,sprawdź wężyk do preasure sensor i jeźdź cały czas na benzynie i jak prowadzisz autko do mechanika to mów , że jeździsz tylko na benzynie i te problemy masz tylko na benzynie .Gdy na benzynie będzie wszystko w porządku to dopiero wtedy zabieraj się za gaz.Ale z reguły tak jest ,że jak dobrze chodzi na benzynie to dobrze chodzi na gazie.Pozdrawiam Miłego Weekendu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

Problem w tym, że 1.4 16v ma pełny wtrysk i te przewody idą razem w jednej ochronie. I nie wiem kompletnie gdzie się kończą bo później łączą się z innymi wiązkami i nie mam pojęcia gdzie idą dalej.

 

zibi1961, tankowałem już gdzie indziej, na paliwie tez już jeździłem jak pisałem w pierwszym poście, dolot powietrza sprawdzał mi mechanik jak czyścił przepustnicę. Jaki miałeś zabrudzony czujnik? Gdzie mogę znaleźć ten wężyk preasure sensor ?

Aha.. dodam ze moje poprzednie świece to NGK BCP 5E. Nie spotkałem ich na forum ale z tego co widzę teraz z katalogu ngk to są one do silników 1.4 8v

Radzę przypomnieć sobie regulamin forum. :P - Prezes

 

--------

2 dni temu znów zapaliła mi się żółta kontrolka i non stop się pali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!