Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bardzo niskie obroty,czesto nie pali na 2 cy


4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam megane 1.4 16v 2001r z LPG. Prześledziłem masę wątków z tego forum, ale myślę że moje objawy są troszkę inne. Otóż mój problem wygląda następująco:

 

1. Gdy odpalam auto po nocnym postoju auto ma strasznie niskie obroty (nie falujące), prawie gaśnie, trzęsie nim, po prostu zupełnie jakby nie palił na któryś cylinder (wszystko na biegu jałowym). Gdy się go "przygazuje" tak jakby zaskakiwał i pali już na wszystkie cylindry i obroty są ok po czym po chwili znów spadają do niskich i znów zaczyna nim trząść. Dzieje sie tak przy zimnym silniku na gazie jak i benzynie. Przy ciepłym natomiast na benzynie jest już ok (czasem tylko nim minimalnie zakrztusi na 2 sek.), a na gazie dalej bez zmian. Gdy trzymam gaz na np. 1,5 tys. obrotów wszystko jest ok, gdy puszcze gaz, automatycznie znów schodzi do niskich obrotów i trzęsie.

 

2. Gdy silnik jest zimny podczas jazdy potrafi czasem szarpać szczególnie przy przyspieszaniu, gdy się rozgrzeje problem ten prawie znika. Tzn sporadycznie czasem jeszcze szarpnie ale to już rzadko. No i np gdy jadę z prędkością ok. 60km/h i wiem, że za chwilę dojadę do skrzyżowania więc puszczam gaz żeby hamować silnikiem - i wtedy reakcja jest znów dosyć dziwna, znów jakby przestawał palić na któryś cylinder bo momentalnie z puszczeniem gazu szarpnie dość mocno i dopiero po chwili zaczyna zwalniać

 

Dodam jeszcze, że jakiś czas temu podczas regulacji gazu wykryto, że sonda nie podaje żadnych wartości no i paliła mi sie co jakiś czas żółta kontrolka. Tzn paliła sie np. 2 tyg. potem sama znikła na 2 tyg. potem znów za jakiś czas sie zapaliła i znów zgasła i tak w kółko. Już od miesiąca sie nie pali.

 

W związku z tym, oraz po przeczytaniu masy postów z waszego forum, sprawdziłem:

- podejrzewając cewki zacząłem odpinać po kolei przewody i okazało się ze nie pali na 2 i 3 cylinder. Zamieniłem więc cewki z 2 i 3 cylindra z tymi z 1 i 4 i niestety dalej nie palił na 2 i 3. Wiec cewki raczej chyba można wykluczyć. Czy się mylę ? Dodam, że kiedyś już wymieniałem cewkę ale wtedy objawem było to że stracił moc i chodził głośniej.

- podejrzewając świece wymieniłem je na polecane przez użytkowników forum EYQUEMy (do tej pory miałem NGK). Niestety rezultat żaden, dalej to samo.

- przeczyściłem silniczek krokowy jak i przepustnicę... dalej bez zmian. No może minimalna , ale myślę że to raczej efekt psychologiczny

- wymieniłem sondę lambda, ponieważ podczas regulacji gazu wykryto że sonda nie podaje żadnych wartości

- odłączałem akumulator żeby zresetować komputer... nic nie dało

- przejeździłem miesiąc na samej benzynie odłączając bezpiecznik od kompa gazu... nic nie dało

- oddawałem samochód chyba ze 2 albo 3 razy do elektryka (nie ASO ale i tak bardzo drogi). Za pierwszym razem gość podłączył pod kompa, wykrył błąd i go skasował. Odłączył komputer i coś przy nim grzebał nie wiem dokładnie co. Efekt taki, że skasował 450zł i jakiś to rezultat dało ale nie 100% (wcześniej w ogóle był koszmar, szarpał nawet na ciepłym i na benzynie i gazie tak samo, gasł na "luzie"). Oddałem więc go 2 raz licząc na 100% efekt. Rezultat taki, że auto stało ponad tydzień bo niby nie miał czasu, skasował 400zł bo powiedział ze wymienił 2 cewki (faktycznie wymienił bo patrzyłem na nie) ale na sagemy :/ no i oczywiście dalej jak było tak jest.

- rozrząd wymieniałem całkiem niedawno u dobrego mechanika - znajomego, więc to raczej nie to

 

Nie mam już kompletnie żadnego pomysłu co w nim jest nie tak. Wszystko wskazywałoby jakby to były cewki no ale zrobiłem test i chyba wykluczył te cewki. Nie chcę już raczej oddawać do ASO bo skasują za byle co i wymyślą coś a i tak nic to nie da. Chyba, że umówię się z nimi, że jeśli coś wynajdą i wymienią i to zadziała to dopiero wtedy im zapłacę ?

Ma ktoś jakieś rady, pomysły na mój niezbyt miły problem ? Dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece jakie zamontowałem to EYQUEM RFC58LZ2E. Moje podejrzenia również padają na cewki-świece bo objawy jakby właśnie pasowały do wadliwych cewek lub świec i tak byłoby chyba najprościej, tylko co ja jeszcze mogę w nich sprawdzić. Próbowałem już wielu sposobów. Nawet wykręcałem cewki i oglądałem je z bliska czy nie są gdzieś pęknięte, nawet minimalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zatankuj gaz w innym miejscu niż zwykle lub spróbuj pojeździć na samej benzynie i nie przejmuj się tak bardzo tymi obrotami.Wydałeś tyle kasy i efektów brak.Gdyby ci nie palił na dwa cylindry to nie ujechał byś nawet kilku metrów a z tego co piszesz to auto jeździ tylko trochę trzęsie na wolnych obrotach.Do 1.4 i 1.6 16V polecam świece NGK BKR6EZ.Generalnie to wszystkie usterki w moim autku to zabrudzony czujnik lub zaśniedziały styk ale gdy jadę z tym do mechanika to on zaraz by mi wymienił pół samochodu.Sagemy to oddaj mechanikowi niech uszczęśliwi nimi kogoś innego a załóż Beru lub Denso(nie znasz dnia ani godziny kiedy twoje Sagemy padną),posprawdzaj wszystkie styki ,popsikaj je WD ,sprawdź dolot powietrza czy nie bierze lewego powietrza,sprawdź wężyk do preasure sensor i jeźdź cały czas na benzynie i jak prowadzisz autko do mechanika to mów , że jeździsz tylko na benzynie i te problemy masz tylko na benzynie .Gdy na benzynie będzie wszystko w porządku to dopiero wtedy zabieraj się za gaz.Ale z reguły tak jest ,że jak dobrze chodzi na benzynie to dobrze chodzi na gazie.Pozdrawiam Miłego Weekendu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

Problem w tym, że 1.4 16v ma pełny wtrysk i te przewody idą razem w jednej ochronie. I nie wiem kompletnie gdzie się kończą bo później łączą się z innymi wiązkami i nie mam pojęcia gdzie idą dalej.

 

zibi1961, tankowałem już gdzie indziej, na paliwie tez już jeździłem jak pisałem w pierwszym poście, dolot powietrza sprawdzał mi mechanik jak czyścił przepustnicę. Jaki miałeś zabrudzony czujnik? Gdzie mogę znaleźć ten wężyk preasure sensor ?

Aha.. dodam ze moje poprzednie świece to NGK BCP 5E. Nie spotkałem ich na forum ale z tego co widzę teraz z katalogu ngk to są one do silników 1.4 8v

Radzę przypomnieć sobie regulamin forum. :P - Prezes

 

--------

2 dni temu znów zapaliła mi się żółta kontrolka i non stop się pali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!