Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CB - Squelch - coś nie tak


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pytanko dotyczy właśnie pokrętła squelch a mianowicie raz moge nim regulować a raz nie tak aby ściągało te krótkie fale tzn cały czas szumi i ściąga wszystko (sygnał z bliska i z daleka). Raz włączam i jest wszystko OK ale coraz częściej szumi nie "skracając" odległości z których ściąga. Wszystko słychać to co inne mobilki mówią i mnie również słyszą.....Czy to właśnie dotyczy tego pokrętła a może anteny..... :roll: Spotkał się z tym ktoś może :P Radio: Alan 102 a antena Midland 145...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może to po prostu padł potencjometr. Najczęściej podaje się jednak za przyczynę uszkodzonego CB zimne luty na układzie. chyba szybciej znajdziesz odpowiedź na tym forum: http://www.cb-radio.pl/phpBB/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie kup WD40

Takich specyfików NIGDY do elektroniki :!: Działa to tak, że na początku pomoże, bo go nasmaruje, a potem łapie wszystko co w powietrzu na tą lepką powierzchnię, którą zostawi.

Są specjalne środki do potencjometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE

Dlatego napisalem

ewentualnie kup WD40 lub jeszcze lepiej ORGINALNY RONSON
. sam sie zdziwilem ze niby to samo ale jednak inne. Co do WD40 to sie moge nawet z Toba Prezes, zgodzic ale jesli dostanie nasz kolega Ronson'a to juz inna historia - wiem bo mam kaurat ta przyjemnosc posiadania Ronsona w domu, i stosuje go sam - dlatego pisze.

A ha, jeszcze moze w owym CB gdzies na plytce same elementy filtra zaczely umierac (zimny lut, peknal jakis opornik lub kondenstaror tudziez cewka) - a toraczej odstawka radia do warsztatu elektronicznego. Jednak raczej obstawialbym ow potencjometr.

Zdravim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u elektroników z zapytaniem co i jak......i tak jak mówiliście...... potencjometr do wymiany (prawdopodobnie jest wytarty) :cry: cena: 40 - 50 zł za potencjometr + 20 - 30 zł robocizna...... :cry: Ale na razie nie mają czasu, żeby go zrobić. Prawde mówiąc myślałem, że to będzie tańsza inwestycja, no ale cóż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj rozebrałem "powierzchownie" aby zobaczyć co i jak no i rzeczywiście troche grzebania jest..... :-/ Mało tego Koleś mi powiedział, że takie potencjometry trudno jest dostać a w serwisie Alana takie coś kosztuje ok 110 zł :shock: Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc :P AVE WAM 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ponownie....Co do radia to 2 dni przejeździło pod siedzeniem bo już nie miałem siły do niego, któregoś dnia podłączyłem je wieczorem i dalej szumi :-/ a na drugi dzień podłączam i wszystko OK :shock: i tak jest do tej pory...... :shock: i czemu tak :P

post-3972-1209800473_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie gdzieś jest zimny lut. Może potencjometr złapał kontakt. Bywa tak czasami.

Jak już masz rozebrane, to psiknij do niego jakimś specyfikiem typu contakt - tylko umiarkowanie coby wszystkiego nie zalać - starczy deczko :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ORGINALNY RONSON
jakimś specyfikiem typu contakt

a gdzie takie cuda można dorwać :-/ bo prawdę mówiąc ja mam tylko WD-40. Kupuje się w sklepach z CB czy gdzieś indziej :-? Nigdy nie miałem z czymś takim do czynienia więc nie wiem. Podejrzewam, że koszt nie duży ale nawet bardzo nie wiem o co się w sklepie pytać :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE

Orginalnego ronsona w normalnym legalnym handlu ja osobiscie nie spotkalem - mam go z mojego zakladu pracy, zas srodek typu CONTAKT kupisz w takim sklepie elektronicznym gdzie da sie kupic rozne inne czesci elektroniczne (mierniki, oporniki i takie tam inne) kosztuje kolo 20 zl (to hyba max cena, i zalezy od wielkosci pojemnika)- ewentualnie szukaj na alletanio.

Zdravim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!