Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic I FL jaki wybrać silnik


Krystian94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zamierzam kupić Renault Scenic I FL tylko teraz mam dylemat, pytałem się kilku "znawców" i każdy co innego mówi.

Jeden żeby brać bo super auto drugi żeby nie bo to francuz itd.

Ogólnie jestem za tym by go kupić ale chciałbym się dowiedzieć o nim coś więcej.

 

1.Jak sprawa wygląda z rdzą

2.Który silnik do zagazowania 1.6 czy 2.0 ?

3. Częste usterki

4. Jest tam podobno jakieś koło zmiennych faz rozrządu. Ile to kosztuje, co ile się wymienia.

5. Czy klimatyzacja i wgl elektronika dziala bez problemu

 

 

Proszę o udzielenie odpowiedzi na moje pytania. Dziekuję z gory i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawa wygląda z rdzą

Jak nie bite, to nie powinno być.

 

.Który silnik do zagazowania 1.6 czy 2.0

Oba się nadają, problemem może być jednak kondycja silnika (słaba kompresja).

 

Jest tam podobno jakieś koło zmiennych faz rozrządu. Ile to kosztuje, co ile się wymienia.

Nie ta bajka w sceniku I. Koło jest, ale dopiero w megankach II/scenikach II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczyk mają, szukać rdzy, czy działa cała elektronika (klima, okna, lusterka, ogrzewanie szyby). Czy są sprawne światła. Czy kluczyk pasuje do zamka i go otwiera. Trzeba to zrobić z dwoma i każdym z nich odpalić auto. Czy sprzedający ma papiery, na wymienione części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic I ph II, ewentualnie jak to mówią 16 zaworowe, silniki 2,0 zwane F4R miały i mają KZFR. Wymienia się głównie kiedy zaczną silniki dieslować. Pewnie jest jakiś kilometraż, ale ja na dieslowaniu zrobiłem ponad 5 tysi - na moje szczęście nic się nie stało.

Edytowane przez ZygaM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja mama ma w scenicu 2.0 16V i uważam, że to jest dobry wybór, silnik bardzo trwały i dynamiczny. Spalanie niewiele większe od pozostałych.

Wszystkie silniki dobrze znoszą gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KZFR w 2.0 16v jest dość trwałe, tylko trzeba zmieiać olej regularnie. Nie pomyl tego koła z 1.6 16v z megane/scenica II generacji.

1.6 jest dość żwawe, do miasta w zupełności wystarczające. Na trasy wziąłbym 2.0, o wiele przyjemniej się wyprzedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn jeżdżę sporo aczkolwiek nie są to trasy dalekobieżne np Gdańsk-Kraków..

Moja praca głównie opiera się na jeżdżeniu ale po małych miejscowościach , wioskach itd więc chyba zostanę przy 1.6 16v.

Jeszcze tylko mam jedno pytanie i już więcej Was nie będę męczył.

Jak wiadomo te przebiegi są ... nic nie warte mówiąc ładnie. Zamierzam kupić samochód z 2002/2003 roku i jaki przebieg brać pod uwagę? Czy np 220 tyś bądź 240 to nie za dużo? Z kolei przebiegu typu 120 tyś też są niewiarygodne.

Jak podejść z tą kwestią podczas wybierania auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś listonoszem? :-)

Ja bym na Twoim miejscu szukał zadbanego auta z tych roczników, z odpowiadającym Ci wyposażeniem i silnikiem benzynowym. Tyle. Zwracaj uwagę na stan auta, a nie przebieg. To są proste i trwałe silniki. Zawieszenie też jest proste i tanie, tylko tylna belka w regeneracji jest droga, ale robi się to raz na 150-250 tys km.

Roczniki, których szukasz nie powinny mieć oznak korozji, no chyba, że było coś grzebane przez blacharza to wtedy owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!