Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie podczas jazdy i nie chce zapalić


Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent 1.6 8v. Problem zaczął się od tego, że któregoś dnia gdy podczas jazdy stanąłem na jakieś 10 minut samochód miał problem z ponownym odpaleniem. Musiałem odczekać chwilę, pokrecic go trochę i dopiero zapalił. Z czasem problem zaczął się zdarzać częściej, meganka zaczęła sama gasnąć podczas stania na światłach, q trakcie jazdy zdarzało się, że silnik jakby w ogóle przestawał pracować na kilka sekund, dodawałem gazu, ale obroty nie rosły, zaczynał szarpać po czym znowu normalnie jechać. Zdarzały się również sytuację, że silnik sam wkręcał się na wysokie obroty i utrzymywał je przez kilka sekund. Wszystko co opisuje działo się na ciepłym silniku. Dodatkowo problemy pojawiły się po wymianie przewodów i świec. Moje podejrzenie padło na czujnik położenia wału. Wykręciłem go, sprawdziłem miernikiem, zimny miał 250ohm, po podgrzaniu suszarką 290-300ohm. Dodatkowo bolec który z niego wychodzi był trochę wykrzywiony. Zakupiłem nowy czujnik, dzisiaj go zamontowałem. Przejechałem jakieś 10km w korku i samochód zaczął kompletnie wariować, wszystkie powyższe objawy naraz. Zgasł sam, musiałem go trochę pokręcić, na następnych światłach znowu zgasł, jak zapalił i ruszył na moment kompletnie przestał reagować na pedał gazu, trochę poszarpał, przejechałem że 100m i zaczął sam się wkręcać na obroty, na kolejnych światłach znowu zgasł i znowu musiałem go chwilę pokręcić. Co ciekawe gdy gaśnie to czasami odpala od razu, czasami muszę go mniej lub więcej pokręcić a czasami po prostu poczekać kilka minut. Zamierzam przejrzeć wszystkie kable, bezpieczniki itd ale chętnie wysłucham pomysłów przed rozebraniem połowy samochodu. Dodam jeszcze, że auto jeździ ma gazie, ale te same objawy występują gdy przełącze go na benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sprawdziłbym cewki, można pomierzyć oporności, ale żeby pomiar był chociaż trochę miarodajny należałoby go zrobić na zimnych, a potem na rozgrzanych cewkach. Można sprawdzić map sensor, zacznij od sprawdzenia samego wężyka czy nie jest przetarty bądź się nie wypiął. Odłącz wtyczkę od czujnika i zobacz czy będzie lepiej, auto powinno pracować wtedy w trybie awaryjnym, będziesz miał kontrolkę.

To podnoszenie się obrotów samoczynnie i sporadycznie to masz od teraz czy od dawna? Być może jest to powiązane z konkretną usterką teraz, ale ja powiem tyle, że miałem tę Megankę dobre 5 lat i nigdy nie udało mi się dojść do przyczyny podnoszących się obrotów. Raz na jakiś czas tak miał, że zatrzymywałem się na światłach i obroty sobie rosły do 1200, 1500 lub 2000 i tak trzymało. Czasem po krótkim czasie samo się uspokoiło, czasem pomagało zgaszenie i ponowne odpalenie silnika. Ogólnie problem zawsze dość szybko znikał i nie pojawiał się ponownie na tyle długo, że zdążałem zapomnieć ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki wykluczyłem, były niedawno wymieniane przed kablami i świecami, a do tego przy padniętej cewce objaw by zupełnie inny - auto po prostu przestało chodzić na dwa gary.

Map sensora nie sprawdzałem, ale możliwe, że znalazłem przyczynę. Na odpalonym silniku zacząłem ruszać po kolei wszystkimi kablami i wtyczkami. Po prawej stronie kolektora na przeciwko chłodnicy są jeden nad drugim dwa czujniki. podejrzewam. że związane z chłodziwem silnika. Gdy zacząłem ruszać dolną silnik zaczął się krztusić i zgasł. Jak się okazało jest ona pęknięta i podejrzewam, że pod wpływem ciepła pęknięcie się rozszerza, a drgania powodują spięcie we wtyczce i silnik gaśnie. Co ciekawe, gdy wypinam ją szybko bez ruszania silnik dalej bez problemów pracuje, nawet nie zapala się kontrolka w trybie awaryjnym. Niestety dzisiaj już dzisiaj nie mam więcej czasu, jutro spróbuje pojeździć z odłączoną zupełnie wtyczką i zobaczyć co się będzie działo. Odłączę też akumulator żeby komp się zresetował i przejrzę resztę instalacji.

Pozostaje pytanie za co odpowiedzialny jest ten czujnik i gdzie kupię taką wtyczkę?

 

Edit: już doszedłem do tego, że to czujnik temperatury podający sygnał do komputera. Nadal jednak zastanawiam się czy dostanę gdzieś samą wtyczkę?

post-92607-0-81165500-1471707003_thumb.jpg

post-92607-0-91652400-1471707012_thumb.jpg

Edytowane przez adizj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten drugi czujnik podaje info na deskę rozdzielczą. Co do wtyczek to mnie kiedyś udało się kupić wtyczkę do wentylatora chłodnicy, która też mi się zepsuła, poprzez wysyłanie pytań o wtyczkę do ludzi sprzedających w necie używane części do mojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jednak nie był przyczyną, co gorsze objawy zaczęły się coraz bardziej nasilać, podczas 10km potrafil mi zgasnąć 4 razy. Dzisiaj jeszcze raz przejrzałem masy na silniku i chyba wreszcie doszedłem co jest nie tak. Przewód masy idący od aku do obudowy cewki ma przepaloną izolację na praktycznie całej długości. Jutro wymienię przewód bo obecnie nie mam nawet skąd wyciąć i okaże się czy faktycznie to był problem.

 

Zastanawiam się jeszcze dlaczego ten przewód się przepalił i jak tego uniknąć w przyszłości. Czy przyczyną mogło być to, że wymieniłem świece i kable przez co cewki jak i sam silnik były bardziej obciążone?

Edytowane przez adizj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!