Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy ze zmianą biegów


klewy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Od dłuższego czasu mam dziwny problem ze skrzynią, czasem nie mogę wrzucić żadnego biegu, czuć duży opór, jeśli go pokonam to bieg wejdzie ze zgrzytem. Ale problem ustaje po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu, biegi wchodzą normalnie (w miarę, 1 i 2 z lekkimi oporami czasem, wsteczny czasem zazgrzyta). Problem się pojawia przy dojeździe do skrzyżowania, podczas parkowania w niektórych miejscach, podczas jazdy biegi wchodzą najczęściej. Na zgaszonym silniku biegi wchodzą gładko, gdy problem nie występuje zmiana również jest względnie płynna. Sprzęgło się nie ślizga, choć pedał bierze dość wysoko, nie chodzi też za lekko, ale bez zacięć. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zawsze to jakaś sugestia, spróbuję sprawdzić poziom jutro. Z której strony jest otwór rewizyjny? Klucz kwadrat 8mm?

PS. Problem pojawia się sporadycznie, tj. od początku roku myślę, że nie więcej niż 20 razy na przejechane 8 tyś km, ale irytuje mimo wszystko.

Edytowane przez klewy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa poduszka silnika ma trochę spękaną gumę, ale nie stuka, nie jest zerwana. Silnik się nie kołysze raczej. Ta co z tyłu trzyma skrzynię, ma jakby lekko skręcony ten wewnętrzny gumowy element (jeśli wiecie o co mi chodzi). Też nie wygląda na zerwaną, podczas jazdy lewarek trochę chodzi swoim życiem, ale stukania czy też nadmiernego szarpania nie czuć.

Elementy drążka - sprawdzić to co jest pod mieszkiem? Te elementy dostępne są z kabiny? Czy te elementy przy skrzyni? Lewarek trochę luzu ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, nie mam dostępu do kanału, ale spróbuję dzisiaj podziałać.

 

Dodano: 12 wrz 2016 - 17:04

Dopiero dzisiaj znalazłem chwilę, żeby podziałać, niestety bez kanału. Ostatnio miałem znowu ten problem, po kilku próbach wrzucenia biegu poczułem na drążku zmiany biegów jakby coś się przestawiło i biegi już wchodziły.

Wewnątrz kabiny - lewarek ma trochę luzu na jabłku.

Przy skrzyni - poza tym, że był tam okropny gnój, to widać luz na elemencie kulistym (foto). Trochę poczyściłem, popsikałem wd-40 i zobaczymy.

Pod lewarkiem spod podwozia nie dałem rady zajrzeć, muszę jechać na kanał.

Poduszka wygląda w porządku, nie ma nadmiernego luzu, nie stuka.

Spod osłony wybieraka przy skrzyni wybrałem poza jakimiś patykami takie kulki, to chyba jakieś nasiona, może to one coś blokowały? Nie wiem sam.

Nie mogę namierzyć korka do sprawdzania poziomu oleju, gdzie on jest?

post-84912-0-62272700-1473692563_thumb.jpg

post-84912-0-76700500-1473692609_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem ten motylek, był mokry w oleju, ale z otworu nic nie wyleciało. Dopiero jak zacząłem bujać samochodem to w otworze się coś pojawiło, także olej jest. Choć nie wiem czy nie za mało? Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju ma być tyle, żeby się nie wylewał po odkręceniu korka. Inaczej, jak uzupełniasz olej to robisz do momentu jak zacznie się wylewać z otworu.

Weź kawałek drutu zegnij go pod kątem prostym, tak aby "haczyk" miał ok 1 cm długości, teraz wsadź w otwór, tak aby drut leżał równolegle na dolnej płaszczyźnie gwintu.Po wyjęciu powinno być widać dokąd sięga olej. Oczywiście auto musi stać równo.

Na Dwonlodzie są serwisówki i tam masz dokładnie wyjaśnione jaki powinien być poziom oleju w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożyłem ten drut, poziom jest może z 0,5 cm niżej od dolnej krawędzi gwintu. Już nie mam pomysłów.

 

Dodano: 15 wrz 2016 - 17:45

Wymieniłem poduszkę skrzyni, tą środkową. W trakcie jazdy trochę lepiej biegi wchodzą, natomiast problem nie zniknął, biegi dalej nie chcą wskakiwać jak się zatrzymam.

Zauważyłem, że w tej części poduszki, gdzie jest guma, ten gumowy element jest skręcony, tak jakby patrząc od przodu samochodu silnik był lekko przesunięty w prawo. Czy uszkodzenie, którejś z pozostałych poduszek mogłoby przesunąć silnik? Czy to mogłoby wpłynąć na wrzucanie biegów? Biegu nie mogę wrzucić gdy parkuję na pochyleniu w lewo lub w prawo, na równym chyba nie miałem jeszcze tego problemu. Zawsze pojawia mi się w tym samym miejscu, tj. pod bramą od posesji, albo w pewnym miejscu na parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!